טלטלה בסימנטק: מנכ"ל ענקית אבטחת המידע פוטר מתפקידו

סטיב בנט, ששימש גם כנשיא החברה, הולך הביתה אחרי פחות משנתיים ● על פי ההערכות, המהלך בוצע מאחר שהוא לא הוביל את סימנטק לאספקת תוכנות אבטחה למכשירים ניידים ומאחר שהשינוי הארגוני שביצע בחברה נכשל ● בנט יקבל פיצויים בסך של 18.5 מיליון דולר, שיתווספו לפיצוי שקיבל לפני שנה בסך של 13 מיליון

טלטלה בענקית אבטחת המידע סימנטק (Symantec): פחות משנתיים לאחר שפוטר אנריקה סאלם מתפקיד מנכ"ל ונשיא החברה, "זכה" בסוף השבוע מחליפו, סטיב בנט, לגורל דומה. הנהלת החברה החליטה להדיח את בנט מתפקידו, לפי הפרשנים מאחר שהוא הפגין חוסר יכולת להוביל את יצרנית תוכנות האבטחה הגדולה בעולם, עם המגמה של המעבר למכשירים ניידים, ומאחר שהשינוי הארגוני שביצע בסימנטק נכשל. ההנהלה הקימה ועדה לאיתור מחליף ועד שזה יימצא ישמש בתפקיד המנכ"ל מייקל בראון, חבר הדירקטוריון.

לאחר הודעת הפיטורים, ביום ו' האחרון, צנח שער המנייה של סימנטק בוול-סטריט ב-13% והגיע לנתון הנמוך ביותר מאז דצמבר 2012. בסך הכול, הוא ירד בשנה האחרונה ב-25%.

דניאל שולמן, יו"ר סימנטק, ציין עם ההודעה על הדחתו של בנט כי החברה "נשארה מחויבת ליעד שלה: צמיחה של יותר מ-5% בהכנסות עד שנתה הכספית 2017". לדבריו, "אנחנו מעדיפים למצוא מנהיג שיכול למנף את נכסיה של החברה ולהוביל אותה בשלב הבא של חדשנות וצמיחה". הוא ציין כי "ההחלטה (על הפיטורים של בנט – י"ה) היא תוצאה של תהליך מתמשך ומושכל ולא התקבלה עקב אירוע או התנהגות לא הולמים".

בנט נכנס לתפקידו ביולי 2012. בתקופתו המשיכה הצניחה במכירות תוכנות האנטי וירוס למחשבים אישיים, שבחלקה הגדול הוסברה בשל הירידה המתמדת במכירת מחשבים אלה. סימנטק, שפעמים רבות נמכרה התוכנה שלה כחלק מהחבילה של המחשב האישי החדש, לא השכילה להשיב למגמה והשיגה ברבעונים האחרונים הכנסות נמוכות. בנט תלה זאת דווקא בארגון מחדש שביצע בצוותי המכירות של החברה, שבמקום להשיב את הצמיחה, הביא לשיבושים ביחסיה עם הלקוחות.

מה אומרים האנליסטים?
דניאל אייבס
, אנליסט ב-FBR Capital Markets, כינה את הפיטורים "מדהימים". הוא אמר כי "בנט שימש כפני החברה וייצג את התפנית שעברה. משקיעים רכשו את המניות של סימנטק בגלל התפנית שביצע, וכעת, עם הפיטורים, שמבוצעים בשעה קריטית זו, הם מקבלים אגרוף לפרצוף".

"השנה הראשונה של בנט הייתה נהדרת, ואילו ששת החודשים האחרונים היו נוראיים", אמר ישראל הרננדז, אנליסט ב-MKM Partners. "ההצלחה שלו בהתחלה הייתה מובטחת, מאחר שהיה רף ציפיות נמוך, אבל כשהוא התחיל להתמודד עם האתגר הקשה של שינוי תרבות המכירות בארגון ובנייה מחדש של מערך המכירות – הוא נכשל".

אנליסטים אחרים ציינו כי סימנטק נכשלה בהרחבת היצע האבטחה שלה, מעבר לאנטי וירוס, אל מול יצרני תוכנות אבטחת רשתות כגון פייראיי (FireEye) ופאלו אלטו (Palo Alto Networks).

יחסי בנט עם המשקיעים: ירח דבש קצר מאוד
לפני שהצטרף לסימנטק, כיהן בנט (60) כנשיא ומנכ"ל Intuit במשך שבע שנים, ולפני כן כסגן נשיא בכיר ב-General Electric Capital, שם עבד במשך 23 שנים. הוא הצטרף למועצת המנהלים של סימנטק בפברואר 2010 וכיהן כיו"ר שלה מ-2011. אחת הפעולות הגדולות הראשונות של בנט לאחר שמונה למנכ"ל הייתה ביטול 1,000 תפקידים בחברה, משמע – פיטורים של כ-5% מכוח האדם, במאמץ להגדיל את רווחי סימנטק.

היחסים שלו עם המשקיעים החלו בטוב ועם עליות בשערה של המנייה, אלא שעל פי האנליסטים, ירח הדבש הזה חלף עבר לו כאשר המכירות "גמגמו", מנהלים בכירים עזבו (כמה מהם בחודשים האחרונים) ומצבו של שוק ה-PC החריף – נתון שהשפיע ישירות על רווחי היחידה העסקית הגדולה ביותר של סימנטק. מכירות החטיבה לצרכן הפרטי של החברה נפלו ברבעונים השני, השלישי והרביעי של 2013 ב-2.8% ועמדו על 2.17 מיליארד דולר. המכירות בחטיבת גיבוי הנתונים ירדו באותה העת ב-2.6% ל-1.9 מיליארד דולר.

תחום שבו סימנטק פיגרה אחרי המתחרות שלה בתקופת כהונתו של המנכ"ל המפוטר הוא תוכנות אבטחה עבור טלפונים חכמים וטאבלטים. מדובר בשוק הולך וגדל, שנשלט על ידי כמה חברות, ביניהן NQ Mobile הסינית, Lookout, אווסט (Avast) וקספרסקי (Kaspersky) – לא סימנטק. זו, לעומתן, העדיפה להמשיך להתמקד בשוק המחשבים האישיים, שהולך ויורד באחרונה.

בראיונות העיתונאיים האחרונים אותם נתן סירב בנט להתייחס ישירות להשפעה של נפילת שוק זה על החברה. בינואר האחרון, עם פרסום הדו"חות הכספיים, הוא אף אמר ש-"החברה נמצאת בתהליך התקדמות" ושהשינוי המבני שביצע בה הושלם. הוא ציין כי "אני מאוד מרוצה מהנתונים המספריים שלנו, בהתחשב בסוג של השינוי שאותו אנחנו חווים". המשקיעים, עינינו הרואות, היו מרוצים הרבה פחות.

לא ניתן היה להשיג בסוף השבוע את תגובתו של בנט. המנכ"ל המפוטר צפוי לקבל פיצויים בסכום של 18.5 מיליון דולר, שיתווספו לפיצוי שקיבל בסך 13 מיליון במרץ 2013.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים