עכשיו מותר לגלות: המסחר בבורסה בחודש מרץ התבסס על מערכות גיבוי

הפעלת המערכות, במסגרת מבצע "בורסה ללא הפסקה", כלל לא השפיעה על המסחר ● היא בוצעה לקראת הפעלת מערכות הגיבוי במהלך מעבר הבורסה לבניין החדש שלה

המסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב בחודש מרץ התנהל ממחשבים המצויים במתקני הגיבוי של הארגון, כולל מערכות הסליקה והמסחר השוטף. זאת, מבלי שאף אחד מהמשתמשים חש בכך. המבצע זכה לכינוי "בורסה ללא הפסקה".

זוהי הפעם הראשונה בתולדותיה שהבורסה מבצעת תרגול בזמן אמת של מערכות הגיבוי שלה. במבחן התוצאה לא נרשמו תקלות והפעילות של כל מערכות המיחשוב, שהן לב ליבה של הבורסה, התנהלה באופן רציף.

הוביל את התהליך אלדד הרשטיג, סמנכ"ל בכיר ומנהל מחלקת טכנולוגיות מידע בבורסה, שנכנס לתפקידו לא מזמן. הוא אמר כי "הוכחת היכולת לעבודה בפועל במתקן הגיבוי היא נדבך נוסף בפעילות המתמשכת שמבצעת הבורסה בכדי לשמור על רציפות המסחר והסליקה ולתפקד באופן מלא וללא הפסקה. הבורסה תבצע פעילות דומה באופן שגרתי לצורך שמירת הפעילות הרציפה של מערכות המסחר והמסלקות".

התרגול הזה נחשב לאסטרטגי, בין היתר לקראת ההכנות למעבר למבנה החדש של הבורסה, ברחוב אחוזת בית בתל אביב. במהלך המעבר יהיה צורך לבצע מדי פעם הדממה של המחשבים בבניין הבורסה והפעלת מערכות הגיבוי החם.

לדברי הרשטיג, "הבורסה השקיעה, במסגרת ההיערכות למעבר למתקני הגיבוי, בפיתוח יכולות הגנה ושרידות, הן בבניין שלה והן במתקן גיבוי שנמצא מחוץ לתל אביב".

הוא אמר כי תהליך מעבר המערכות לעבודה במתקן הגיבוי בוצע באופן הדרגתי. "בתחילה הועברו המערכות הארגוניות, שפעלו במתקן הגיבוי במשך כחודש. לאחר מכן הועברו המערכות העסקיות, ובכללן מערכות המסחר והסליקה שפעלו במתקן הגיבוי במשך כשבועיים. בתקופה זו פעלו ממתקן הגיבוי גם כל רשתות התקשורת של מערכות המסחר והבק אופיס המקשרות את הבורסה לחבריה בארץ ובחו"ל, למפיצי המידע, לבנק ישראל, לרשות לניירות ערך ולגופים נוספים. כל מעברי המערכות נעשו בחלון זמנים קצר לאחר סיום המסחר ולפני תחילתו ביום הבא".

הרשטיג ציין כי "המתקן הראשי בבניין הבורסה תפקד כמתקן הגיבוי ובוצעו בו כל הפעילויות המתבצעות במתקן הגיבוי, ובכללן שמירה בזמן אמת על עדכניות המידע. המערכות במתקן הגיבוי פעלו ללא דופי במהלך כל התקופה. בסיום המהלך חזרו המערכות לעבוד בבניין הבורסה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים