שמעון פרס: "רק ההיי-טק יכול להציל את המזרח התיכון"

"לא צריך לדבר על חיבורים פוליטיים אלא על חיבורים מדעיים", אמר נשיא המדינה בביקור בפארק ההיי-טק בבאר שבע ● לדבריו, "צפויה התפתחות עצומה בתחום ההיי-טק ברגע שנפסיק להסס בעניין השלום"

"ניתן להציל את המזרח התיכון רק באמצעות ההיי-טק – לא תפילות, לא אדמה ולא מים", כך אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, במהלך ביקור שערך היום (ב') בפארק ההיי-טק גב ים בבאר שבע. לדבריו, "לא צריך לדבר על חיבורים פוליטיים אלא על חיבורים מדעיים".

הנשיא הביע בדבריו ביקורת מרומזת על הממשלה ואמר כי "צפויה התפתחות עצומה בתחום ההיי-טק ברגע שנפסיק להסס בעניין השלום".

הוא אמר כי אנחנו חיים כיום בעידן של גלובליזציה, בו "אין דגלים ואין ממשלה. אנחנו, הישראלים, יכולים להוביל חברות גלובליות". לדבריו, "כדאי לחיות רק בעתיד, חבל לבזבז זמן בהתעסקות עם העבר".

סטודנטים מציגים את תוצאות המחקר לנשיא המדינה, שמעון פרס. צילום: קובי גדעון, לע"מ

פרס נפגש עם נציגי חברות שפועלות בפארק ההיי-טק בבאר שבע, כמו גם עם ראש העיר, רוביק דנילוביץ', וראש מטה הסייבר הלאומי, ד"ר אביתר מתניה, שאמר כי "באר שבע תהיה אחד ממוקדי הסייבר המרכזיים בעולם. הסייבר הוא הדובדבן שבקצפת של בניית באר שבע כעיר מהמובילות בארץ בתחום ההיי-טק".

פרופ' יואב אלוביץ' מאוניברסיטת בן גוריון וסטודנטים שלו הציגו לפרס מחקר במסגרתו פיתחו סוס טרויאני שיכול להפוך מחשב למשדר FM. הנשיא אמר בהקשר זה כי "המחשבים כל כך הצליחו עד שהיה ברור שתקום להם אופוזיציה – מתקפות הסייבר. צריך למשוך כמה שיותר אנשים בתחום".

לאחר הביקור בפארק ההיי-טק המשיך הנשיא לאוניברסיטת בן גוריון, שם נאם בישיבה של חבר הנאמנים של האוניברסיטה וקיבל מראשיה את מדליית המנהיגות על שמו של ראש הממשלה הראשון.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה מ.

    רק ההי-טק יציל אותנו משמעון פרס.

  2. MR T

    שימעל'ה בזה אתה צודק, אבל בבקשה תחתים את הערבים על הסכם שבו הם מתחייבים לא להשתמש בהי-טק כדי לייצר פצצות חכמות, מערכות ל.א וכיו"ב. אל תשכח זה חשוב

אירועים קרובים