מעבדות בל מקימה שלוחה בישראל

השלוחה הישראלית תתמקד במחקר רשתות התקשורת בעידן הענן ● פרופ' דני רז, מומחה עולמי בתחומי IP ורשתות ענן, ינהל את השלוחה שתמוקם באלקטל-לוסנט בכפר סבא

מעבדות בל (Bell Labs) תפתח שלוחה בישראל, כך הודיע היום (ג') מישל קומבס, מנכ"ל אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent), בעת ביקורו בארץ.

אלקטל-לוסנט הוקמה לאחר מיזוג של שתי החברות ב-2006. מעבדות בל הוקמו כזרוע המחקר והפיתוח של חברת הטלפון בל בארצות הברית, והפכו לחברה עצמאית בשנת 1925. בשנת 1984 פוצלה חברת בל לשלוש חברות שונות, ומעבדות בל עברו לבעלותה של חברת AT&T. בשנת 1996 AT&T פיצלה את מעבדות בל ביחד עם החטיבה שעסקה בייצור ציוד לחברת בת בשם לוסנט.

הקמת המשרד החדש בארץ של מעבדות בל היא חלק ממהלך שהיא מבצעת על מנת למקד את מחקריה באתגרים הקשורים לשינויים העוברים על עולם המידע ורשתות התקשורת, לאור הווירטואליזציה של הרשת.

מעבדות בל משמשות כזרוע המחקר של אלקטל-לוסנט. פעילות המחקר והפיתוח שהתבצעה במעבדות אלו הניבה טכנולוגיות דוגמת הטרנזיסטור, הלייזר, DSL, DWDM, שפות התכנות UNIX ו-C, תאים סולאריים, MIMO ועוד. חוקרי המעבדות זכו בפרסים רבים, בהם 12 פרסי נובל, 4 פרסי טורינג, 9 פרסי "עמיתי מרקוני", 21 מדליות למדע, טכנולוגיה וחדשנות המוענקות בידי נשיא ארה"ב, ואפילו אוסקר, אמי וגראמי.

בנאומו הבוקר ציין קומבס כי "תוכנית המעבר" (The Shift Plan) – הפיכתה של אלקטל-לוסנט מספקית כללית של מוצרי טלקום, לחברה המתמחה בתחומים מסויימים בתעשיה זו – ממצבת את החברה באופן מיטבי כספקית פתרונות לאתגרים גדולים, דוגמת וירטואליזציה של רכיבים מרכזיים ברשתות עבור לקוחותיה. "מעבדות בל משחקת תפקיד מרכזי בנסיונה של אלקטל-לוסנט לשמר ולשפר את מובילותה בתחום החדשנות, במיוחד בעת שלקוחותיה ותעשיית ה-ICT כולה מצויים בתהליך מעבר לארכיטקטורה מבוססת-ענן המכונה NFV (ר"ת NETWORK FUNCTION VIRTUALIZATION)", אמר.

על פי תפיסה זו, שירותי רשתות העתיד ייבנו כאפליקציות אשר רצות על גבי ענן מבוזר, להבדיל מהמצב הנהוג כיום, בו כל שירות רשת מסופק על בסיס חומרה ייעודית.

לדברי קומבס, "אלקטל-לוסנט איתרה מוקדם את ההזדמנות הטמונה בהעברת הרשת לענן, אך הגשמת הפוטנציאל הטמון במעבר זה תצריך הצגת מגוון רחב של פיתוחים חדשניים. אנו נוקטים באסטרטגיה מרובת-זרועות על מנת להניב פיתוחים שכאלה, באמצעות מחקר שמבצעת מעבדות בל, וכעת גם באמצעות השלוחה הישראלית שלה – כמו גם פעילויות דמויות סטארט-אפ פנימי, כדוגמת היחידה העסקית CloudBand המנוהלת מישראל, ומיזם ה-SDN שלה הממוקם בעמק הסיליקון, Nuage Networks".

השלוחה הישראלית של מעבדות בל, שתחל לפעול בחודשים הקרובים, תנוהל על ידי דני רז, פרופ' למדעי המחשב מהטכניון, וחבר לשעבר בצוות מעבדת מחקר הרשתות במעבדות בל. רז הוא מומחה בתחום ניהול ומיטוב של IP ורשתות ענן, ושימש כיועץ בתחומים אלו לחברות רבות בישראל ובעולם.

השלוחה תמוקם במתחם CloudBand בכפר סבא. הטכנולוגיה המפותחת ב-CloudBand מצויה במרכזו של הפיתרון שמציעה אלקטל-לוסנט ללקוחותיה, המשתמש ב-NFV ליצירת מודל פעילות פשוט וזריז יותר של רשתות התקשורת שלהם. הפיתרון של CloudBand הוא פלטפורמת ניהול ה-NFV, המציעה פתיחות ותאימות מלאה, וכך מאפשרת למפעילי התקשורת להטמיע את הוירטואליזציה של הרשת (NFV).

פרופ' רז אמר כי "זוהי הזדמנות יחודית עבורי, כמדען, להיות חלק מהעיצוב מחדש של עולם התקשורת, ולהשפיע על חייהם של אנשים רבים ברחבי העולם. הצוות הישראלי יידרש להפיק מחקר פורץ דרך וחדשני, שישולב בניסיונות לפתור את אתגרי הענן והרשת. אני מאמין כי השילוב בין המודל המסורתי ורוחה של מעבדות בל, לבין החוזקות של האקדמיה והיזמות הישראלית, מציב אותנו בנקודת פתיחה מבטיחה להגשמת משימה זו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים