סופית: ישראל הצטרפה לתוכנית המחקר והפיתוח Horizon 2020

שר המדע וראש משלחת האיחוד האירופי בישראל חתמו על ההסכם, שיניב שיתוף פעולה ישראלי-אירופי בתחומי המדע וההיי-טק ● השתתפותה של ישראל הייתה בסכנה עקב החשש האירופי שחלק מהפעילות במסגרתה תתבצע בהתנחלויות

קנסות נגד גוגל. האיחוד האירופי

שר המדע, יעקב פרי, וראש משלחת האיחוד האירופי בישראל, השגריר לארס פאברוג-אנדרסן, חתמו אתמול (א') על הצטרפות לתוכנית המחקר והפיתוח האירופית, Horizon 2020. הטקס התקיים במעמד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל בארוסו.

התוכנית נחתמה לאחר שהאירופים איימו שלא לצרף את ישראל אליה עקב חשש כי חלק מהפעילויות במסגרתה יתבצעו בהתנחלויות. גורמים ישראלים, ובהם ראש המולמו"פ, אלוף (מיל') יצחק בן ישראל, הביעו חשש שאם המדינה לא תהיה חלק מהתוכנית, המדע וההיי-טק המקומיים ייפגעו. לאחר משא ומתן, הסכימו ישראל והנציבות האירופית שלא להסכים בנושא זה.

Horizon 2020 היא בין התוכניות הגדולות בעולם לשיתוף פעולה מדעי ותעשייתי, בכלל זה בתחום ההיי-טק, וישראל תעביר אליה מדי שנה כ-140 מיליון יורו ממשרדי המדע, הכלכלה וה-ות"ת. במשרד המדע טענו כי ההשקעה בתוכניות הקודמות של האיחוד האירופי החזירה את עצמה: ישראל השקיעה בתוכנית השביעית 535 מיליון יורו ואילו גופים ישראלים קיבלו מענקים בהיקף של 840 מיליון יורו – יחס של 60%.

השר פרי אמר כי "הצטרפותנו לתוכנית מהווה בשורה משמעותית למדע הישראלי, ותביא לקשרי מדע מחוזקים עם אירופה ולמאות מענקי מחקר נדיבים לחוקרות ולחוקרים בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים