קבלו את Fire – הסמארטפון הראשון של אמזון

אחרי גלי שמועות וניחושים השיקה אמזון את המכשיר, שמגיע עם מסך HD בגודל 4.7 אינץ', חיישן אור היקפי וניגודיות דינמית ● תכונה נוספת המבדלת את המכשיר היא ה-Firefly, שמזהה פריטים בעולם האמיתי באמצעות טכנולוגיות זיהוי טקסטואליות, ויזואליות וקוליות

בסוף הוא הגיע: לאחר גלי ניחושים שנפוצו בשנתיים האחרונות, אמזון (Amazon) השיקה אמש (ד') את Fire – הסמארטפון הראשון שלה.

ה-Fire הוא בעל מסך HD בגודל 4.7 אינץ', חיישן אור היקפי וניגודיות דינמית, שלדברי מנכ"ל החברה, ג'ף בזוס, מאפשרת להציג תמונה טובה גם בחוץ. הוא נושא מעבד Snapdragon ארבע ליבתי במהירות 2.2 ג'יגה-הרץ ובעל זיכרון RAM של 2  ג'יגה-בייט. המכשיר מאפשר קישוריות דור 4 (LTE) ותומך בבלוטות' (Bluetooth) וב-NFC. יש לו שני רמקולי סטריאו עם צליל היקפי של דולבי (Dolby), מצלמה אחורית של 13 מגה-פיקסל עם פלאש LED ו-HDR לצילום איכותי של תמונות גם באור חלש ומצלמה קדמית של 2.1 מגה-פיקסל. שתי המצלמות מאפשרות צילום וידיאו HD באיכות 1080 פיקסלים. מערכת ההפעלה של המכשיר היא Fire OS 3.5.0, שהיא בעצם אנדרואיד (Android) שאמזון הוסיפה לה תכונות וממשק משתמש משלה.

השמועות דיברו על מסך תלת מימד וה-Fire אכן מתהדר בטכנולוגיה ייחודית המעניקה תחושת תלת מימד בצפייה בתמונות. אמזון מכנה את הטכנולוגיה הזאת Dynamic Perspective, והיא משולבת ביישומים נוספים של המכשיר, כדי לאפשר חוויות ייחודיות, כמו אפליקציית המכשיר או תפריט הקרוסלה במסך הבית.

טכנולוגיית Dynamic Perspective משתמשת בארבע מצלמות מיוחדות, ארבע נוריות LED שמובנות בקדמת המכשיר, במעבד ייחודי, ובאלגוריתם מתוחכם ומנוע חזק לתצוגת וידיאו. היא מאפשרת קודם כל תחושת תלת מימד, מחוות הפעלה ביד אחת או פעולות אוטומטיות, כמו גלילה, הטיה וסיבוב, שהמשתמש יכול באמצעותם לקרוא טקסטים ארוכים בלי לגעת במסך. הטיה של המסך בשירות המוזיקה של אמזון תציג את מילות השירים, סיבוב מהיר של המסך יחשוף תפריט פעולות ועוד. בנוסף, המכשיר כולל תפריט קרוסלה ייחודי במסך הבית, המאפשר לבצע ממנו פעולות מבלי להיכנס ליישומים או לתפריטים השונים, כמו להשיב לשיחות שלא נענו, להציץ בלוח הפגישות, לקרוא אי-מיילים או למצוא תמונות אחרונות.

מספק "תחושת תלת מימד". ה-Fire של אמזוןמפתחים יכולים בעזרת הטכנולוגיה להתאים את התוכן של היישומים הדינמיים שהם בונים ולבחור כיצד הוא יוצג בהתאם לפעולות של המשתמש. למשל, אם משתמש מסוים נוהג לצפות בתוצאות של משחקי פוטבול, יראה היישום שלUSA TODAY כותרות חשובות מהתחום בתוך מסך הקרוסלה.

פרפר אש
תכונה נוספת המבדלת את המכשיר מן המתחרים היא ה-Firefly – טכנולוגיה שמזהה פריטים בעולם האמיתי באמצעות טכנולוגיות זיהוי טקסטואליות, ויזואליות וקוליות. למשל, כאשר הוא מזהה קוד QR או טקסט מודפס כלשהו, כמו מספר טלפון, כתובת אי-מייל או אתר, אפשר לבצע שיחה, לשמור תוכן, לעבור לאתר או לשלוח אי-מייל באמצעות מקש ייעודי, מבלי להקליד את הטקסט. בעזרת המצלמה, הטכנולוגיה מזהה מאות אלפי סרטי קולנוע או תוכניות וערוצי טלוויזיה. לאחר הקלטה בת כמה שניות תזהה התוכנה 35 מיליון שירים, תפנה את המשתמש לקטלוג המוזיקה של אמזון ותאפשר לו לקבל מידע על השיר, לרכוש אותו ופעולות נוספות. בעזרת המצלמה תזהה התוכנה 70 מיליון מוצרים נוספים, כמו תקליטורים, משחקי וידיאו ומוצרים פיזיים, ותשלח את המשתמש לקטלוג של אמזון.

עוד ציינה אמזון כי בהמשך השנה תציע טכנולוגיית Firefly אפשרויות נוספות, כמו תרגום וזיהוי יצירות אמנות ויינות.

הנתונים זמינים בכל זמן ומקום
החברה ציינה כי משולבים במכשיר שירותים מיוחדים שלה, כמו Mayday, שמיועד לסיוע מרחוק בתפעול המכשיר, וכי הוא עובד היטב גם עם שירותי הענן והגיבוי שלה. נתוני המכשיר ותוכנו מגובים אוטומטית וזמינים בכל זמן ומקום, במכשירים השונים שאמזון מספקת ובשירותי אחסון הענן שלה.

מגיע עם תוכנת Firefly. ה-Fire של אמזון

המכשיר יחל להימכר בארצות הברית בלעדית אצל AT&T וניתן להזמינו בהזמנה מוקדמת באתרים של שתי החברות ובחנויות של המפעילה. מחיר מכשיר עם 32 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון, כולל תוכנית התחייבות, יעמוד על כ-199 דולר וללא תוכנית – על כ-650 דולר. עבור 32 ג'יגה-בייט נוספים יעלה מחירו ב-100 דולרים בשתי האופציות.

ביחד עם המכשיר השיקה אמזון ערכת כלי פיתוח (SDK) לשתי הטכנולוגיות הייחודיות שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים