התפוצץ המשא ומתן למכירת חטיבת השבבים של יבמ ל-GlobalFoundries

הענק הכחול מנסה להיפטר מחטיבת השבבים שלו זה כשנה, כחלק ממהלך רחב היקף, של התמקדות בתוכנה ובשירותים בעלי ערך מוסף ● האם ג'יני רומטי שוב נכשלה?

המשא ומתן שהתנהל בין יבמ (IBM) ובין GlobalFoundries, למכירת חטיבת השבבים של הענק הכחול – התפוצץ.ככלל, פעילות ייצור השבבים של הענק הכחול נמצאת בהפסדים, ובכל זאת המו"מ בין שתי החברות הסתיים, לאחר שהן לא הצליחו להסכים על תנאי הרכישה.

GlobalFoundries היא חברה שנוצרה מהפיצול העסקי שהתרחש ב-AMD, המרכזת את פעילויות הייצור של ענקית השבבים. היא נמצאת בבעלות זרוע השקעות של ממשלת אבו דאבי. על פי הדיווח, היא הגישה הצעה שנדחתה על ידי יבמ, בשל היותה נמוכה מדי. דוברי שתי החברות סירבו להגיב על הדיווח.

כישלון השיחות, ציינו אנליסטים, מהווה מכה עבור ג'יני רומטי, מנכ"לית הענק הכחול, המנסה לטייב את המצב הכספי של ענקית ה-IT, ולעמוד ביעדי ההכנסות שנקבעו ל-2015 – על ידי מכירת חטיבות פחות רווחיות. על פי אחד הדיווחים, ל-Globalfoundries יש מפעל ייצור במדינת ניו יורק, והיא לא קבעה שווי מחיר למפעלים של הענק הכחול, כיוון שלשיטתה הם ישנים מדי.

בחודש שעבר דווח כי GlobalFoundries מעוניין בעיקר ברכישת המהנדסים של יבמ ובקניין הרוחני של הענק הכחול – ולא במתקני הייצור שלו.

יבמ מנסה להיפטר מחטיבת השבבים שלה זה כשנה, כחלק ממהלך רחב היקף, של התמקדות בתוכנה ובשירותים בעלי ערך מוסף – שני תחומי פעילות המניבים יותר רווחים מאשר עסקי החומרה.

בתחילת החודש דווח כי יבמ תשקיע בחמש השנים הקרובות שלושה מיליארד דולר במחקר ופיתוח של שבבים. החברה מקווה להשיג בכך פריצת דרך ולהפיח חיים חדשים בחטיבת החומרה המדשדשת שלה.

ביבמ מייחלים למצוא דרכים חדשות למזעור של שבבי סיליקון ולצמצום צריכת החשמל שלהם. עוד מקווים בחברה למצוא חומרים חדשים לייצור שבבים, דוגמת שפופרות ננו-פחמניות – חומר שאמור להיות יציב יותר מסיליקון, להציע עמידות טובה יותר בפני חום ולאפשר קצב תקשורת מהיר יותר.

ההסבר למהלך ההשקעה, הסותר לכאורה את הרצון במכירה, היה בכך שיבמ צפויה לשמור על עיצוב השבבים למערכות שלה ולצד זה – לפנות לקבלת שירותי ייצור מיצרניות שבבים, דוגמת GlobalFoundries.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים