יו"ר ה-FCC מציג: תוכנית פיקוח נרחב ביותר על האינטרנט

הרשות מתכוונת לפקח על האינטרנט שמוצע לצרכנים פרטיים כעל שירותי תשתית ציבוריים ● אנליסטים הופתעו מכך שהכללים החדשים נרחבים עוד יותר מקריאתו של הנשיא אובמה

טום ווילר, יו"ר ה-FCC

טום ווילר, יו"ר רשות התקשורת הפדרלית (FCC) של ארצות הברית, הציג את העקרונות הבסיסיים של תוכניתו החדשה לפיקוח על האינטרנט, ובכלל זה את הכוונה לפקח על שירותי האינטרנט המוצעים לצרכנים פרטיים כעל שירותי תשתית ציבוריים. לאחר שפורסם המאמר פרסמו גורמים בכירים ב-FCC פרטים נוספים על התוכנית.

העמדות שהציג ווילר במאמר, שפורסם ב-Wired, הפתיעו חלק מהאנליסטים, שלא צפו פיקוח כה נרחב – עוד מעבר לקריאתו של הנשיא האמריקני, ברק אובמה, בנובמבר לקבוע "כללים מחמירים ככל האפשר". אולם, ווילר טען במאמר כי זו הדרך הנכונה להבטיח את הניטרליות של האינטרנט. עוד הוא פירט במאמר כללים שבכוונתו לקבוע על מנת להבטיח את השמירה על פרטיות הצרכנים באינטרנט, להבטיח נגישות לאנשים עם מגבלות ולהבטיח גישה לרשת גם באזורי ספר.

חלק מהאנליסטים צפו כי ווילר יבחר בפיקוח צר יותר, גם בשל האתגרים המשפטיים שעלולה להציב התוכנית הנרחבת. אולם, ההכרזה במאמר על הכוונה לסווג את שירותי האינטרנט כשירותי טלקומוניקציה, במקום שירותי מידע, סוללת את הדרך לפיקוח הנרחב.

"לאחר שמחליטים לבחור במסלול המחמיר – מה שפותח את הדלת למתקפות מצד גורמים בתעשייה ולהליכים משפטיים – כדאי כבר להרחיב את הפיקוח ככל האפשר", אמר קווין וורבך, לשעבר פרקליט ב-FCC וכיום מרצה בבית הספר וורטון של אוניברסיטת פנסילבניה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים