דל רוכשת את פרו סיסטמס תמורת 3.9 מיליארד דולרים

עסקת הרכישה של החברה, שהינה ספקית שירותי מיחשוב, בוצעה לפי שער של 30 דולרים למניה - פרמיה משמעותית מעל השער של המניות בתום המסחר ביום ו' ● בדל מקווים, כי הרכישה תתרום לרווחי החברה בשנת הכספים 2012 ● בעקבות העסקה, תהפוך יצרנית המחשבים לשחקנית משמעותית בשוק הרווחי של שירותי המיחשוב

דל (Dell) הודיעה על עסקה לרכישת פרו סיסטמס (Perot Systems), ספקית שירותי מיחשוב מטקסס, בסכום של 3.9 מיליארד דולרים. העסקה, שהופכת את יצרנית המחשבים לשחקנית משמעותית בשוק הרווחי של שירותי המיחשוב, נערכה לפי שער של 30 דולרים למניה של פרו סיסטמס – פרמיה משמעותית מעל השער של המניות בתום המסחר ביום ו', שעמד על 17.91 דולרים.

בדל מקווים לסגור את העסקה ברבעון שבין נובמבר 2009 לינואר 2010, בכפוף להסכמה על הפרטים האחרונים שלה. פיטר אלטבף, מנכ"ל פרו סיסטמס, אמור להמשיך בתפקידו, ויושב ראש החברה, רוס פרו הבן, יצטרף למועצת המנהלים של דל. בחברה הרוכשת מקווים, כי העסקה תתרום לרווחי החברה בשנת הכספים 2012.

פרו סיסטמס היא ספקית שירותי מיחשוב שהוקמה על ידי המיליארדר רוס פרו, וממוקמת בטקסס. בין לקוחותיה נמנות חברות רבות הכלולות ברשימת 500 החברות המובילות של המגזין פורצ'ן (Fortune), וכן משרדים של הממשל הפדרלי, מדינות בארצות הברית ומועצות מקומיות במדינה.

באמצעות העסקה, מקווים בדל ללכת בעקבותיהן של יבמ (IBM) ו-HP, שנהנו בשנים האחרונות ממתח רווחים גבוה יותר בזכות שירותי המיחשוב שהעניקו במיקור-חוץ. זאת, למרות הירידה במתח הרווחים על מוצרי החומרה, שהפכו לסחורות סטנדרטיות. השילוב בין ציוד חומרה לבין שירותי מיחשוב קוסם ללקוחות ארגוניים רבים, שמעדיפים לעבוד מול מספר מועט של ספקיות.

יבמ גלובל סרוויסס (IBM Global Services), חטיבת השירותים של החברה, הייתה בשנים האחרונות המקור לכמחצית מהכנסותיה של החברה. HP, מצידה, רשמה חדירה מרשימה לשוק של מיקור-החוץ כאשר רכשה בשנה שעברה את EDS תמורת 13.9 מיליארד דולרים. EDS, בדומה לפרו סיסטמס, הוקמה על ידי רוס פרו.

מייקל דל, מנכ"ל החברה הרוכשת, אמר, כי הוא מאמין שרכישת פרו סיסטמס תתרום הן להכנסות והן לרווחים של דל. "אנחנו רואים בחברה זו נכס חשוב, עם אנשים נפלאים, שיעניקו לנו הזדמנויות רבות, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך". לדבריו, "העסקה מרחיבה באופן משמעותי את היכולות של דל בשוק הפתרונות לארגונים גדולים, ותאפשר ליותר לקוחות, בכל רחבי העולם, ליהנות מהיתרונות של פרו סיסטמס".

רוס פרו הבן אמר, כי השילוב בין דל לפרו סיסטמס יסייע להגשים את החזון של אביו, להפוך את החברה הנרכשת "למובילה עולמית בשוק המיחשוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים