ענן על המדף: מי תקנה את Salesforce?

האם היא תירכש על ידי אורקל, יבמ, גוגל - או בכלל לא, עקב שווי השוק הגבוה שלה? ● אחת החברות המובילות בעולם הענן עומדת למכירה והמנייה נוסקת לשמיים

מארק בניוף, יו"ר ומנכ"ל Salesforce

Salesforce, אחת החברות המובילות בעולם הענן, מחפשת קונה והמנייה שלה נוסקת לשמיים. אמש (ד') עלה השער שלה בוול-סטריט ב-12% ל-74.65 דולר ואותה המגמה נמשכה גם לאחר סגירת המסחר.

העליות באו לאחר שבלומברג (Bloomberg) פרסמה כי החברה פנתה לחברת ייעוץ על מנת שתסייע לה במהלך.

מדובר במנייה חזקה של חברה חזקה: מאז תחילת השנה היא צמחה ב-26% וב-12 החודשים האחרונים – ב-47%. שווי השוק שלה עם סגירת המסחר אמש הגיע לכ-50 מיליארד דולר. הנתונים האלה מעוררים תהיות לגבי יכולתה של Salesforce להימכר, שכן הגודל שלה עלול לייצר לכל רוכש בעיות קשות ובכל מקרה, מצמצם את רשימת הרוכשות הפוטנציאליות לקבוצה מאוד מצומצמת של חברות ענק.

על פי ההערכות, יש רק שבע חברות שיכולות לבוא בחשבון: יבמ (IBM), אורקל (Oracle), מיקרוסופט (Microsoft), אמזון (Amazon), סיסקו (Cisco), גוגל (Google) ואפל (Apple). במידה שהעסקה תצא לפועל, קרוב לוודאי שתהיה זו הרכישה הגדולה ביותר של חברת היי-טק אי פעם.

המספר של הרוכשות הפוטנציאליות אמנם קטן, כאמור, אבל כל אחת מהן עושה מאמצים כבירים כדי לפתח את עסקי הענן שלה ורכישת Salesforce צפויה להזניק אותן לצמרת רשימת החברות העוסקות בתחום. זו שעושה את המאמצים הגדולים ביותר מבין החברות האלה היא אורקל ולכן, גורסים בשוק, היא בעלת העניין הרב ביותר ברכישה.

זאת ועוד, לארי אליסון, מייסד אורקל, היה בין המשקיעים הראשונים ב-Salesforce ומנכ"ל החברה, מארק בניוף, התחיל את הקריירה שלו באורקל. כך שאם היא אמנם תהיה הרוכשת, התהליך יוכל להתנהל בצורה חלקה והתוצאה תהיה קבוצת ענן שתשלוט על הענף. הבעיה היחידה שיכולה להתעורר היא גודלה של אורקל, ששווה "רק" 195 מיליארד דולר. מנגד, למיקרוסופט, עם שווי שוק של 402 מיליארד דולר, או לאפל, עם 750 מיליארד, זה צפוי להיות יותר קל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עמית

    SF זה מוצר קטן שייחודו בקונספט השיווקי והמכירתי שעומד מאחוריו. מבחינה פונקציונאלית אין בו חידוש מהותי ובפן הטכנולוגי הוא לא מסוגל לספק פתרון לאירגון גדול עם טרנזקציות מורכבות. בועה שיווקית. לדעתי, המוצר לא מצדיק את עלותו. ויכול למוטט אירגונים.

אירועים קרובים