הפצצה של גלעד ארדן: יגיש הצעת חוק לפירוק בזק

שר התקשורת לשעבר פותח חזית מול נתניהו, שפיטר אמש (א') את מנכ"ל המשרד, אבי ברגר ● השניים הובילו ביחד את הכוונה לחייב את בזק למכור תשתיות טלפוניה קווית לחברות אחרות

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. צילום: מתוך ויקיפדיה

ח"כ גלעד ארדן, שר התקשורת עד לא מזמן, מגבש בימים אלה הצעת חוק שהמשמעות שלה היא פירוקה של בזק. החוק, אם יעבור, ייאלץ את החברה למכור את כל האחזקות בחברות התוכן והשירותים שלה, ולהישאר רק בתחום התשתיות.

בכך פותח שר התקשורת לשעבר חזית מול שר התקשורת הנוכחי – ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שפיטר אמש (א') את מנכ"ל המשרד, אבי ברגר, בשיחת טלפון. הפיטורים התפרשו כצעד של נתניהו לקראת בזק ושאול אלוביץ', העומד בראשה.

ארדן וברגר הובילו את הרפורמה בשוק הסיטונאי, שתכליתה לפרק את הדואופול של בזק ו-HOT ולהגביר את התחרות בתחום תשתיות האינטרנט והטלפוניה הקווית – מקור ההכנסה המרכזי של חברת התקשורת הוותיקה. זאת, על ידי חיוב בזק למכור את שירותי התשתית הקווית שלה לחברות אחרות עד מחיר מסוים. המהלכים הללו לא נשאו חן בעיני בזק, שניסתה לעכב אותם. ואמנם, בגלל העיכובים הללו יצא אתמול לדרך השלב השני של הרפורמה באופן חלקי בלבד.

על פי הצעת החוק של ארדן, שלדבריו תוגש על שולחן הכנסת בשבועות הקרובים, תחויב בזק למכור את החזקותיה בכל חברות התוכן והשירותים שלה. הוא אמר היום כי "בשנים האחרונות נקטה בזק כל פעולה אפשרית כדי לתקוע ולעכב את יישום הרפורמה, שתוזיל בעשרות אחוזים את העלויות לציבור. לכן, הגעתי למסקנה שהדרך הנכונה להתמודד עם מונופול כה עוצמתי היא לחייב אותה למכור את כל החזקותיה בתחום התוכן והשירותים ולהשאירה כחברת תשתית בלבד".

ההצעה של ארדן מגיעה מספר ימים לאחר שנתניהו סירב לבקשתו להתמנות לשר החוץ, או לשר הפנים וביטחון הפנים כאחד. כתוצאה מכך, ארדן, שהגן על ראש הממשלה כל אימת שהיה צריך, החליט שלא להיות כלל שר בממשלה החדשה.

נראה כי הסיכויים של הצעת החוק להתקבל לא גדולים, מאחר שנתניהו הורה לסיעות הקואליציה שלא לתמוך בחקיקה בענייני תקשורת אלא במקרים בהם נעשה הדבר על דעתו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים