פט גלסינגר, VMware: "על המנמ"ר 'לחצות את הנהר' מעידן השרת-לקוח למובייל ולענן"

"עליו לשמר את מערך ה-IT הקיים, להעביר אותו לעידן החדש ולחבר בין שני העולמות הללו", אמר מנכ"ל VMware העולמית בביקורו ה-55 בישראל

פט גלסינגר, מנכ"ל VMware. צילום: ניב קנטור

"המנמ"ר הארגוני מצוי בתקופת ביניים סוערת. הוא השקיע רבות ב-25 השנים האחרונות בבניית מערך IT מבוסס שרת-לקוח, אולם כעת עליו לחצות את הנהר ולבנות גשר שיצעיד אותו לעבר עידן מחשוב הענן והמובייל", כך אמר פט גלסינגר, מנכ"ל VMware העולמית.

גלסינגר היה אורח הכבוד בכנס הבכירים שערך לכבודו הסניף המקומי של ענקית הווירטואליזציה. הכנס התקיים אמש (ג'), בהפקת אנשים ומחשבים, בגלריה מאירהוף בתל אביב, בהשתתפות עשרות מלקוחות ושותפי החברה.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

בדבריו מנה גלסינגר את האתגרים שניצבים בפני "כל מנמ"ר ומנמ"ר ארגוני", לדבריו: "שימור מערך ה-IT הקיים, תוך צמצום עלויות התפעול שלו; העברת המחשוב הארגוני לעידן החדש, ששני מאפייניו הבולטים הם ענן ומובייל; וחיבור בין שני העולמות הללו, בלי לוותר על ההשקעה שנעשתה עד כה, משך 25 שנים, אבל תוך הצעדת ה-IT הארגוני קדימה. נדרש להעביר את כל האפליקציות הארגוניות שפותחו במשך השנים אל העידן החדש, בלי לפתח אותן מחדש".

לדברי גלסינגר, "העולם משתנה ולא כל הארגונים יודעים להשתנות יחד איתו. הדרך בה ארגונים מייצרים ערך עסקי השתנתה דרמטית. כך, בעולם התחבורה, קמה לה Uber ומשנה את המודל בו חברות בתחום פעלו עד כה. בעולם האקדמיה קמו אוניברסיטאות מקוונות ואלה המסורתיות לא תמיד יודעות כיצד להתמודד עימן".

על פי מנכ"ל VMware, "בעבר ארגונים התבססו על נכסים קשיחים, אלא שהמצב השתנה והם מתבססים כיום על נכסי תוכנה ונתונים נזילים. בתוך כך, משתנה תפקיד המנמ"ר – במקרים רבים הוא נדרש לבנות מערך IT אג'ילי וגמיש, שמספק את השירותים והמוצרים החדשים במהירות. אנחנו מסייעים ללקוחות הארגוניים בתקופה זו של שינוי בכך שאנחנו ממקמים את התוכנה והנתונים במרכז הארגון, כדי לאפשר מודל מחשוב חדש. VMware מסייעת למנמ"ר לבנות את הגשר בין עולם ה-IT הישן, המסורתי, לזה החדש, לטובת האצת הזריזות ויצירת גמישות תפעולית מבוססת טכנולוגיות".

הוא ציין ש- "אנחנו חדשנים חסרי פחד. מטרתנו להאיץ את הטכנולוגיה. אנחנו מספקים את החדשנות במהירות כאילו היינו סטארט-אפ ומנגד, מספקים שירותים ומוצרים מאובטחים ויציבים – כמו ארגון אנטרפרייז".

"על המנמ"ר לשנות תפיסה וליצור סדר עדיפויות חדש"

בהמשך דיבר גלסינגר על התחרות בין הארגונים, שלדבריו משנה את פניה, ועל כך שבעקבות זאת, "המנמ"ר צריך להפנים כי עליו לשנות את תפיסותיו על תפקידו ותפקיד ה-IT. עליו ליצור סדר עדיפויות חדש ולבחון אילו טכנולוגיות יספקו לו את היכולת לענות על הצרכים החדשים של הארגון. הדבר ייעשה על ידי התמקדות בכמה אזורי פעילות. אחד מהם הוא הזרקת חדשנות לארגון. החדשנות הפכה לרכיב מפתח קריטי בהצלחת הארגון. עוד יש לטפל בחוויית המשתמש ובאבטחת המידע – אלה צריכות להיות העדיפויות של המנמ"ר. אסור שחוויית המשתמש של לקוח הארגון תהיה שונה מזו שהוא מכיר בעולם הצרכני-הפרטי. בעולם אבטחת המידע, רק אירועי האבטחה והפרצות גדלו יותר מאשר ההשקעות בתחום".

"כמעט כל היבט בעבודת ה-IT בארגון משתנה בשל הכניסה לעולם הדיגיטלי החדש", אמר. "נדרש להגדיר מחדש את היעדים העסקיים, המודלים העסקיים, זהות הלקוחות – הקיימים והחדשים, וכן את היישומים והשירותים אותם העסק מציע ללקוחותיו. כך, ה-IT ייתן לארגון מענה לכל שכבות הפעילות בהן מתרחש השינוי: התחרות, נכסי הארגון, היישומים והשירותים, הלקוחות וביזור הדטה סנטר".

עוד הוא אמר כי "VMware מספקת פתרון אחד, שמשלב בין ענן פרטי, דטה סנטר ארגוני ומשאבים אחרים מהענן הציבורי. המטרה היא לתפעל ביעילות את היישומים על גבי כל רכיב מחשוב, עם חוויית משתמש אחידה, וירטואליזציה של כל אחת משכבות ה-IT, מיכון וניהול. זו המשמעות של דטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC)".

הביקור ה-55 של גלסינגר בישראל

"המעבר לעידן המחשוב החדש מאתגר", הוסיף גלסינגר. "אני מכיר מזה זמן את טוני סקוט, לשעבר מנמ"ר VMware, שמונה לפני שלושה חודשים למנמ"ר הבית הלבן. הוא אמר לי שהמטרה שלו היא קונסולידציה של הדטה סנטרים בממשל. שאלתי אותו: 'כמה דטה סנטרים יש לכם?' והוא השיב כי מדובר בעשרות אלפים וכי הוא רוצה לצמצם את המספר למאות. זה אתגר לא פשוט כלל".

"זה הביקור ה-55 שלי בישראל", ציין גלסינגר לסיום. "אני מכיר אותה היטב, בין השאר מאחר שעבדתי במשך שלושה עשורים באינטל (Intel). הפעם הביקור שלי קצר, באורך של 30 שעות בלבד, אולם היו ויהיו לי ביקורים ארוכים יותר. אני מלא הערכה ליכולות הטכנולוגיות הישראליות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים