אלקטל-לוסנט הטמיעה מערכת שו"ב לתקשורת בחברת החשמל; ההיקף: שמונה מיליון שקלים

יישום הכלי החדש נועד לאחד את יחידות השליטה והבקרה של תוכניות התמסורת של החברה תחת מערכת ניהול מרכזית אחת

יוסי שנק, סמנכ"ל התקשוב של חברת החשמל. צילום: קובי קנטור

אנשי אלקטל-לוסנט (Alcatel-Lucent) ישראל הטמיעו מערכת שליטה ובקרה לרשתות התקשורת בחברת החשמל. הפרויקט ארך כשנה והסתיים באחרונה. היקפו הכספי עומד על שמונה מיליון שקלים.

מערכת השו"ב הוטמעה לטובת ניהול מרכזי של תשתית התקשורת הקריטית הארצית של חברת החשמל. בנוסף להטמעת המערכת, אלקטל-לוסנט תספק לחברה תמיכה ושירות למשך שלוש שנים, עם אופציה לשנתיים נוספות.

הטמעת המערכת החדשה נועדה לאחד את מערכות השליטה והבקרה של מערכות התמסורת של החברה תחת מערכת ניהול מרכזית אחת. זו מספקת תמונת מצב עדכנית של תצורת הרשת ומאפשרת התייעלות בביצוע שליטה, בקרה, תפעול ותחזוקה, וכן שיפור של רמת זמינות ואמינות השירותים והשגת ניהול מיטבי של תשתיות התקשורת.

המערכת של אלקטל-לוסנט שהוטמעה היא מסוג SOM (ר"ת Service Operations Manager), ומשמשת לניהול לוגי של מערך תפעול הרשת. היא כוללת שילוב של כמה טכנולוגיות: FNT Command, טיבולי (Tivoli) של יבמ (IBM) ו-Remedy של BMC – במערך כולל אחד. המערכת מאפשרת לחברת החשמל למפות את כל רכיבי רשת התקשורת הארצית בצורה מדויקת ואוטומטית, לשם תכנון וביצוע שינויים באופן מבוקר ומנוהל, כולל שדרוגים פיזיים ועדכוני גרסאות. עוד היא מאפשרת לעקוב אחר מצב הרשת ברחבי הארץ ולהתעדכן בזמן אמת בביצועיה. ניתן באמצעותה בנוסף להאיץ את הזיהוי, האיתור והטיפול בתקלות, ובכך לחסוך במשאבים, לייעל את התפעול ולשפר את רמת השירות לאזרח.

במסגרת הטמעת המערכת טיפלו צוותי ה-IT של חברת החשמל ואנשי אלקטל-לוסנט במידול 500 סוגי ציוד הקיימים ברשתות הקריטיות, הקימו 44 ממשקים לייבוא נתונים וקבלת התראות ממערכות הניהול והציוד השונות, ויצרו מערך ניהול מרכזי של מערכות השו"ב, התקלות ונתוני התצורה של הציוד האקטיבי. כמו כן, בוצעו אינטגרציה מלאה בין מערכת ניהול התקלות למערכת ניהול התצורה וסריקה אוטומטית של הרשתות, לגילוי שינויים ושמירה על מאגר נתונים עדכני.

לדברי יוסי שנק, סמנכ"ל התקשוב של חברת החשמל, "מערכת השליטה והבקרה הוטמעה תוך עמידה ביעדים מאתגרים של זמן ותקציב, ביחס למורכבות הפרויקט. אחד מתוצרי המערכת, תמונת מצב כוללת, מעניק לחברה יכולות משופרות של מתן פתרונות זמינים ומיידיים בניהול שוטף ובזמן אירועים. שילוב המערכות השונות והפונקציונליות הרחבה כתוצאה מכך הם ייחודיים".

יוסי כהן, מנהל מכירות לשווקים אסטרטגיים באלקטל-לוסנט ישראל, ציין כי "אחד האתגרים המשמעותיים עמם מתמודדת כל חברה שמספקת שירות קריטי לצרכן הוא זריזות ויעילות המענה לתקלות בזמן אמת. חברת החשמל ערוכה כעת לזהות ולפתור בעיות ברשתות התקשורת הקריטיות שלה, במהירות וביעילות, כאשר איתור הבעיה אינו דורש עוד שליחת טכנאים לכמה אתרים כדי לברר את מקור התקלה – פעולה שגזלה זמן רב. המערכת תומכת במוצרים ובטכנולוגיות של יצרנים רבים ותלווה את חברת החשמל גם בפרויקטים עתידיים של שדרוג רשת התקשורת הקריטית הארצית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים