חוק איקיוטק עבר בקריאה טרומית – פה אחד

47 ח"כים הצביעו בעד הצעת החוק, שמחייבת חברות שטוענות לחובות של לקוחות לשלוח להם מכתב ראשוני, בטרם הן שולחות התראה לפני תביעה

17/06/2015 13:30
ח"כ יואל חסון. צילום: קובי קנטור

חוק איקיוטק עבר היום (ד') פה אחד בקריאה טרומית בכנסת. החוק, של ח"כ יואל חסון (המחנה הציוני), זכה לתמיכה חוצת מפלגות, כאשר 47 ח"כים הצביעו בעדו – ללא מתנגדים. הקואליציה תמכה בהצעת החוק של חבר הכנסת מהאופוזיציה לאחר שוועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אותה שלשום.

הצעת החוק מחייבת חברות שטוענות שלקוחות חייבים להם כספים לשלוח לאותם לקוחות מכתב ראשוני ובו פירוט מדוקדק של החוב הנטען, בטרם הן שולחות להם מכתב התראה לפני תביעה.

ההצעה באה בעקבות פרשת איקיוטק, על שמה של חברת שירותי התוכן בסלולר. הפרשה החלה לאחר שהחברה שלחה מכתבי איום בתביעה לעשרות אלפי לקוחות שלטענתה לא שילמו לה עבור תכנים בהם השתמשו. בין היתר, נשלחו מכתבים כאלה לבני משפחה של שני ח"כים – בועז טופורובסקי מיש עתיד ואיתן כבל ממפלגת העבודה.

הפרשה עלתה לסדר היום התקשורתי בסדרת אייטמים שפורסמו בתוכנית צינור לילה בערוץ 10. בשלב מסוים נכנסה המשטרה לתמונה וחקרה את מנכ"ל החברה, בן אופק. כמה חודשים לאחר מכן הוא נעצר, מאחר שלא שילם ערבויות שפסק בית המשפט. משרד התקשורת קנס את חברות הסלולר הגדולות ואת HOT Mobile בסכום מצטבר של יותר משני מיליון שקלים, לאחר שלא יידעו את הלקוחות בדבר עלות ומהות שירותי התוכן האלה, בניגוד להוראות המשרד.

ח"כ חסון אמר כי "חוק איקיוטק שאושר היום בקריאה טרומית הוא חוק שמגן על האזרח מפני בריונות צרכנית. גם כשבאים לגבות חובות יש לעשות זאת בדרך שקופה והגיונית, ולא להפעיל לחץ של עורכי דין מטעם ואיומים משפטיים בתחילת הליך הגבייה. זכותו של צרכן לקבל את כל המידע באופן מרוכז ומסודר – הוא לא צריך להתחנן ולחפש בנרות את פרטי ההתקשרות שהייתה לו עם החברה, ולא לנסות ולפצח את אופן חישוב החוב והריבית. במהלך העבודה בוועדות אנסה להביא את החלת החוק גם על רשויות ציבוריות – כולל עיריות ורשויות מקומיות. צעד כזה ייתן את המענה המלא לנושא ההתרעה בפני גביית תשלום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים