שני הסכמים קיבוציים ראשונים בענף ההיי-טק

ההסכמים מסדירים את המעבר של עובדי קומברס לטק מהינדרה ומבטיחים להם מענקים, שמירת ותק וזכויות סוציאליות

טקס החתימה אמש (ד'). צילום: באדיבות אתר ההסתדרות

הסכמים קיבוציים ראשונים בענף ההיי-טק: בפעם הראשונה בענף נחתמו שני הסכמים, ושניהם נוגעים לשמירה על זכויותיהם ולהסדרת תנאי עבודתם של עובדי קומברס. זאת, לאחר שפעילותה של החברה נרכשה על ידי החברה ההודית טק מהינדרה, והעובדים פנו לחברה על מנת להגן על זכויותיהם ולעגן אותן.

במסגרת ההסכמים, תנאי השכר והזכויות של העובדים העוברים לטק מהינדרה יישמרו במלואם, ההנהלה מתחייבת לכך שלא יהיו פיטורים בשנה הראשונה למעבר, תיתן מענקי מעבר והתמדה ותגדיל את ההפרשות הסוציאליות לעובדים. ההסכם הנוסף מסדיר את תנאי עבודתם של קבוצת העובדים של קומברס שימשיכו את עבודתם בקומברס.

אמש (ד') התכנסו בבית ההסתדרות על מנת לחתום על ההסכם יו"ר ארגון העובדים, אבי ניסנקורן; מנהל אתר קומברס ישראל, שמוליק חכם; יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי; יו"ר ועד עובדי קומברס, עמיר בריגה; ונציגי חברת טק מהינדרה בישראל.

הוותק נשמר עם המעבר

הנושא החשוב שנשמר בחוזה של העובדים הוא שבמעברם לחברה ההודית יישמרו תנאי שכרם וזכויותיהם הנובעים מן הוותק שלהם בקומברס, כמו ימי חופשה ודמי הבראה. כמו כן, מכסת ימי המחלה תעבור במלואה למקום עבודתם החדש. במקביל לשמירה על זכויותיהם, יתבצע גמר חשבון מלא לעובדים העוברים, שבמסגרתו ישולמו להם כל הכספים שנצברו לזכותם בקופות על פי חוק פיצויי פיטורים.

ההסכם הנוכחי שם דגש מיוחד על ביטחונם התעסוקתי של העובדים העוברים, ומעגן את התחייבותה של קומברס שאף עובד לא יאבד את מקום עבודתו במהלך השנה הראשונה למעבר, או עד שייחתם הסכם קיבוצי מקיף ושלם בטק מהינדרה.

כל העובדים הללו יקבלו מענק מעבר בגובה חצי משכורת ותשלום נוסף על תקופת ההודעה המוקדמת. בנוסף לכך, כל עובד שישלים שנת עבודה בטק מהינדרה יהיה זכאי בעתיד למענק התמדה בגובה משכורת.

עוד בשורה חשובה לעובדים היא הגדלת ההפרשות הסוציאליות – גם לאלה העוברים וגם לאלה הנשארים בקומברס. שיעור ההפרשות השונות – לרבות פנסיה, ביטוחים וקרן השתלמות – ייגזר מעתה מ-100% משכרם של העובדים, ולא מ-80% כפי שזה היה עד כה.

בנוסף, העובדים הנשארים בקומברס יהיו זכאים להגדלת בסיס ההפרשות לקרן השתלמות בשכר שמעבר לתקרת המס. כל עובד יוכל לבחור אם להגדיל את ההפרשות לקרן או לקבל כ-1.5% תוספת שכר.

החתימה על ההסכם הקיבוצי תאפשר, הלכה למעשה, להוציא לפועל את הסכם המעבר של העסקה, שייכנס לתוקף ב-1 ביולי, כחודש לאחר המועד שתוכנן.

יצוין כי במקביל להסדרת תנאי עבודתם של עובדי קומברס ביחס לעסקה עם טק מהינדרה, ההנהלות של שתי החברות התחייבו להיכנס למשא ומתן מיידי עם ועדי העובדים, בשאיפה משותפת להגיע להסכם קיבוצי מקיף ושלם בשתי החברות תוך חצי שנה.

כ-750 עובדיה של קומברס ישראל התאגדו בהסתדרות לפני כשלושה חודשים. זאת, לאחר שמוקדם יותר השנה חתמה החברה על הסכם מסחרי, שבמסגרתו יועברו שירותי הדיגיטל שלה לתאגיד ההודי טק מהינדרה, שצפוי להתמקד בפעילות הפיתוח של קומברס. מאז חתימת העסקה נוהל משא ומתן אינטנסיבי בין ההסתדרות ונציגות העובדים להנהלות של שתי החברות באשר לתנאי הקליטה של 270 העובדים שצפויים לעבור לטק מהינדרה במסגרת העסקה. בתחילת החודש אף נקטו העובדים האלה בעיצומים משום שלטענתם, המשא ומתן עם ההנהלה בקשר לתנאיהם לאחר המעבר נקלע למבוי סתום. עתה, כאמור, הוא בא לידי פתרון.

"הפירות הראשונים של גל ההתאגדויות בהיי-טק"

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ציין, כי "ההסכמים החדשים עליהם חתמנו הם הפירות הראשונים של גל ההתאגדויות בענף ההיי-טק. מדובר בעדות נוספת לכך שגם בענפים שלא היינו רגילים לראות כחלק מהעבודה המאורגנת, העובדים, כמו גם המעסיקים, מבינים את היתרונות שיש ביחסי עבודה קיבוציים. הסדרת תנאי העבודה והבטחת ביטחונם התעסוקתי של העובדים הם ערובה חיונית להמשך פעילותה העסקית של החברה באופן אשר תואם את תכניותיה".

יו״ר ועד עובדי קומברס, עמיר בריגה, אמר: ״עדיין נכונים לנו אתגרים רבים, אך אנחנו יכולים להיות גאים מאוד במה שהצלחנו להשיג היום. העובדים הם חלק מרכזי בהצלחתה של קומברס ומגיע להם לקבל יחס שהולם את תרומתם לחברה. כולי תקווה כי המשך ההידברות בין הצדדים יהיה תמיד  ברוח של הגינות ושיתוף פעולה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים