סכסוך עבודה בקומברס – בגלל "שינוי ארגוני-מהותי"

בהסתדרות יוצאים נגד "החלטה חד צדדית של הנהלת החברה, שמשפיעה השפעה מכרעת על גורל העובדים", וקוראים לנהל בעניין משא ומתן

נמכרת. קומברס. צילום: מתוך ויקיפדיה

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בקומברס – כך הודיע הבוקר (ה') יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, למנהל אתר קומברס ישראל, שמוליק חכם.

במוקד הסכסוך עומדת החלטה חד צדדית של הנהלת החברה לבצע שינוי מבני-ארגוני מהותי, שלטענת ההסתדרות מהווה פגיעה קשה בתנאי עבודתם ובביטחונם התעסוקתי של עובדי קומברס בישראל. "לא ייתכן שהחברה תתכנן מהלך שינוי מבני ארגוני שיש לו השפעה מכרעת על גורלם של העובדים, מבלי שהנושא יונח על שולחן הדיונים במשא ומתן על ההסכם הקיבוצי", כתב חלוצי.

לדבריו, "מלבד העובדה כי התנהגות זו אינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים, יש בה הפרה בוטה של התחייבויות החברה תוך יצירת משבר חמור ביחסי האמון בין הצדדים. אני קורא להנהלת קומברס להתעשת, לנהוג באחריות ובהגינות, ולהיכנס למשא ומתן מתוך כוונה אמיתית להסדיר את הנושאים שנמצאים במחלוקת".

בסוף יוני השנה חתמו ההסתדרות וקומברס על שני הסכמים המסדירים את תנאי עבודתם של עובדי החברה ביחס לעסקה שנחתמה עם התאגיד ההודי טק מהינדרה ותנאי קליטתם בו, ונותנים מענה לתקופת הביניים לקבוצת העובדים הממשיכים את עבודתם בקומברס. יצוין כי נמשך המשא ומתן בין הצדדים להשגת הסכם קיבוצי מקיף ושלם בחברה.

במקביל להעברת שירותי הדיגיטל לטק מהינדרה, המתמקדת כיום בשירותי הפיתוח של קומברס, החברה הודיעה באחרונה על רכישת Acision – חברה בריטית פרטית שמתמחה בשירות שליחת מסרונים דרך מחשוב ענן. בעקבות עסקה זו, ששווייה מוערך ב-210 מיליון דולר, קומברס מתכננת לבצע שינוי ארגוני רחב היקף, שאת השלכותיו על העובדים בארץ ההסתדרות דורשת להסדיר בהסכם הקיבוצי, עוד טרם ביצוע המהלך.

לפי ההסתדרות, בהודעתה מהיום על סכסוך העבודה, "אופן קבלת ההחלטה החד צדדית של קומברס בנוגע לשינוי הארגוני, מבלי לשתף את נציגות העובדים במהלך, משקפת התנהגות בלתי ראויה. ההתנהגות הזו מפרה את חובת תום הלב ופוגעת בשקיפות ובהידברות בין הצדדים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים