iOS 9 כבר כאן ולכולם יש טענות

בעלי ה-iPhone וה-iPad יכולים להתקדם לדור הבא של מערכות ההפעלה למכשירים שלהם, אך עונדי ה-Apple Watch יאלצו להמתין קלות לתורם ● ועם כל הבעיות הנלוות, אולי זה בכלל עדיף?

מרדים אותנו טוב יותר. iOS 9

אפל (Apple) השיקה אתמול (ד') את ה-iOS 9 למכשירי ה-iPhone ו-iPad, אבל איכזבה כנראה את בעלי ה-iWatch כשהכריזה על עיכוב לפרק זמן לא ידוע בהשקת OS 2 – מערכת ההפעלה המתאימה לשעונים החכמים – בשל באגים שהתגלו טרם השקה. בשעת העלאת עדכון התוכנה לאוויר דיווחו משתמשים רבים על בעיות בהורדה, ועל קבלת הודעה שבה נאמר שהעדכון נכשל. מאפל טרם הגיבו לדיווחים, ואולם יש לזכור כי אין זה נדיר להיתקל בעיכובים ובקשיים בהורדה כאשר iOS חדשה מגיעה לאוויר העולם.

הבעיות המעכבות את עליית מערכת ההפעלה לשעונים מזכירות אף הן נשכחות, עת הושקה ה-iOS 8 לטלפונים הניידים כשהיא מביאה איתה שלל באגים שעוררו בעיות שונות כמו הפרעות במערכת ה-Wi-Fi וב-Touch ID ופונקציות נוספות שתפקודן נפגע. עדכון מזורז ששוגר מעט לאחר מכן לא רק שלא פתר את כל הבעיות, אלא הביא איתו עוד מהן, שלא נמצא להן מזור אפילו שבוע לאחר ההשקה של ה-iOS 8.

אפל מעדכנת את מערכת ההפעלה שלה מדי שנה בכדי לשמור עליה רעננה, להמשיך לעורר עניין מצד לקוחותיה במוצריה, כמו גם להבטיח ייצור מתמיד של אפליקציות חדשות למכשיריה. מן הסתם נועדו העדכונים גם לצורך שמירת עמדה בטוחה ויציבה מול מתחרים כמו גוגל (Google); משמע שב-iOS 9 צפויות טכנולוגיות שמספקות קונטרה למה ש-Google Now ו-Google Now On Tap יכולים לספק ללקוחות במכשירי האנדרואיד (Android).

אך רעננות לבד ובעיות לבד – גם הגרסה העברית גרמה צרות לא קטנות למשתמשים שהגדירו את שפת המכשיר שלהם ככזו. כך שבמידה ושפת המכשיר היא עברית, תגלו שסידור מסכי הבית יתהפך וישנה את מיקומו בתוך הממשק. בכדי לשנות זאת ולהחזיר את המצב לקדמותו, תיאלצו להיפרד מהעברית ולעבור לשפה האנגלית.

נאמנים דווקא לטכנולוגיה הישנה

ניסיון העבר מלמד כי אחוז גבוה של משתמשי מכשירי אפל עדכנו את מכשירי ה-iPhone והטאבלטים שלהם בתוך מספר שבועות עד חודשים ממועד השקת עדכון מערכת ההפעלה. נכון ל-31 באוגוסט השנה, 87% מבעלי המכשירים הניידים של אפל עדכנו את מכשיריהם בגרסת iOS 8, בעוד ש-12 אחוז מהם המשיכו להשתמש ב-iOS 7, מותירים נתח זעיר של מכשירים שמשתמשיהם מבכרים להישאר נאמנים דווקא לטכנולוגיה הישנה. לשם השוואה – נכון ל-7 בספטמבר, רק 21% ממשתמשי המכשירים מבוססי האנדרואיד התקינו את הלוליפופ (Lollipop), מערכת ההפעלה האחרונה שהשיקה גוגל ב-2014. המגמה הזו מסמלת ללא ספק את התלות והעניין יוצאי הדופן שיש לבעלי מכשיריה של אפל בחברה ובטכנולוגיות שלה.

אז מה מציעה המערכת החדשה? כבר באירוע ההכרזה של ה-iPhone 6s וה-iPad Pro בישרה אפל על מערכת ההפעלה המתגעשת ובאה, והודיעה לעולם כי המערכת העתידית תהיה קלילה יותר (רק 1.8-1.3 ג'יגה בייט, במקום ה-4.6 גי'גה-בייט שנדרשו לעדכון iOS 8). מלבד ההקללה של המערכת צפויים בה גם חידושים בדמות מקלדת משופרת; הארכת חיי הסוללה וחיסכון בשימוש בחשמל; ממשק חיפוש חדש שיבצע חיפושים באפליקציות; סירי (Siri) מעודכנת אשר תכלול מענה מהיר ונגיש יותר לשאלות; אפשרות לעבודה מרובת חלונות במכשירי ה-iPad; וכמובן – אפליקציית חדשות ומעבר חכם יותר בין האפליקציות השונות.

כדי להתרשם מהחידושים והביצועים אתם יכולים למהר ולהוריד כבר כעת את ה-iOS 9 החדשה, שמתאימה למכשירי iPhone 4s ומעלה, iPad 2 ומעלה, iPad mini ומעלה, וכן ל-iPod touch דור 5. להתקנת המערכת – היכנסו להגדרות המכשיר > כללי > עדכון תוכנה. המתינו לביצוע הבדיקה במכשירכם וההתקנה אמורה להתחיל אוטומטית כעבור מספר שניות. כמו כן ניתן להוריד את העדכון ממחשבכם דרך iTunes.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים