חשיפה: ה-IT מאחורי ענקית התרופות הישראלית טבע

"ה-IT הוא שותף חשוב למימוש היעדים של טבע", אומר גיא הדרי, סמנכ"ל מערכות מידע וסגן נשיא בכיר בחברה, בראיון בלעדי למגזין מנהיגים מבית אנשים ומחשבים ● הוא מסביר כיצד מנהלים ארגון IT גלובלי ענק ואיך המחשוב מאפשר לטבע לבצע את פעילות ייצור התרופות

גיא הדרי, סמנכ"ל מערכות מידע וסגן נשיא בכיר בטבע. צילום: קובי קנטור

"טבע רואה ב-IT שותף חשוב ביותר למימוש היעדים שלה. לכן, ארגון ה-IT שאני עומד בראשו בנוי כתמונת מראה לחברה", כך אמר גיא הדרי, סמנכ"ל מערכות מידע וסגן נשיא בכיר בענקית התרופות, בראיון בלעדי למגזין מנהיגים מבית אנשים ומחשבים.

יש לציין שטבע נחשבת לאחת מ-10 חברות הפארמה הגדולות בתחום התרופות גנריות. היא מייצרת 64 מיליארד כדורים בשנה והמחזור שלה ב-2014 עמד על 20.3 מיליארד דולר. יש לחברה נוכחות ב-50 מדינות בעולם.

הדרי מנהל את חטיבת ה-IT הגלובלית של טבע מזה שלוש שנים. הוא הגיע לתפקיד זה לאחר שמילא שורה של תפקידים בכירים ביבמ (IBM) ולפני כן בחברות היי-טק ישראליות. החטיבה של הדרי אחראית על כלל מערכות המידע ותשתיות המחשוב בטבע, והיא כוללת יותר מ-1,600 עובדים ברחבי העולם.

בראיון המלא, שיפורסם בגיליון של המגזין מנהיגים שייצא לאור בחודש הבא, מסביר הדרי כיצד מנהלים ארגון IT גלובלי מורכב כל כך. כמו כן, הוא מסביר כיצד ה-IT מממש את תפקידו העיקרי, לא רק כמסייע לתהליכים אלא גם כמאפשר לשמור על מעמדה של טבע כאחת מ-10 חברות הפארמה הגדולות בעולם בתחום התרופות הגנריות. להלן קטעים נבחרים מהראיון:

מהי המשמעות של להיות מנמ"ר גלובלי?
"מנמ"ר גלובלי צריך לטפל בהיבטים של הבדלי תרבות ושפה, ולבצע לעתים התאמות הנדרשות לצרכים מקומיים, משיקולי רגולציה וכדומה.

חלק גדול מהפעילות שלנו מוקדש לתמיכה באינטגרציה של התהליכים העסקיים לרוחבה של החברה, אינטגרציה שהיא מאוד קריטית לליבת העסקים שלנו: ייצור תרופות שמצילות חיי אדם".

אילו מהלכים מוביל בטבע ה-IT שבראשותך?
"מזה כמה שנים, ה-IT בטבע מוביל שורה של מהלכים פנימיים, כדי לייצר פלטפורמה אחידה מבחינה תשתיתית טכנולוגית – כזו שתתמוך בכל הרבדים של הפעילות העסקית של החברה. זו המשימה המרכזית של החברה בשנים הקרובות. אחת הדוגמאות היא מערכת הסאפ (SAP), שדובר עליה בשנים האחרונות לא מעט. הפרויקט הזה הוא דוגמה לאיך טבע ממצבת את ה-IT: מראש הגדרנו אותו לא כפרויקט טכנולוגי אלא כתהליך חוצה חברה. מדובר בתהליך רב שנים שילווה אותנו עוד זמן רב. הטכנולוגיה בו היא משנית. בסופו של היישום, כל טבע תרוץ על פלטפורמה אחת וכל התהליכים הגלובליים בה ידברו בשפה אחת.

טבע נמדדת לא רק באיכות התרופות שהיא מוציאה לשוק, אלא גם ביכולת שלה להגיע במהירות לשוק, על רקע התחרות הקיימת, ביכולת שלה למקסם את הדיגיטיזציה של התהליכים העסקיים וכמובן, בשאיפה כל הזמן ליעילות תפעולית. היא לא יכולה להשיג את שלושת הפרמטרים האלה ללא ה-IT".

כמה פרויקטים אתה מנהל בשנה אחת ואיך אתה עושה את זה?
"אנחנו מבצעים יותר מ-600 פרויקטי IT בשנה וכל אחד מהם בסדרי גודל גלובליים. כמובן שאני לא עושה את העבודה לבד. התפקיד שלי הוא לנהל בעזרת הצוותים שלי, לתאם ולוודא ביצוע.

על מנת להצליח נדרשים מספר רכיבים: תהליכים מובנים, ניסיון מצטבר, יכולת גבוהה לניהול מטריציוני חובק עולם, תרבות שמעודדת שיתופי פעולה וערבויות הדדיות, וכן מנגנוני שליטה ובקרה מובנים ואחידים. עמידה בלוח זמנים של פרויקטים היא ערך מקודש אצלנו ואני מקפיד על כך מאוד".

מה הקשר שלכם עם התעשיה בארץ?
"למרות המימד הגלובלי, טבע לא שוכחת שהיא קודם כל חברה ישראלית. לכן, תעשיית ה-IT הישראלית משולבת אצלנו בהרבה פרויקטים ובמגוון תפקידים. טבע מנצלת את נוכחותה בישראל כדי לינוק וליהנות מהיכולות, הידע ומאגר המוחות המקומיים. בכך ה-IT משקף את מדיניותה של טבע להשקיע בישראל במקומות המקדמים את התחרותיות הגלובלית של החברה.

המבחן העיקרי הוא היכולת שלנו לתת תשומת לב רבה להיבט הניהולי של כל אותם מאות פרויקטים שאנחנו מבצעים על ידי בקרה שוטפת יומית. בסופו של דבר, אנחנו משרתים אלפי לקוחות פנימיים בכל העולם ואחד התפקידים שלנו, כפי שאני רואה אותם, הוא לאפשר להם לנהל את העסקים שלהם במרחב הגלובלי, במקסימום יעילות, זמינות ומהירות".

איך אתם מתמודדים עם האתגר של חיפוש הון אנושי, שחסר בתעשייה?
"אנחנו מציעים מגוון תפקידים רחב, כאשר הקו הבסיסי הוא העדפת אנשים מבפנים בכל משרה שאנחנו מחפשים, בוודאי משרות בכירות. אנחנו נותנים הזדמנות לקידום אנשים שכבר מועסקים בטבע. זו אחת הסיבות ששיעור היציבות של האנשים שעובדים אצלנו הוא גבוה יחסית.

לשמחתנו, קיבלנו פידבק חזק משוק מחפשי העבודה בתחום ההיי-טק. בסקר שנעשה באחרונה על ידי D&B התברגנו לעשרת החברות המובילות במדדי סביבת עבודה ויציבות תעסוקתית.

אני חייב לומר שלפעמים אני מעדיף אנשים לא טכנולוגיים אלא דווקא כאלה שיש להם רקע בפן העסקי, כי זה דבר מאוד קריטי בפעילות שלנו ושל מערכות מידע בכלל. עליו להבין את ליבת העסקים של הארגון ולדעת לתקשר עם הלקוחות. הטכנולוגיה תבוא אחר כך.

אחד התפקידים שלי הוא לשמור שהדיאלוג העסקי יהיה רציף כל הזמן, כי כך הארגון מדבר. יש עדיין לא מעט מנמ"רים שמדברים טכנולוגית ולא עסקית".

מה בנוגע לאבטחת מידע? מדובר באתגר רציני וגם טבע בוודאי חשופה לאיומים ולמתקפות.
"מערך האבטחה של החברה חוסם מאות אלפי מתקפות בחודש. צוות האבטחה הצליח למנוע נזקים ב-870 אירועים שנתגלו".

הראיון המלא יפורסם בגיליון הבא של המגזין מנהיגים מבית אנשים ומחשבים, שייצא באוקטובר.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נעמי

    שלום, עבדתי בטבע מספר שנים. רוב עובדי הIT הינם מועסקי קבלן והרבה פוטרו בשנים האחרונות.

  2. חושן

    לדעתי זה פרסום ל SAP בלי לאזן ולאמר שחטיבת הכימיה עובדת עם פריוריטי הישראלית והטובה כל כך.

אירועים קרובים