מלאנוקס תרכוש את איזיצ'יפ: היקף העסקה כ-811 מיליון דולר

סכום העסקה הינו מעט יותר משווי השוק של הנרכשת, שנסחרת בכ-670 מיליון דולר בבורסה המקומית ונאסד"ק

מלאנוקס

שוק יצרניות השבבים הישראלי ממשיך להצטמצם, והוא ככל הנראה עומד לעבור מיזוג נוסף. כך עולה מהערכות לפיהן מלאנוקס עומדת לרכוש את איזיצ'יפ. העסקה אמורה להתבצע סביב סכום של 811 מיליון דולר, מעט יותר משווי השוק של איזיצ'יפ שנסחרת בכ-670 מיליון דולר בבורסה המקומית ונאסד"ק.

מלאנוקס רוצה לרכוש את איזיצ'יפ, אשר לה טכנולוגיה שמשלימה ומרחיבה את התחום שבו עוסקת מלאנוקס בעיקר, והוא פיתוח ותכנון שבבי תקשורת שמטרתם להאיץ את הזרמת הנתונים בין מערכות אחסון ושרתים על ידי שימוש במערכות תקשורת. איזיצ'יפ לעומתה מייצרת מעבדים שמטרתם להאיץ ולשפר את עבודת הנתבים של רשתות התקשורת. חיזוק מעמדה של מלאנוקס בתחום, והיכולת שלה להציע פתרונות מקיפים יותר, יקנה לה, להערכתה, מכירות גדולות יותר בשוק מחשוב הענן, ה-Big Data והאינטרנט של הדברים, מילות הבאזז הטכנולוגיות בעידן המחשוב הנוכחי.

איזיצי'פ מוכנה כנראה למכירה, לאחר שלפני מספר חודשים הודיעה שהיא איבדה את הלקוחה העיקרית שלה, סיסקו (Cisco), שהחליטה להשקיע בעצמה בפיתוח מעבדים לתחום הנתבים, במקום להשתמש במעבדי הניתוב החדשים שהחברה הישראלית אמורה להשיק עד סוף 2015. סיסקו אחראית לכ-40% מהכנסות איזיצ'יפ. סיסקו אמנם תמשיך בינתיים לרכוש מעבדים, אך רק מדורות מוקדמים יותר.

בינתיים לא ברור האם מלאנוקס תצליח לממן את העסקה במזומנים בלבד, וזאת בעזרת הלוואות, או שהעסקה תכלול גם העברת מניות. כמו כן לא ברור מה יהיה עם קצת יותר מ-100 העובדים של איזיצ'יפ.

על אף ששני הצדדים לא אישרו את דבר המשא ומתן לעסקה, לאנשים ומחשבים נודע כי הוא מצוי בשלבים מתקדמים, אולם בשלב זה טרם הגיעו לסיכום סופי בשל אי הסכמה לגבי המחיר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים