מגייסת כספים: דל הגישה בחשאי הצעת הנפקה לחטיבת האבטחה שלה

חטיבת האבטחה תונפק בשווי של כשני מיליארד דולר ● הצעד נועד ככל הנראה, לטובת גיוס המיליארדים לרכישת EMC

דל

דל (Dell) הגישה בחשאי הצעה להנפקה ראשונה לציבור של יחידת האבטחה המקוונת שלה, Dell SecureWorks. זאת, ככל הנראה, כעוד אחת מפעולות גיוס הכספים שנועדו לממן את רכישת הענק שלה, בת יותר מ-50 מיליארד דולר, של EMC.

חברת התוכנה והייעוץ, אותה רכשה דל בשנת 2011, תמורת 612 מיליון דולר, הגישה מסמכים להנפקה במהלך הקיץ, כך פורסם בעיתונות הכלכלית בארצות הברית בסוף השבוע. הצעת ההנפקה נעשתה בעבודה משותפת עם בנק אוף אמריקה (Bank of America) ומורגן סטנלי (Morgan Stanley).

סבב השיווק בפני משקיעים פוטנציאליים (Roadshow) יושק ככל הנראה בדצמבר הקרוב, והמנייה של חטיבת האבטחה של דל תחל להיסחר לקראת סוף השנה, מסרו מקורבים להליך ההנפקה. המניה צפוייה להיסחר בשווי המשקף ערך של שני מיליארד דולר, העריכו אנליסטים, וסייגו כי הנתון אינו סופי.

ההיפרדות מ-SecureWorks היא חלק מחשיבה מחודשת על האסטרטגיה הרחבה של דל. מייקל דל הקים את החברה שנושאת את שמו ב-1984, בהיותו בן 19, עם 1,000 דולרים בלבד בארנק. החברה צמחה וארבע שנים מאוחר יותר כבר הונפקה והפכה להיות ענקית מחשוב אישי. אלא שבשנים האחרונות דל התמודדה עם הירידה העקבית בביקוש למחשבים אישיים ברחבי העולם. מאז הפכה בשנת 2013 דל לחברה פרטית בשווי של 25 מיליארד דולר – היא שינתה את המיקוד שלה כספקית של מחשבים אישיים, ומיצבה עצמה כשחקנית הפועלת בכלל עולמות ה-IT, לרבות בתחומי האחסון ואבטחת מידע. רכישת EMC, אם תצא לפועל, תביא לכך ש-SecureWorks תתאים פחות להיצע של דל, שיכלול שרתים, מערכות אחסון וציוד רשת.

על פי חוק מ-2012, חברות עם הכנסות שנתיות של פחות ממיליארד דולר, רשאיות לבצע הגשה של הנפקה חשאית מול הרשות לניירות הערך בארצות הברית, ה-SEC. חשיפת ההגשה של ההנפקה צריכה להיעשות לפחות 21 ימים לפני שה-Roadshow מתחיל.

דל לא צפויה למכור את כל הבעלות של SecureWorks בהנפקה, מסרו אנשים המקורבים להנפקה. ההצעה תניב כסף ל-SecureWorks ידי הבאת משקיעים חיצוניים, ואפשרות לסלול את הדרך לרכישות עתידיות.

SecureWorks מספקת שירותי אבטחת מידע מנוהלים וכלים מקוונים – ומגנה על מחשבים, רשתות תקשורת ומידע ארגוני מפני פעילות של נוזקות, פריצות וטרור קיברנטי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים