משרד החינוך ישקיע שלושה מיליון שקלים ב-"אולימפיאדה טכנולוגית"

המשרד מצטרף לאיגוד IATI, קרן רש"י וחברות רב לאומיות, ובסך הכול יושקעו בתוכנית שישה מיליון שקלים ● בכירים בתעשייה נפגשו עם שר החינוך, נפתלי בנט, ודנו איתו במחסור החמור בכוח אדם

שר החינוך, נפתלי בנט, במפגש אתמול (ד'). צילום: אלכסיי סיטינקוב

שר החינוך, נפתלי בנט, נפגש אתמול (ג') עם 30 מנכ"לי מרכזי פיתוח בישראל של חברות רב לאומיות, במטרה להשיק תוכנית חדשה בתחום החינוך הטכנולוגי – ולגייס עבורה כספים.

מדובר בתוכנית בשם "אולימפיאדת התכנות", שנועדה ללמד את המקצועות הטכנולוגיים. היא מיועדת לתלמידי כיתות ג'-י"ב, ומתקיימת תוך שיתוף פעולה בין משרד החינוך, קרן רש"י ואיגוד התעשיות המתקדמות – IATI.

בנט התחייב כי על שקל שתשקיע חברה רב לאומית בתוכנית, משרד החינוך וקרן רש"י ישלימו להשקעה כוללת של ארבעה שקלים. בסך הכול צפויים להיות מושקעים בה שישה מיליון שקלים: ב-IATI מתכוונים לגייס 1.5 מיליון שקלים מהתעשייה (סנדיסק כבר תרמה 400 אלף שקלים), כאשר קרן רש"י צפויה להוסיף 1.5 מיליון נוספים ומשרד החינוך – שלושה מיליון.

בין הנוכחים במפגש היו מנכ"לי מרכזי הפיתוח בישראל של HP ,EMC, אפל (Apple), גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft), סיסקו (Cisco), סנדיסק, קוואלקום (Qualcomm), אלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent), קודאק (Kodak) ו-3M. הם התריעו בפני בנט על צמצום העתודה המדעית בישראל, שגורמת למחסור חמור בכוח אדם מיומן לתעשיית ההיי טק המקומית.

בנט ציין כי התוכנית יכולה לסייע בכך. הוא אמר כי "לא טריוויאלי שמנהלי החברות הרב לאומיות בוחרים ללכת עם הממשלה, מתוך ראייה ארוכת טווח ונכונות ליצור פרויקט שאת פירותיו נראה בשוק העבודה רק בעוד מספר שנים, במקרה הטוב. אנחנו פונים לעובדים ולמנהלים בחברות בבקשה שיתנדבו בבתי הספר".

"מדברים רבות על שערוריית הגז אבל יש מחדל חמור הרבה יותר שאנחנו מותירים מתחת לפני השטח, והוא בא לידי ביטוי בחינוך הטכנולוגי", ציין השר.

ואמנם, מדי שנה נפתחות בענף ההיי-טק בארץ 7,000 משרות חדשות, בעוד שרק 4,500 מסיימים תואר ראשון במקצועות הרלוונטיים. מדובר בפער של 2,500 משרות בכל שנה.

תחרויות מהיסודי ועד התיכון

אולימפיאדת התכנות מורכבת משתי תחרויות, האחת מיועדת לתלמידי כיתות ג'-ט' והשנייה – לתלמידי י"א-י"ב, שיתקיימו במסגרת אולימפיאדת תכנות כלל ארצית בין בתי הספר. בשלב מתקדם יותר אמורים חלק מהתלמידים להשתלב בעבודה במרכזי הפיתוח עצמם. לצורך התחרות הוקמו, בסיוע התעשייה, אפליקציות ואתר ייעודיים.

תלמידי כיתות ג'-ט' יוכלו להשתתף בתחרות תכנות חווייתית המבוססת על משחק מחשב אינטרנטי שמפתח את יכולות התכנות שלהם. ב-IATI צופים כי ישתתפו בה רבע מיליון תלמידים מבתי הספר השונים, כאשר כל בית ספר ידורג על פי ממוצע הציונים של תלמידיו בתחום. בדרך זו, על פי האיגוד, ניתן לדאוג שהילדים החזקים יעזרו לאלה החלשים בכדי לנצח. 20 בתי הספר הזוכים יזכו בפרסים כספיים גבוהים, והילדים יוזמנו למחנה אימונים בתחום התכנות.

בתחרות המיועדת לבתי הספר התיכוניים יוכלו לקחת חלק תלמידים במקצועות המחשוב והסייבר. כל קבוצה תודרך על ידי מהנדס מאחת מחברות ההיי-טק המובילות בישראל. הקבוצות המנצחות בשלב הבית ספרי יוזמנו לתחרות ארצית, בה הקבוצות יתחרו זו נגד זו עד שתוכרז הקבוצה המנצחת.

שחר בר אור, מנכ"ל סנדיסק ישראל וראש ועדת החינוך ב-IATI, אמר כי "התעשייה עולה למגרש ומשלבת ידיים עם הממשלה ועם המגזר השלישי על מנת להנגיש את עולם ההיי-טק למאות אלפי תלמידים. ביום יום מדובר בחברות טכנולוגיה שמתחרות האחת בשנייה, אבל מטרה אחת איגדה אותן סביב אותו שולחן".

הוא ציין כי "אולימפיאדת התכנות תתקיים באופן קבוע בכל שנה, ומכאן שאנחנו מניחים היום את אבן הפינה שתעודד מצוינות מדעית וטכנולוגית לעוד שנים רבות״

יורם יעקובי, מנכ"ל מרכז הפיתוח של מיקרוסופט וראש פורום החברות הרב לאומיות של IATI, אמר כי "ישראל נמצאת בשנת שיא בהיי-טק מבחינת השקעות וכניסה של חברות בינלאומיות. עם זאת, אנחנו חווים מחסור גדל והולך בכוח אדם שיאפשר את המשך פעילות החברות הרב לאומיות בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים