פייסבוק תאפשר שימוש ב-Safety Check באסונות אנושיים נוספים

עקב הביקורות הרבות, עושה רושם שעל החברה שמארחת מדי יום פעילות של יותר ממיליארד בני אדם מכל קצוות הגלובוס, להתחיל לאמץ מדיניות פחות מערבית ויותר בינלאומית ● לפחות לכך מצפים משתמשיה

הקהילה לשירותכם. Safety Check

בתגובה לביקורות שהוטחו בחברה על הפעלת כלי איתור הנעדרים שלה באסון הטרור בפריז ולא בזה שהתרחש קודם לכן בביירות, מנכ"ל פייסבוק (Facebook), מארק צוקרברג, התחייב להפעיל את שירות Safety Check ביותר מקרים של אסונות שפוקדים את האנושות בכלל ולא רק את זו החיה במערב הכדור.

צוקרברג הסביר את התנהלות החברה וטען כי פיגועי הטרור בפריז היוו את הפעם הראשונה שהרשת החברתית הענקית עושה שימוש בכלי ה-Safety Check, פיתוח ישראלי שנרכש על ידי החברה לצורך איתור קרובים ווידוא מצבם לאחר אירוע טראגי שאינו אסון טבע. הכלי פועל כך שהוא מסייע למי ששוהה באזור אסון לעדכן בהתראות בפייסבוק אודות שלומו ומצבו וכן מאפשר הכלי לקרוביו ולחברי הפייסבוק של משתמש שטרם יצר קשר, לברר האם המשתמש בסדר ולא נפגע באסון.

בזמן שתמונות הפרופיל של מיליוני משתמשי פייסבוק ברחבי העולם נצבעות בצבעי דגל צרפת לאות הזדהות עם האבל, ערערו משתמשים רבים על כך ותהו מדוע לא הוענק אותו סוג התייחסות ותמיכה גם ללבנון, שבירתה ביירות חוותה יום לפני האסון בפריז פיגוע טרור קשה אף היא, בו מצאו את מותם 40 מתושביה שנהרגו בפיצוץ הקשה. כחברה שמארחת מדי יום פעילות של יותר ממיליארד בני אדם מכל קצוות הגלובוס עושה רושם שהמשתמשים מצפים מפייסבוק להתחיל לאמץ מדיניות פחות מערבית ויותר בינלאומית.

הרבה קונפליקטים קשים וחשובים בעולם

"אתם צודקים בטענתכם שיש הרבה קונפליקטים קשים וחשובים בעולם", כתב צוקרברג בתגובה שפרסם בפייסבוק. "אנו דואגים ואכפתיים כלפי כל העולם באופן שוויוני, ונעבוד קשה כדי לעזור לבני אדם שנמצאים במצב של סבל ומצוקה בכמה שיותר מקרים". צוקרברג כתב גם בתגובה בתמונה שלו שהמדיניות של פייסבוק השתנתה זה עתה, בשישי האחרון, עת הופעל ה-Safety Check מתוך מטרה לעזור במקרה של אסון אנושי ולאו דווקא באסון טבע, ושבכוונת החברה להמשיך בכיוון הפעולה הזה גם בעתיד.

Safety Check, שהושק במתכונת ישנה יותר כבר ב-2011 במהלך אסון הצונאמי בטוקיו ובאסון הגרעין, הופעל שוב גם בעת רעידות אדמה באפגניסטן, נפאל וצ'ילה, כמו גם במהלך סופת הציקלון פאם בדרום הפסיפיק והטייפון רובי שהתרחש בפיליפינים. ואולם בחברה טוענים שבמתכונתו הנוכחית לא יכול הכלי לסייע בכל סוגי האסונות בינתיים.

"במקרה של אסון טבע, אנחנו מחילים סט קריטריונים שכולל את היקף האסון, עצמתו וההשפעה שלו על האזור שספג את הפגיעה", כתב אלכס שולץ, סגן נשיא לתחום הגידול בחברה. "במהלכו של אירוע מתפתח ומתמשך, כמו מלחמה או מגיפה גדולה למשל, Safety Check במתכונתו הנוכחית לא יהיה כל כך יעיל לצורך סיוע לבני האדם. כיוון שאין בסוג זה של אירועים נקודת התחלה או סיום ברורה, למרבה הצער, בלתי אפשרי לדעת מתי האדם באמת בטוח לחלוטין ונחשב כניצול".

ענקית הטכנולוגיה טוענת שהפעלתו של הכלי באסון הטרור בפריז נבעה מהבחנת החברה בפעילות רבה שהצדיקה זאת. עד כה קיבלה פייסבוק פידבקים חיוביים ומברכים מהרבה משתמשים שמצאו את הכלי שימושי במיוחד וראו בו מסייע אמיתי להרגעת הרוחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים