מנכ"ל CA Technologies: "אם אינך רותם את השיבושיות אתה יוצא מהשוק"

מייק גרגואר קורא למנהיגים עסקיים לרתום את עוצמת ה-Disruption בעידן היישומים, או להפוך למיושנים בדרך לדעיכה כלכלית

19/11/2015 16:38
מייק גרגואר, CA Technologies, ממליץ על הפיכת האיום להזדמנות בדרך הכי זמישה. צילום: פלי הנמר

CA Technologies הכריזה על פתרונות חדשים המאפשרים ללקוחות להגיע ל-Agility עסקית ולצמוח בעידן התוכנה.

מייק גרגואר, מנכ"ל החברה, פתח אתמול את כנס CA World 2015, שנערך השבוע בלאס וגאס בהשתתפות שיא של למעלה מ-6,500 מקצוענים ומנהלים מרחבי העולם, ביניהם מעל 20 משתתפים במשלחת מישראל בראשותם של מנהלי נס, נציגת CA  בישראל.

במליאת הפתיחה, התמקד גרגואר בלוחות הזמנים המשתנים של חדשנות בתחום העסקי וקרא לחברות לרתום תוכנה, שהיא הגורם המניע בעסקיהן כדי להישאר רלוונטיות בעולם המשתנה במהירות. ברוח הימים של "הכל כ-as a", כמו למשל, SaaS שהיא תוכנה כשירות Software as a Service וגם IaaS תשתיות כשירות Infrastructure as  a Service ועוד; כך אפשר לכנות את כוונתו, כהצעה לעסקים לספק ServaaSo (ר"ת Service as a Software). כלומר, כל שירות עסקי עדיף שיופעל רובו אם לא כולו על ידי תוכנה וללא מגע יד אדם.

מעל 6,500 הגיעו לכנס, מתוכם מעל 20 לקוחות מישראל בהובלתם של שחר אפעל, מנכ"ל נס, דדי דבורסקי, מנכ"ל NessPRO, נציגת CA בישראל וזוהר פרל, מנהל הפעילות של CA ב-NessPRO. צילום: פלי הנמר

מעל 6,500 הגיעו לכנס, מתוכם מעל 20 לקוחות מישראל בהובלתם של שחר אפעל, מנכ"ל נס, דדי דבורסקי, מנכ"ל NessPRO, נציגת CA בישראל וזוהר פרל, מנהל הפעילות של CA ב-NessPRO. צילום: פלי הנמר

דוגמאות קלסיות שכבר פועלת בשטח במסגרת מה ש-CA מכנה כלכלת היישומים Applications Economy, הם יישומי המובייל המצליחים ביותר של הזמנת חדרים – Airbnb, הזמנת מוניות – אובר (Uber) ויישומון הקלאסי, הזמנת כל מוצר (כמעט) באמזון (Amazon) – שכולן מופעלות על ידי תוכנה בלבד היישר לנייד שלנו ביד.

לדברי גרגואר, חברות ענקיות אלו עם מחזורי ענק של עשרות מיליארדי דולרים ועם ותק של עשרות רבות של שנים, עשויות לחטוף מכה חזקה בכנף, עד כדי התערערות מצבן אם לא ישכילו להציע למשתמשיהן יותר יישומוני תוכנה לשימוש עצמי. כבר עתה ערכן הכספי של אובר ושל Airbnb גדול משל שלוש רשתות המלון המובילות בעולם.

האתגר של עולמנו החדש הוא המהירות

גרגואר אמר כי חובה על חברות להשתמש בתוכנה כדי לזהות ולמנף בצורה נכונה את גלי החדשנות לפני שהם חולפים. "כלכלת האפליקציות" דורשת מעסקים להיות זמישים (זריזים וגמישים) agile, להשתמש בממשקי תכנות יישומים (APIs), ליישם DevOps ולהשקיע באופן משמעותי באבטחת מידע. אנשים שיכולים לתפוס את גל החדשנות ולתעל את עוצמת השיבוש disruption, כדי לספק את הפתרונות המהירים ביותר בעולם הדיגיטלי החדש שלנו ישגשגו. אלו שיתנהלו על מי מנוחות לא ימשיכו להיות בעסקים.

מוטו הכנס: אמץ השיבוש ונצל האיום לחדש ולפרוץ קדימה, או שהשיבוש יוציאך המשוק. צילום: פלי הנמר

מוטו הכנס: אמץ השיבוש ונצל האיום לחדש ולפרוץ קדימה, או שהשיבוש יוציאך המשוק. צילום: פלי הנמר

"15 שנים חלפו בין הכרזת המחשב האישי ב-1978 לבין דפדפן האינטרנט הראשון ב-1993. בין דפדפן האינטרנט לפייסבוק (Facebook) עברו רק כתשע שנים. שיעור זה של 'דחיסת חדשנות' הופך למהיר יותר", אמר גרגואר. "הטלפונים החכמים האמיתיים הראשונים יצאו באמצע שנות ה-2000. לקח רק חמש שנים לכלכלת השיתוף להופיע. אתה צריך לתפוס את הגל כשהוא פוגע, או להסתכן ולהישאר מאחור. חלון ההזדמנויות לגלוש על הגל מתקצר. ספרי ההיסטוריה מלאים סיפורים על חברות גדולות שהיו פעם חזקות ואיתנות. אבל לא העריכו נכון את שיעור דחיסת החדשנות. חדשנות כיום היא דמוקרטית להפליא ומהירה. וזה מקרין בקצב מהיר ביותר".

תוכנה כעקרון מארגן עסקים

גרגואר שאל את הקהל: "איך אתם לוקחים את העוצמה, הקישוריות והחדשנות הזמינות והופכים אותן למוצרים ושירותים טובים יותר?" התשובה שלו: תוכנה.

מייק גרגואר חוזה פני עתיד תעשיית ה-IT  על פי עתידם של לקוחותיה שיצאו מחוזקים מהשיבושים או שיעלמו. צילום: פלי הנמר

מייק גרגואר חוזה פני עתיד תעשיית ה-IT על פי עתידם של לקוחותיה שיצאו מחוזקים מהשיבושים או שיעלמו. צילום: פלי הנמר

"לא תוכנה בצורה פשוטה כמוצר טכנולוגי", הסביר. "במקום זאת – תוכנה כעיקרון מארגן בסיסי עבור העסק שלך. תוכנה בעלת יכולת להפוך למנוף כדי לחדש ולצמוח. תוכנה שמאפשרת הרחבה, מפחיתה את החיכוך, מוסיפה מהירות. תוכנה יוצרת מודלים עסקיים חדשים לגמרי".

עוצמת ה-Agile

CA Technologies מהמרת בגדול על פיתוח agile כחלק עיקרי בתחום השינוי הדיגיטלי, אמר גרגואר.  "אנו רואים את נושא ה-Agile כמרכזי להצלחה. לא רק למפתחים, אלא לכל העסקים שצריכים להצליח בכלכלת האפליקציות של היום. זה תחום מרכזי לשינוי דיגיטלי".

CA מחדשת את ההתמקדות בגישה אסטרטגית

גרגואר הדגיש את ההתמקדות המחודשת של CA על אספקת מוצרים מובילים, ובראשה הגיוס האסטרטגי של אוטו ברקס מ-HBO כ-CTO ואיימן סייד כ-CPO, מנהל המוצרים הראשי.

גרגואר אמר כי "היום אנליסטים מדרגים את ההיצע שלנו כמוצרים מובילים ברבות מן הקטגוריות שבהן אנו מתחרים. הגדלנו את השקעתנו במו"פ. באותו זמן, רכשנו את הטכנולוגיות הטובות ביותר כדי להגדיל את הפתרונות הקיימים בסל המוצרים שלנו. אני מאוד גאה בהתקדמות שלנו, אבל אנו לא מרוצים. אנו מחויבים להמשיך ולהשתפר. אין קו סיום בשירות לקוחות".

פאנל החזאים הכלכליים-טכנולוגיים: על השיבושיות. משמאל: פאריד זכריה, עורך ומנחה מפורסם של רשת החדשות הגלובלית CNN; מייק גרגואר; ד"ר פיטר דיאמנדיס, מומחה עולמי לחדשנות; וסטיבן קוטלר, מנהל אוניברסיטת סינגולריטי לחדשנות מייסודו של ד"ר ריי קורצווייל. צילום: פלי הנמר

פאנל החזאים הכלכליים-טכנולוגיים: על השיבושיות. משמאל: פאריד זכריה, עורך ומנחה מפורסם של רשת החדשות הגלובלית CNN; מייק גרגואר; ד"ר פיטר דיאמנדיס, מומחה עולמי לחדשנות; וסטיבן קוטלר, מנהל אוניברסיטת סינגולריטי לחדשנות מייסודו של ד"ר ריי קורצווייל. צילום: פלי הנמר

בכנס חשפה CA מוצרים ושיפורים חדשים בסל המוצרים שלה, כולל בתחומי DevOps, Management Agile, אבטחה ו-Mainframe. הכרזות אלו משקפות את מחויבותה של CA לאספקת פתרונות המסייעים ללקוחות לפעול תוך agility ולהאיץ את קצב השינוי.

לאחר הרצאתו, גרגואר הצטרף לאורחים פאריד זכריה, עורך ומנחה מפורסם של רשת החדשות הגלובלית CNN, סטיבן קוטלר, מנהל אוניברסיטת סינגולריטי לחדשנות מייסודו של ד"ר ריי קורצווייל, וד"ר פיטר דיאמנדיס, מומחה עולמי לחדשנות, לפאנל על שיבושיות disruption והשפעתה על העולם היום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים