סקר: זינוק בקניות של הישראלים אונליין – בפרט מאתרים בחו"ל

73% מהישראלים קנו בשנה שעברה באינטרנט, כאשר יותר ממחצית מהם עשו זאת באתרים גלובליים ו-21% באתרים מקומיים בלבד - כך על פי סקר שהוכן עבור PayPal ● ישראל מדורגת שלישית בעולם בקניות מאתרים בינלאומיים

יותר ויותר קונים אונליין - ומהמובייל. אילוסטרציה: BigStock

הישראלים קונים יותר, ועושים את זה יותר מאתרים בחו"ל – כך עולה מסקר שערכה חברת IPSOS עבור PayPal. למעשה, ישראל היא השלישית בעולם מבין המדינות שהתושבים שלהן קונים ברשת מאתרים גלובליים, אחרי אירלנד ואוסטריה. הנתונים פורסמו לקראת יום שישי השחור, שייערך ביום ו' הקרוב.

הסקר נערך באינטרנט, ב-29 מדינות, כולל ישראל. הוא כלל יותר מ-23 אלף גולשים – כ-800 בכל מדינה. עולה ממנו כי 73% מהישראלים קנו בשנה שעברה באינטרנט, כאשר יותר ממחצית מהם עשו זאת באתרים גלובליים בלבד ו-21% באתרים ישראליים בלבד. היתר קנו גם מאתרים בינלאומיים וגם מישראליים. 78% מהקונים הישראליים אונליין משתמשים לצורך כך ב-PayPal.

חברות המחקר חוזות שסכום הקנייה המצטבר של ישראלים באינטרנט השנה יגיע ל-9.3 מיליארד שקלים – גידול של 19% לעומת השנה הקודמת. בכל אחת מהשנים הבאות עתיד השוק לצמוח בשיעור של בין 15% ל-17% ולהגיע ל-12.5 מיליארד שקלים עד 2019.

בכלל העולם צפוי המסחר המקוון לעלות כמעט פי שניים: מ-2.2 טריליון דולר ב-2014 ל-4.3 טריליון ב-2019. השוק המוביל את העולם בתחום הוא זה הסיני, עם 562 מיליארד דולר ב-2014 – עלייה של 41% לעומת השנה שלפניה. אחריה נמצאות ארצות הברית (349 מיליארד), בריטניה (כ-100 מיליארד) ויפן, עם סך קניות ברשת של 90 מיליארד דולר. אחד הנתונים המעניינים בסקר הוא ש-97% מהגולשים היפנים קונים באינטרנט, בדרך כלל בטלפונים.

ככלל, מגמת המסחר במובייל מתפתחת מאוד. מהנתונים עולה כי הוא מהווה אמנם רק כחמישית מכלל הקניות המקוונות בישראל, אולם קצב הגידול של השוק הזה רב: הוא עלה ב-47% וצפוי לעלות בשנתיים הבאות ב-39% וב-36%.

הישראלים אוהבים את האתרים הסיניים

אפי דהן, מנהל אזור ישראל ואפריקה ב-PayPal, ציין במפגש עיתונאים בו נחשפו ממצאי הסקר כי "הסיבות שבגללן הישראלים קונים יותר בחו"ל הן מגוון הרבה יותר גדול, מחיר אטרקטיבי והעובדה שהישראלים מאמצים טכנולוגיות ולוקחים סיכונים יותר מאשר במקומות אחרים בעולם".

הישראלים אוהבים לקנות בעיקר מאסיה (62%), ובפרט מסין והונג קונג, ולאחר מכן מצפון אמריקה (51%) ומאירופה (33%). הסיבות לחיבה הישראלית לאתרים הסיניים הן מחיר טוב יותר ותמיכה של האתר. אלה שאוהבים לקנות מאתרים אמריקניים עושים זאת בעיקר משום שיש בהם מוצרים שלא ניתן להשיג בארץ.

עוד עולה מהנתונים כי הישראלים אוהבים לקנות ברשת בעיקר ביגוד, צעצועים ותחביבים, מוצרי אלקטרוניקה, חופשות וטיסות – וכרטיסים לאירועים. על פי התחזית, בשנה הקרובה יגדלו המכירות אונליין בתחומי המזון, כולל מזון מהיר, המוצרים לילדים, אחזקת הבית, הביגוד, התחביבים והבריאות.

עובדה מפתיעה למדי היא שהישראלים כלל לא ציינו את העובדה שלא ניתן לשלם באתרים רבים מחו"ל בתשלומים כדבר שמפריע להם. ייתכן שזה מעיד על ירידה כללית בקניות בתשלומים בארץ.

לדברי דהן, "המחקר משקף את המודעות הגבוהה של הצרכן הישראלי למגוון האפשרויות לקנייה באינטרנט בארץ ובחו"ל, מהמחשב או מהמכשיר הנייד. האינטרנט והטכנולוגיות המתקדמות מנגישים לקונים הישראליים מגוון רחב יותר של מוצרים ושירותים מהארץ והעולם ולרוב – במחירים נמוכים יותר. אימוץ המסחר האלקטרוני הוא דרך מצוינת להתמודד עם יוקר המחייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים