משטרת ישראל הטמיעה מערכת SimpliVity במוקדי 100 שלה

הפרויקט החל באחרונה וצפוי להסתיים בשנה הבאה ● היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים

רפ"ק ברק צארום, ראש צוות סיסטם ומנהל פרויקטים אסטרטגיים, מחלקת פיתוח תשתיות, מנהל טכנולוגיות במשטרת ישראל. צילום: קובי קנטור

מערך ה-IT במשטרת ישראל הטמיע כתשתית מחשוב למוקד ה-100 שלה את SimpliVity. הפרויקט החל באחרונה וצפוי להסתיים בשנה הבאה. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים.

את הפרויקט חשף רב פקד ברק צארום, ראש צוות סיסטם ומנהל פרויקטים אסטרטגיים, מחלקת פיתוח תשתיות (מופ"ת), מנהל טכנולוגיות במשטרת ישראל. רפ"ק צארום דיבר בשולחן עגול שערכה SimpliVity ישראל. המפגש, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה'), באולם יס פלאנט ראשון לציון.

למשטרה, אמר צארום, יש 190 יישומים "בתוך הבית", מיישומי מודיעין ועד מנהלה. "המערכת הכי קריטית היא מערכת מוקדי 100, היא יוצרת הפעלה של כוחות משטרה ועובדת בשיתוף עם גורמי ביטחון נוספים", אמר. תפיסת ההפעלה של המוקדים, הסביר צארום, "היא שלכל מוקד יש אתר חלופי – לכשל בראשי – או פגיעה באתר החלופי. הדגש הוא על רציפות תפקודית. כאשר כל מוקד מפעיל מספר שירותים חיוניים".

להבטיח רציפות והמשכיות מבצעית בכל זמן נתון

האתגר בטרם הפרויקט, ציין רפ"ק צארום, "הוא להבטיח רציפות והמשכיות מבצעית בכל זמן נתון – תוך אוטונומיות של כל מוקד. יצרנו חמש רמות גיבוי להבטחת גמישות מירבית בהפעלת המוקד – בעת כשל או אסון". כך, הסביר, לכל אתר היו גיבויים באתר ה-DR ובאתרי המוקדים במחוזות השונים. "הגענו למצב של גמישות תפעולית בלא מגבלות גיאוגרפיות. קיבלנו מענה תשתיתי, עם יתירות ושרידות מובנית, ותמיכה שלא מצריכה הגעה לשטח למשך 48 שעות ראשונות".

בשל הטמעת המערכת, הסביר, "קיבלנו קיצור של משכי הדילוג ברמה הטכנית, שבעבר ארכו ארבע שעות. קיבלנו ניטור ובקרה מרכזית, צמצום נקודות כשל תשתיתי ככל הניתן, עד רמת המתג".

בטרם החל הפרויקט, אמר רפ"ק צארום, "הבנו שעלינו להטמיע פתרונות תשתית Hyper Converged, כיוון שמוקד 100 מייצר מיליוני שיחות בשנה. אלו מייצרות קריאה, שרשור הלאה – והרבה רשומות. בעקבות הפרויקט אנו יכולים להזיז את המערכות ממוקד למוקד בתוך דקות. יצרנו פדרציה מבחינת שילוב המערכות עם יכולת לראות מה קורה בכל המוקדים".

"זה השירות הכי קריטי שלנו", סיכם רפ"ק צארום. "ההחלטה הוכיחה את עצמה מהיום הראשון. קיבלנו יישום של פתרון העונה לכלל הצרכים. בתחילת הדרך לא חשבנו שנגיע לכזו גמישות מבצעית. בעקבות הצלחת הפתרון נבחן את הטמעתו בפרויקטים אחרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים