בלקברי יוצאת מפקיסטן בשל דרישת השלטונות לקבל גישה למערכות שלה

בבלוג שפרסם מרטי בירד, ה-COO של החברה, הוא הסביר כי "הממשלה רצתה יכולת לפקח על כל התנועה במדינה של שירותי האנטרפרייז שלנו, כולל כל אי-מייל או הודעה; לא נשלים עם סוג כזה של הוראות"

מטלפונים פורצי דרך לאבטחת סייבר. בלקברי

בלקברי (BlackBerry ) הודיעה כי תפסיק לפעול בפקיסטן בשל דרישותיה של הממשלה לפקח על נתוני משתמשים במחשביה של היצרנית הקנדית.

ביולי השנה, רשות התקשרות הפקיסטנית הודיעה כי תחסום את שירותי האנטרפרייז של בלקברי, BES (ר"ת BlackBerry Enterprise Services) עד ה-1 בדצמבר "מסיבות ביטחוניות". הדרישה של השלטונות התמקדה בהצפנת הדואר והמידע של בלקברי, שמנעה מן השלטונות להשיג גישה למידע שהם ראו בו הכרחי לביטחון הלאומי.

בלקברי שמרה על שתיקה, אך אתמול הודיעה יצרנית הסמארטפונים שהיא עוזבת את המדינה בת 180 מיליון התושבים, מאחר שהיא מסרבת לאפשר לשלטונות פקיסטן גישה למערכותיה.

בבלוג שפרסם מרטי בירד, ה-COO של החברה, הוא הסביר כי "ממשלת פקיסטן רצתה יכולת לפקח על כל התנועה במדינה של שירותי האנטרפרייז של בלקברי, כולל כל אי-מייל או הודעה. ואולם, בלקברי לא תשלים עם סוג כזה של הוראות. כפי שהתבטאנו פעמים רבות בעבר, איננו תומכים ב-'דלתות אחוריות' המאפשרות גישה פתוחה למידע של לקוחותינו ואף פעם לא עשינו זאת בשום מקום אחר בעולם".

גישה בלתי מוגבלת לכל שירותי האנטרפרייז

"הדרישה של פקיסטן לא הייתה עניין של ביטחון הציבור", אמר בירד. "אנו יותר משמחים לסייע לרשויות החוק בחקירות של פעילות פלילית. ואולם פקיסטן דרשה גישה בלתי מוגבלת לכל שירותי האנטרפרייז שלנו, ואנו לא נתפשר על עיקרון זה".

למרות שהממשלה דרשה גישה רק לשירותי האנטרפרייז של בלקברי, החברה הודיעה כי החליטה גם להפסיק את שירותי האינטרנט שלה, BIS (ר"ת BlackBerry’s Internet Services) במדינה זו.

"הדרישה של פקיסטן לגישה חופשית לתקשורת של לקוחותינו בתוך גבולותיה לא הותירה בידינו ברירה, אלא לצאת לגמרי מהמדינה", הוסיף בירד.

אמנם, נוכחותה של בלקברי במדינה בוודאי חשובה לה לאור נתח השוק העולמי המידלדל שלה, אך הצעד של החברה מוכיח כי היא מקפידה על נתוני המשתמשים ועל אבטחה – שני תחומים שהיא נחשבת לטובה ביותר בהם מכל מתחרותיה, בייחוד בפלח הארגוני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים