דנמרק: פייסבוק חסמה את בת הים הקטנה

פוליטיקאית דנית שניסתה לפרסם ברשת החברתית תמונה של מה שהפך כבר מזמן לסמל העיר קופנהגן, קיבלה הודעה שלא תוכל לעשות כן, משום שמדובר בתמונת עירום

לא נאה לרשת החברתית. פסל בת הים הקטנה. צילום: BigStock

מה היה אומר האנס כריסטיאן אנדרסן אם היה יודע שיום יבוא ולבת הים הקטנה שלו ייוחסו "יותר מדי עור חשוף או רמיזות מיניות"? לפייסבוק (Facebook) הפתרונים.

חברת הפרלמנט הסוציאל-דמוקרטית בדנמרק, מטה גג'רסקוב, רצתה לפרסם קישור לבלוג שלה, שכלל את תמונת פסל הברונזה המפורסם שניצב בעיר הבירה, אבל היא קיבלה הודעת דחייה מהרשת החברתית, כך דיווח אתר Ekstra Bladet. בהודעה שקיבלה גג'רסקוב מפייסבוק, וששיתפה לאחר מכן בחשבונותיה במדיה החברתית, נאמר כי תמונת בת הים הקטנה כוללת "יותר מדי עור חשוף או רמיזות מיניות". בנוסף נכתב בהודעה כי הכללים הנוקשים של הרשת מיושמים גם אם הייתה לתמונה "מטרות אמנותיות או חינוכיות".

גג'רסקוב תיארה את ההחלטה כ"מגוחכת לחלוטין", אם כי בעדכון מאוחר יותר היא אמרה שפייסבוק נעתרה לאחר מכן ואישרה את התמונה. בחודש מרץ 2015, הבהירה פייסבוק את הכללים שלה בנוגע לעירום וציינה שהיא בהחלט כן מאפשרת העלאת תמונות של ציורים, פסלים ויצירות אמנות אחרות שבהן נכללות דמויות עירומות.

בת הים הקטנה אינה יצירת האמנות הדנית הראשונה שנתקלה בבעיות ברשת החברתית הפופולרית. בחודש ספטמבר חסמה הפייסבוק ארגון תיירות דני מפרסומה של תמונה משנת 1841. בציור של הצייר כריסטופר וילהלם אקרסברג, שנחשב לאבי הציור הדני – אשה ניצבת מול מראה, שמו – יש אמנם עירום, אבל מוכר מאוד או כמו שנהוג לומר – קלאסי. רק לאחר פסילת הפרסום הודתה הרשת החברתית כי ההחלטה שלה לגבי הציור המפורסם הייתה "שגיאה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים