ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ב-NetSource – המספקת שירות לגולן טלקום

"הנהלת NetSource מפעילה איומים, לחצים ושקרים על מאות עובדות חרדיות שהחליטו להתאגד", טוענים בהסתדרות ● זאת, בעקבות מכתב ששלחה ההנהלה בו היא מודיעה על סגירת החברה עקב "ירידה קשה בהכנסות"

עובדות NetSource ניצחו. אילוסטרציה: BigStock

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ב-NetSource, המפעילה, בין היתר, מוקדי שירות לקוחות עבור גולן טלקום. בארגון טוענים כי ההנהלה מתעמרת בעובדות החברה ואף פיטרה אותן.

NetSource מפעילה מוקדים בירושלים ובבית שמש, ורוב העובדות שלה הן חרדיות, נשות אברכים, שמשתכרות שכר מינימום. בעל החברה הוא הלל יעקובזון והמנכ"לית היא מזל שרם.

לפני שלושה שבועות התאגדו עובדות החברה בהסתדרות, לאחר שעברו אליה מההסתדרות הלאומית. על פי ארגון העובדים, "לאור פגיעות קשות, חוזרות ונשנות בזכויותיהן, בחרו עובדות החברה להקים ועד פעולה, במסגרת ההסתדרות, בדרישה לחתום על הסכם קיבוצי שיסדיר את זכויות ההעסקה שלהן. עם הצגת היציגות להנהלת החברה החלו ראשיה להתעמר בעובדות, במטרה לסכל את ההתאגדות, ולאיים עליהן באופן לא חוקי, שאם ההתאגדות תצא לפועל, תיסגר החברה בתוך חודשיים".

לאור זאת, הכריזו האגף להתאגדות עובדים ויו"ר מרחב ירושלים של ההסתדרות, דני בונפיל, על סכסוך עבודה. לדבריהם, "אנחנו נערכים להוצאת צו מניעה נגד הנהלת NetSource, שימנע ממנה להמשיך בהתנכלות חסרת המעצורים נגד 450 עובדות שנמצאות בסכנת פיטורים מיידית. זאת, בשל החלטתן להתאגד, במטרה לקבל את הזכויות הבסיסיות המגיעות להן".

החברה: "אנחנו לא נצלנים"

הודעת ההסתדרות מגיעה בעקבות מכתב ששלחה הנהלת החברה לעובדות מוקדם יותר השבוע בו נכתב כי "בימים האחרונים נודע לנו שחלק מהעובדים רואים את בעלי החברה והנהלתה כמעסיקים נצלנים, מפלים ומקפחים. לא חשבנו שזו דרכנו. סברנו שהעובדים מעריכים את נחישותנו ואת המלחמה שאנחנו נלחמים עבור העובדים כדי לשמור על מקום עבודתם ולייצר עוד מקומות עבודה. בנוסף, בחודש האחרון אנחנו חווים ירידה קשה בהכנסות של החברה".

"לאור הדברים הללו ובכאב גדול", כך על פי המכתב, "אנחנו נאלצים להודיעכם כי בעלי החברה והנהלתה החליטו לסגור את מוקדי NetSource. משמעות הדבר היא סיום עבודת כל עובדי החברה בתוך 60 ימים ונעילת המוקדים, בכפוף לקיום שיחות לכל אחד מהעובדים".

ההסתדרות שיגרה מכתב להנהלת NetSource לפיו אם היא לא תחזור בה מהודעת הפיטורים ההמונית, ההסתדרות תדרוש מבית הדין לעבודה להוציא את הצו ולהשית על החברה קנס של עד 200 אלף שקלים על כל עובדת שתפוטר.

בונפיל אמר כי "מדובר באיומים קשים על עובדות, שמשתכרות שכר מינימלי. כל שאיפתן היא להיות מאוגדות, כדי לקבל זכויות מינימליות – ולא הטבות מופרזות, וכדי להבטיח לעצמן ביטחון תעסוקתי. הדרך הכוחנית שבה אנחנו נתקלים מצד בעל החברה, המנכ״לית והנהלת הקבוצה תיתקל בתגובה נחושה, ברמה המשפטית והציבורית. לא נהסס לנקוט בצעדים. אם נצטרך, נרתום מקומות עבודה נוספים שיפגינו עמנו סולידריות ויתמכו במאבק העובדות ב- NetSource".

אדל אלבז, יו"רית ועד הפעולה ב- NetSource, אמרה כי "אנחנו בטוחות בצדקת דרכנו ונחושות להמשיך בתהליך להבטחת זכויותינו הבסיסיות. אנחנו מאמינות ומקוות שההנהלה תתעשת ותחדל מההתנכלות שלה כלפינו, ושהיא תשב עמנו בהקדם לשולחן ההידברות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים