הושק הסמארטפון הכי זול בעולם: 15 שקלים בלבד

התצורה של ה-Freedom 251 לא ממש חדשנית, אבל בשביל מחיר כזה, אולי שווה לטוס להודו...

לא חייבים לרוקן את הכיס בשביל סמארטפון. Freedom 251

מה דעתכם על טלפון שעולה ארבעה דולר (כ-15 שקלים) בלבד? כן, קראתם נכון. החברה ההודית Ringing Bells התחילה למכור אתמול (ד') בתת היבשת הענקית את Freedom 251, שבניגוד לרבים מהסמארטפונים האחרים, לא עולה מאות ואף אלפי דולרים. השם שלו נגזר מהעלות של המכשיר במטבע המקומי: 251 רופי.

ככל הנראה, מדובר במחיר שמסובסד בצורה כזו או אחרת, וכמובן שאי אפשר לצפות במחיר כזה לקבל את הטכנולוגיה החדישה ביותר. עם זאת, עבור רוב הצרכים, התצורה של המכשיר בהחלט מספיקה: מסך בגודל 4 אינץ', מעבד מרובע ליבות במהירות 1.3 ג'יגה-הרץ, 1 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-8 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון.

המצלמה מאחור מציעה אמנם רזולוציה של 3.2 מגה פיקסל בלבד והקדמית – 0.3 מגה פיקסל, אבל למי שאינו משתמש במכשיר כמצלמה זה בהחלט יכול להספיק. הסוללה קטנה יחסית, 1,450mAh, ומערכת ההפעלה היא אנדרואיד 5.1 (Android 5.1).

התצורה, כאמור, לא חדשנית, אבל במחיר כזה? עכשיו נשאלת השאלה האם שווה לשלם את מחירי הטיסה והמלון כדי לטוס להודו ולקנות אותו…

כך או כך, Ringing Bells היא חברה יחסית חדשה בנוף היצרניות ההודי, והיא נכנסה לתחום הטלפונים החכמים לאחר שני דגמים של טלפונים פשוטים שעדיין פופולריים למדי בהודו. הטלפון החכם הקודם שלה הציע תצורה טובה יותר וכלל גם תקשורת 4G, אבל המחיר היה גבוה הרבה יותר: 3,000 רופי (כ-500 דולר). עדיין זול יותר בהשוואה למחיר של לא מעט סמארטפונים בישראל.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים