גוגל מזרזת את מהירות החיפוש הסלולרי
בשיתוף פעולה עם גורמים נוספים, החלה ענקית החיפוש לקדם דפים המותאמים לניידים בדף התוצאות שלה ● AMP עשוי להבטיח את נאמנותם של הגולשים למנוע החיפוש שלה ולגלגל לכיסה עוד הכנסות
לעיתים אנחנו מחפשים בנייד דברים בדחיפות – רופא מסוים או מסעדה קרובה עם מקום פנוי להפסקת הצהריים הקצרה – ולא מתאים לנו לחכות זמן רב עד שהתוצאות מגיעות למכשיר הנייד שלנו. אפילו המתנה של כמה שניות מעצבנת. החל מאתמול (ד') עומדת גוגל (Google) להפוך את הדברים למהירים פי-כמה בעבור כולנו.
ענקית החיפוש הודיעה השבוע כי תקדם בדף תוצאות החיפוש שלה אתרי אינטרנט שמותאמים לעבוד מהר בסמארטפונים וטאבלטים. "גישה למידע נמצא בליבת המשימה של גוגל", כתב דיוויד בסבריס, סגן נשיא לפיתוח חיפוש בענקית הטכנולוגיה, בפוסט שהתפרסם בבלוג החברה.
"למרבה הצער, כיום הרשת הסלולרית לא עומדת בציפיות שיש למשתמשים בכל הנוגע לקבלת המידע הדרוש להם, במיוחד כשמדובר מהירות", כתב. "למעשה, הנתונים מראים כי אנשים נוטשים אתרים לאחר שלוש שניות בלבד אם התוכן לא עולה במהירות, וזה רע לא רק בעבור מי שמנסה להשיג את מה שהוא רוצה באינטרנט, אלא גם בשביל בעלי אתרים שרוצים שהמבקרים שלהם ייהנו מהתוכן שיצרו בעבורם".
AMP – פרויקט דפי מובייל מואצים
כדי להתמודד עם הדברים, חברה הענקית ממאונטיין וויו באוקטובר האחרון למספר שחקניות אחרות בתעשייה במטרה להשיק את מה שנקרא פרויקט דפי מובייל מואצים – AMP (ר"ת Accelerated Mobile Pages Project) – יוזמת קוד פתוח שמטרתה להפוך את האינטרנט הנייד למהיר ככל האפשר.
המהלך, שיבליט משתמשים שדפי אתר האינטרנט שלהם מותאמים לניידים, הוא חלק מהפרויקט. "בתוך קצת יותר מארבעה חודשים עברה AMP כברת דרך ארוכה, עם מאות בעלי אתרים, עשרות חברות טכנולוגיה וחברות אדטק, שכולם לקחו יחד חלק במשימה משותפת לשפר את האינטרנט הנייד בעבור כולנו", כתב בסבריס והמשיך והסביר כי "החל מעכשיו נעשה את זה קל למצוא דפי אינטרנט השייכים ל-AMP בתוצאות החיפוש הסלולריות הרלוונטיות, ונספק לגולשים חוויית גלישה מהירה כברק לתוצאות שיופיעו עליונות".
כאשר משתמש מחפש בנייד עניין או נושא מסוים באמצעות גוגל, דפי אינטרנט המשתמשים בספציפיקציית AMP יופיעו בראש עמוד תוצאות החיפוש, בחלק המכונה Top Stories. לדברי גוגל, דפי אינטרנט מותאמים אלו יהיו מהירים בממוצע פי ארבעה יותר, ויהיו בהם פי 10 פחות נתונים, מאשר דפים מקבילים שאינם AMP.
זה אמור להיות מהלך שמשתמשי הניידים, המהווים שוק גדל והולך, יאהבו, כך על-פי זאוס קראוואלה, אנליסט בחברת המחקר ZK, שטוען כי "כאשר משתמשים נמצאים בתנועה, הם בדרך כלל מחפשים משהו במהירות – מקום לאכול בו, כיוונים, ביקורות, משהו שהם בדיוק יצאו לקנות – וצרכנים שונאים לחכות. משתמשים רוצים משוב מיידי בעת הגלישה, ואם זה אטי מדי הם פשוט לוחצים על משהו אחר".
להיעלם בקלות מתוצאות החיפוש
העניין הוא שמעכשיו ארגונים שמשתמשים באתרי אינטרנט שאינם מותאמים עדיין לנייד, או אתרים שמתכוונים לעשות זאת אך טרם החלו בתהליך ההתאמה, עלולים להיעלם בקלות מתוצאות החיפוש הסלולריים של גוגל. וזה, כמובן, עניין גדול מאוד מאוד.
"האינטרנט הנייד יהפוך לשדה הקרב החדש למנהיגות," אמר קראוואלה. "אתרים שאינם מותאמים לנייד יזכו לפחות ופחות ביקורים ושימוש ובסופו של דבר יהפכו ללא רלוונטיים". עם זאת, במצב שבו יותר ויותר אנשים עושים שימוש בטלפונים החכמים ובטאבלטים שלהם בכדי לחפש מידע, ארגונים צריכים להתקדם לאופטימיזציה המדוברת בהקדם האפשרי.
"זהו ניצחון בעבור משתמשי הניידים, בעבור גוגל ובעבור עסקים", אמר עזרא גוטהייל, אנליסט ב-Technology Business Research, והוסיף והסביר כי "מהירות היא מאוד חשובה. הזמן הוא הנכס היקר ביותר שלנו. זה ישתלם לכולנו". גוטהייל אמר שגוגל תרוויח הן משום שהתוצאות המהירות יותר יעזרו לה לשמור על משתמשים מלעבור למנועי חיפוש מתחרים, והן מפני שדפים מהירים יותר פירושם יותר חיפושים לדקה, מה שאמור להקפיץ את ההכנסות- הענקיות בלאו הכי – של הענקית.
תבדוק את - https://hallo.co.il/#/services/app (אפליקציית 015Global - אפשרות רכישת מספר נוסף ב 60 מדינות.)
למה לא לפתח אפליקציה לשכירות מס טלפון שני על הסמרטפונים ,,מס וירטואלי מקומי. אם אני מגיע לחול , אני רוצה לרכוש (שכירות) מס וירטואלי מקומי . לקבל sms עם בקשה ומחיר. במקום להתחיל ולפרק סמרטפונים עם סים חדש. רעיון טוב , לא ????...