דיאן גרין, גוגל: "הענן הוא מהפכה – וכיף לי להיות מעורבת בכך"

את דרכה החדשה החלה גרין, מנהלת פעילות הענן החדשה של הענקית, בנזיפה לעובדיה ● לדבריה, "אתם לא לוקחים מספיק ברצינות את הלקוחות הארגוניים - אתם צריכים למכור יותר, להיות רעבים ושאננים פחות"

דיאן גרין, מנהלת פעילות הענן החדשה של גוגל

"הענן הוא מהפכה – הוא מתחרה בהקשר הזה עם המהפכה התעשייתית, ודי כיף לי להיות מעורבת בזה", אמרה דיאן גרין, מנהלת פעילות הענן החדשה של גוגל (Google).

גוגל ממוקמת במקום השלישי בתחום שירותי הענן, שהפופולריות שלו כאמצעי לחברות להריץ את תהליכי המחשוב שלהן – הולך וגובר. על פי חברת המחקר גרטנר (Gartner), השוק מגלגל כ-20 מיליארד דולר בשנה, וצפוי לגדול ב-35% בשנה הבאה.

על מנת להתקדם במעלה הסולם, מבקשת גוגל להרחיב משמעותית את רשת הדטה סנטר שלה, אך גרין מאמצת בנוסף גם אסטרטגיות שאינן נמצאות בתוכניות המסורתיות של גוגל. החברה מפתחת כעת כלים שיוכלו להרחיב את מעגל הלקוחות העסקיים שלה, כך שיכלול גם לקוחות שאינם בעלי יכולות וידע טכנולוגי מתקדמים.

גרין החלה לעבוד בגוגל בנובמבר 2015. היא הצטרפה להנהלת החברה בינואר 2012. כאשר מונתה, אנליסטים ציינו כי מדובר בצעד המעיד על השינוי שענקית החיפוש רוצה בו, שכן אמזון (Amazon) מובילה בפער משמעותי את שוק מחשוב הענן, כשנתח השוק שלה לתחום גדול יותר מנתח השוק המצטבר של מתחרותיה העיקריות: מיקרוסופט (Microsoft), יבמ (IBM), וגוגל.

משנה את הדרך בה גוגל מוכרת

גרין נחשבת לאגדה בעמק הסיליקון, לאחר שייסדה את VMware, שהכניסה את טכנולוגיית הווירטואליזציה לדטה סנטרים של רוב החברות הגדולות בעולם. וירטואליזציה מאפשרת לשרת מחשב אחד לבצע עבודה של שרתים רבים – יכולת חשובה שאפשרה לאמזון להציע את שירותי הענן שלה.

בחודשים הקרובים תפתח גוגל שני אזורים חדשים של חוות השרתים שלה, באורגון וביפן. עשרה אזורים נוספים ייחנכו בשנה וחצי הקרובות, הן כמתחמים שהושכרו מספקים אחרים, והן כמתחמים שהוקמו בידי גוגל עצמה. לגוגל יש כיום ארבעה "אזורים" שכאלה, והם יכולים לשרת עסקים המצויים בתחומם באופן מהיר יותר, כמו גם לעמוד בדרישות הרגולטוריות המקומיות, בהן הצורך לאחסן מידע מסוים בתוך גבולות המדינה.

גרין, בת 61, ייסדה את VMware בשנת 1998 יחד עם בעלה, מנדל רוזנבלום, ששימש CTO בחברה. היא כיהנה כמנכ"לית החברה עד שפוטרה ביולי 2008, בשל עימותים מתמשכים עם ג'ו טוצ'י, מנכ"ל EMC. כאשר פוטרה, החברה איבדה כמעט רבע מערכה ביום אחד. ארבע שנים קודם לכן נרכשה חברת הווירטואליזציה על ידי ענקית האחסון. ב-2007 היא הונפקה, וכיום EMC היא בעליה העיקריים של VMware.

גרין גם משנה את הדרך בה גוגל מוכרת ומשווקת את שירותיה. היא מגייסת עובדים למגוון תפקידים, ודורשת מהצוותים לעבוד באופן צמוד יותר זה לזה ולשוחח עם הלקוחות בתדירות גבוהה יותר. כך, למשל, יצרה גרין צוות הנפגש עם לקוחות ארגוניים, על מנת להבטיח כי גוגל מפתחת את השירותים שסוג הלקוחות הזה זקוק לו.

פעילות שכזו אינה נחשבת כחידוש מסעיר בחברות הפונות לארגונים, כדוגמת Salesforce ואורקל (Oracle), אך היא חדשה עבור גוגל, המתמחה בשירותי רשת שלקוחותיהם מקבלים תמיכה בשירות עצמי. הענקית מוציאה כיום סכומים גבוהים יותר על שיווק, על מנת להתמודד מול יריבותיה, המתמחות בלקוחות ארגוניים, כדוגמת מיקרוסופט.

לפתור את הבעיה הגדולה ביותר

ערכת תוכנות הרשת החלוצית של גוגל מפגרת כיום אחר פלטפורמת Office 365 של מיקרוסופט בהכנסות, מעריכה חברת המחקר פורסטר (Forrester Research). "יש לנו את ערכת היישומים המשרדיים היעילה ביותר, אבל אנשים פשוט לא יודעים על כך", אומרת גרין. על מנת לשנות את המצב הזה, החלה גוגל, בין השאר, לפרסם את מוצריה על גבי שלטי חוצות באזור סן פרנסיסקו, לקראת כנס הענן שמתקיים שם בימים אלה.

השקעות נוספות במכירות ושיווק הן חדשות טובות עבור שותפיה של גוגל, העשויים למכור יותר באם יותר לקוחות יהיו מודעים יותר לשירותי הענן של גוגל. גוגל גם מספקת יותר תמיכה לחברות הבונות מוצרים הפועלים בשילוב הענן שלה.

גרין נמצאת במגעים גם עם חברות מתחרות, כגון סאפ (SAP), מיקרוסופט ואורקל, על מנת לנסות ולאפשר פעילות של חלק ממוצריהם על הענן של גוגל. מדובר בצעד הכרחי, מציינים האנליסטים, על מנת לאפשר לגוגל דריסת רגל בקרב מספר חברות גדולות העושות שימוש בתוכנות ושירותים של יריבותיה.

ניסיונה של גרין אמור לסייע לה לפתור את הבעיה הגדולה ביותר, וכנראה המפתיעה ביותר של גוגל: הטכנולוגיה שלה פשוט מתקדמת מדי. המערכות הפנימיות של החברה פועלות בדרכים חדשניות כל כך, עד שמכירתן ללקוחות חיצוניים הופכת למשימה קשה.

לגרין היו חדשות מטרידות לעובדים, בעת פגישת מכירות פנימית החודש בלאס וגאס. היא אמרה להם כי "אתם לא לוקחים מספיק ברצינות את הלקוחות הארגוניים. אתם צריכים למכור יותר, להיות רעבים ושאננים פחות". זה היה מסר לא שגרתי בגוגל, אשר בדרך כלל מכבד יותר טכנולוגיה ביחס למכירות ולשיווק. אבל, ציינו אנליסטים, זה היה מסר הכרחי, עבור עובדי חברה המדורגת שלישית בעסקי הענן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים