יאהו מבקשת מקונים פוטנציאליים להגיש הצעות רכישה לפני ה-11 באפריל

ענקית הטכנולוגיה הופכת סוף סוף לעניינית ומסמנת שכוונתה למכור את החברה - כיחידה שלמה או באמצעות פיצול הנכסים ומכירתם למספר קונים - רצינית ● עכשיו נותר רק לאתר את ההצעה הגבוהה ביותר

Altaba - החברה שנוצרה משאריות יאהו - נסגרת

למרות מיטב המאמצים שהשקיעה מריסה מאייר, מנכ"לית החברה, יאהו (Yahoo) נאבקת להישאר רלוונטית. החברה עדיין שווה הרבה כסף, אבל את מרביתו ניתן לייחס לאחזקותיה בעליבאבא (Alibaba), חברת המסחר האלקטרוני המצליחה מאוד בסין.

על פי הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), מציעה את עצמה כעת ענקית הטכנולוגיה המזדקנת למכירה פומבית. מכתב שנשלח לקונים אפשריים, שנראה על-ידי העיתון, קובע כי יאהו מבקשת שההצעות הראשוניות לרכישה יוגשו כבר עד ה-11 באפריל. ההצעות יכולות להיות בעבור חלק מהחברה או לכל העסקים שלה, כולל יאהו יפן ושירותי האינטרנט כמו Tumblr ו-Flickr. הדיווחים טוענים כי בעבור חטיבת הרשת בלבד, שמהווה למעשה את עסק הליבה של יאהו, דורשת החברה 10 מיליארד דולר.

השאלה מיהם המחזרים הפוטנציאליים של יאהו נותרת בגדר תעלומה, למרות שדיווחים הצביעו על חברות התקשורת AT&T, וריזון (Verizon) וקומקאסט (Comcast) כעל מועמדות רלוונטיות.

לפטר את כל דירקטוריון יאהו

לדברי Re/code, גם מיקרוסופט (Microsoft) הפגינה עניין במימון הצעות שיוגשו על ידי חברות השקעה פרטיות . הדבר הגיוני בהתחשב בכך ש-Bing, ולא גוגל (Google), הוא המנוע המגבה את Yahoo Search. במידת האפשר, מיקרוסופט רוצה ככל הנראה להגן על ההכנסות שלה ולשמור את נתח השוק הקטן שהשיג בעבורה Bing. במקביל, יאהו מתמודדת עם Starboard Value, "משקיעה פעילה" שרוצה לפטר את כל דירקטוריון יאהו ולמנות תשעה דירקטורים חדשים במקומו.

יאהו הייתה בצרות עוד לפני תקופת כהונתה של מאייר, שהחלה לאייש את תפקיד המנכ"לית והנשיאה ביולי 2012. אחד מעסקי הליבה שלה, אשר עוסק בפרסום מודעות בשירותים כמו Yahoo News, Google Mail ו-Yahoo Search, היה בירידה. האפליקציות לנייד שלה היו מאוד לא אהודות, והרחיקו משתמשים פוטנציאליים לחלופות שפותחו על ידי גוגל, מיקרוסופט והיצע אינסופי של חברות סטארט-אפ. מאייר ארגנה מחדש את החברה, תוך כוונה לשים דגש רב יותר על פיתוח לניידים, אבל כל העשייה הזאת בקושי השפיעה, לפחות לא על תודעת הציבור.

לאחר התלבטות על סוגיית המכירה בשנה שעברה, ניהלה החברה "ספין-אוף הפוך" וריכזה את כל עיסוקיה מלבד את אחזקותיה בעליבאבא לכדי חברה חדשה. אלא שמאז, מטעמי צמצומים, פיטרה יאהו 1,700 עובדים וחיסלה מספר יוזמות שהפעילה, בכללן את Yahoo Games ואת רוב המגזינים הדיגיטליים שלה.

לחברה היו גם כמה הצלחות קטנות, כמו אפליקציית Digest Yahoo News, אבל לא מדובר על דבר מה אשר השפיע או ישפיע על השורה התחתונה שלה ברצינות. עושה רושם כי אכן פירוק ומכירת העסקים המרכיבים אותה הם כנראה הבחירה הטובה ביותר של הענקית מסאניוויל בשלב הנוכחי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים