"מהפכת הענן היא הגדולה ביותר – כמו ה-PC בשנות ה-90'"

כך אמרה דיאן בריאנט, סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית קבוצת הדטה סנטר באינטל, בכנס הענן של ענקית המחשוב ● גולת הכותרת של האירוע הייתה ההצגה של מעבד E5-2600 v4, שבחברה מייעדים להיות הבסיס של עננים מבוססי תוכנה

דיאן בריאנט, סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית קבוצת הדטה סנטר באינטל. צילום: יח"צ

"מהפכת הענן היא המהפכה הגדולה ביותר, וההשפעה שלה כל כך גדולה שניתן להשוות אותה למהפכת ה-PC בשנות ה-90". כך פתחה את דבריה דיאן בריאנט, סגנית נשיא בכירה ומנכ"לית קבוצת הדטה סנטר באינטל (Intel), במהלך כנס הענן המיוחד של ענקית המחשוב.

במהלך הכנס, שנערך ביום חמישי במרכז החדשנות של נאסד"ק בסן פרנסיסקו, דובר על  אחסון SSD חדש ועל תוכנית שיתופי פעולה מסקרנת, שני דברים שאנשים ומחשבים יסקור בכתבות הבאות, אבל אין ספק שגולת הכותרת הייתה ההצגה של המעבד החדש מסדרת Xeon, ה-E5-2600 v4, שבאינטל מייעדים להיות הבסיס של עננים מבוססי תוכנה.

אז מה הפרטים החשובים של המעבדים החדשים? ובכן, אינטל ממשיכה להעלות את מספר הליבות שיש בכל צ'יפ, וב-Xeon הנתון הוא 22 ליבות, כשהעלייה הזו היא תגובה ישירה לדרישה ההולכת וגוברת מהמעבדים לתמוך בשירותי מובייל וענן – כל ליבה תאפשר לספקי הענן להזרים יותר תוכן (בין אם מדובר בווידיאו ובין אם מדובר באפליקציות) מכל שרת.

המעבדים מבוססים על ארכיטקטורת Broadwell, מיועדים גם לתחנות עבודה – כאלה שישמשו לעריכת וידאו ב-4K ולפיתוח אפליקציות מציאות מדומה (כאשר הן יבואו ביחד עם מעבד גרפי חזק מספיק, כמובן). המעבד החדש כולל 27 שבבים, והשיפורים שבו הופכים אותם, לפי אינטל, למהירים בכ-5% יותר מהגרסאות הקודמות שהיו מבוססות על ארכיטקטורת Haswell. עוד נתונים: זיכרון ה-cache של 55 מגה-בייט יותר מקודמו. ישנו גם זיכרון DDR4 מהיר יותר – 2400 מגה הרץ, לעומת הדור הקודם שהתהדר ב-2133 מגה הרץ.

ליסה ספלמן, סגנית נשיא ומנכ"לית חטיבת מוצרי Xeon באינטל. צילום: יח"צ

ליסה ספלמן, סגנית נשיא ומנכ"לית חטיבת מוצרי Xeon באינטל. צילום: יח"צ

אחרי בריאנט עלתה לבמה ליסה ספלמן, סגנית נשיא ומנכ"לית חטיבת מוצרי Xeon באינטל, והרחיבה על המעבד. "ה-Xeon E5-2600 v4 יביאו ללקוחות עלייה של 44% בכוח המחשוב, באחסון ובנפחי העבודה ברשת בהשוואה לדורות קודמים, והוסיפה גם שאחד השיפורים במחשבים הוא יכולות הוירטואליזציה שלו. אבל אפשר להגיד שהחשיבות הגדולה ביותר של המעבד החדש הוא ביעודו כמרכיב מרכזי בתפיסת ה-SDI (ר"ת Software designed infrastructure). את המעבר ל-SDI צפויות לעבור בשנים הקרובות חברות משלל תחומים, בין השאר חברות טלקומוניקציה, ספקיות שירותי ענן וכמובן חברות שונות בתחומים אחרים.

למרות שהיה מדובר בהשקה בלבד של המוצר, באינטל סיפרו שישנם לקוחות נבחרים שכבר קיבלו את הסדרה החדשה לשימושם, והתוצאות היו טובות ומשביעות רצון מאוד. כך, קבעו ביצועי ה-Xeon E5-2600 v4 כ-25 שיאים עולמיים חדשים. לשבבים ישנה גם יכולת ניהול משאבים טכנולוגית – שתגרום לכך שמשימות ברמת עדיפות גבוהה, יקבלו את המשאבים שהן צריכות ושהעבודה תתבצע, בסופו של דבר.

לסיכום – אפשר להגיד שבכל פעם שאינטל מוציאה גרסה חדשה של Xeon, הרי שיש באזז רציני בנוגע אליו והוא נבחן בשבע עיניים. הפעם,לפי הנתונים שהחברה סיפקה, נראה כי אין למוצר שום בעיה לעמוד בציפיות ממנו.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים בכנס הענן של אינטל בסן פרנסיסקו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים