אינטל יוצאת מהמובייל: לא תייצר מעבדי אטום נוספים לשוק זה

החברה החליטה להוריד את הגרזן על מעבדי ה-Broxton, הדור הבא של מעבדי האטום שהיה מיועד לטלפונים, טאבלטים ומחשבי 2-ב-1 בקצה הגבוה של השוק

השוק הנייד יורד מהכוונת של אינטל. אילוסטרציה: אימג'בנק

אינטל (Intel) עוברת בימים אלה שורה של שינויים, ובכללם פיטוריהם של עובדים רבים, כולל בישראל. היבט משמעותי נוסף של השינויים שעוברת החברה בא לידי ביטוי בהחלטה שלה להפסיק ולייצר מעבדי אטום (Atom) שמיועדים לשוק המובייל. אינטל החליטה להוריד את הגרזן על מעבדי ה-Broxton, הדור הבא של מעבדי האטום שהיה מיועד לטלפונים, טאבלטים ומחשבי 2-ב-1 בקצה הגבוה של השוק.

ייצורם של מעבדים אלה נדחה גם כך מכמה סיבות, לאחר שלפי מפת הדרכים של אינטל הם היו מיועדים להגיע לשוק כבר בשנה שעברה. מדובר במעבדים שהיו אמורים להיות מיוצרים בליטוגרפיה של 14 ננו-מטר, תוך שימוש בליבות שמבוססות על מיקרו ארכיטקטורה בשם Goldmont. כעת, במקום להציע לתחום הטאבלטים ומחשבי ה-2-ב-1 מעבדי אטום, תציע אינטל מעבדי פנטיום (Pentium) וסלרון (Celeron), ששייכים למשפחת Apollo Lake, וכן את מעבדי ה-Core M מהדור השישי למשפחת ה-Core של החברה.

ההחלטה לוותר על האטום למכשירים ניידים מובילה גם לביטול פרויקט SoFIA, שבמסגרתו הציעה אינטל את מעבדיה על מערכת על שבב, שכוללת גם את המודמים המתקדמים שלה. מדובר בביטול גורף של מעבדים שהיו מיועדים על הנייר לדורות השלישי, הרביעי והרביעי המתקדם. הדור הראשון של מעבדי ה-SoFIA, שיוצרו בשיתוף פעולה עם רוקצ'יפ (RockChip), רק התחילו להגיע לשוק, כשהצפי היה שהדור השני שלהם יצא בסוף השנה הנוכחית, יחד עם טלפונים יחסית זולים שמיועדים לסביבת האנדרואיד (Android). אלא שזה לא יקרה, אלא אם רוק'ציפ תחליט להמשיך את פיתוח וייצור המעבדים האלה בכוחות עצמה.

בצעדים הללו אינטל מוותרת כמעט לחלוטין על המאמצים שלה להיכנס לשוק הטלפוניה, בו היא לא הצליחה לספק תחרות של ממש ליצרניות שמבססות את ערכות השבבים שלהן על הטכנולוגיה של ARM.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים