"המנמ"ר – כמו גולש; כל מה שהוא צריך זה לרכב על גל טוב"

כך אמר באסק אייר, מנמ''ר VMware העולמית ● לדבריו, "בתוך שנים ספורות נלך לחנות מכולת ונדפיס שם את הטלפון החכם שלנו"

באסק אייר, מנמ''ר VMware העולמית. צילום: ניב קנטור

"גדלתי על חופי הודו ותמיד הייתי מוקסם מגולשי גלים. יש מי שרוכב על כל גל, ויש מי שממתין. לא חשוב מה שהמנמ"ר יבחר, רק שירכב על הגל הנכון, לא מאוחר מדי ולא מוקדם מדי", כך אמר באסק אייר, מנמ"ר VMware העולמית.

אייר דיבר בכנס שערך הסניף הישראלי של ענקית הווירטואליזציה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ג') במלון רויאל ביץ' בתל אביב, בהשתתפות מנמ"רים בכירים מהמשק.

אייר משמש מנמ"ר בארגוני ענק זה 25 שנים. בטרם הצטרף ל-VMware, לפני יותר משנה, היה מנמ"ר האניוול (Honeywell), ג'והנסון אנד ג'והנסון (Johnson & Johnson), וג'וניפר (Juniper Networks).

"המהפכה של ה-IT רק החלה", אמר אייר. "למהפכה התעשייתית לקח מאות שנים כדי להשפיע על כלל האנושות, מהפכת המחשוב קיימת בקושי 30 שנה, הבעיה היא שקצב ההתקדמות שלה הוא אקספוננציאלי. למזלנו – המנמ"רים, אנו רק בתחילת המהפכה, ולכן תפקיד המנמ"ר בעידן החדש טרם עוצב והוגדר, יש זמן לבחון זאת גם מחר".

"יותר מדי שנים מפחידים את המנמ"רים 'קנו טכנולוגיה זו, אחרת תפוטרו'. אני עדיין פה – ולא מודאג, אז איומים שכאלה לא עובדים עלי. נכון, דברים משתנים, ויש להיערך אליהם – אבל ברוגע. אני מפחד להיות מושפע יתר על המידה מאובר (Uber) ומטסלה (Tesla)".

"יש שינוי בעסקי ה-IT", אמר אייר, "התוכנה מריצה יותר ויותר עסקים ביותר ויותר מגזרי תעשייה. הכל גלובלי: העיצוב של הטלפון נעשה בקליפורניה, משם נשלח לייצור בסין ומשם חוזר לארצות הברית. ילדינו יגידו לנו יום אחד שאנו פועלים באופן מטופש – כלכלית וסביבתית".

קושי לחזות מה יילד יום

אחד הקשיים של המנמ"ר בעידן הנוכחי, אמר אייר, "הוא הקושי לחזות תחזיות, על מנת להיערך לקראת הטמעה של טכנולוגיות חדשות בארגונים. לא טעיתי בתחזיות עצמן, כן טעיתי בהערכות של לוחות זמנים: הטכנולוגיות מתקדמות מהר מהתחזיות. כך, אני מאמין כי בתוך שנים ספורות נלך לחנות מכולת ונדפיס שם את הטלפון החכם שלנו".

"על המנמ"ר להתנהג כגולש גלים", אמר. "ה-IT הוא כמו הים. המנמ"ר צריך לרכוב על גל, לוודא שלפניו יש גל, ובכל מקרה לא לעשות זאת מוקדם או מאוחר מדי. אם הוא יגלוש מוקדם מדי, הוא עלול ליפול, ואם יגלוש מאוחר מדי, הוא יפגר ויאבד הזדמנויות עסקיות מבוססות טכנולוגיה". לדבריו, "עצתי למנמ"ר היא שאם הוא רוכב על הגל ולא נוח לו – שיפרוש, שיילך לנוח וישכב בחוף. הבעיה היא שהגלים באים מהר מדי, לכן התזמון הוא קריטי וחשוב לעלות על הגל הנכון".

"בכל ארגון בו שימשתי מנמ"ר", אמר אייר, "המנכ"לים לחצו עלי לממש כל מיני מהפכות טכנולוגיות. כבר לפני שנים דיברו איתי על דיגיטליזציה של העסק". יש להבין, אמר, "כי הדרך לצלוח את כל המהפכות הטכנולוגיות היא להתבונן על העולם במשקפיים של B2C: אסור שיהיה פער בין רכישת נעליים ברשת ובין רכישת ביטוח או בתקשורת מול בנק. כל עסק הוא עסק מול צרכנים".

"לכו לענן ולמובייל"

"המנמ"ר – כל מנמ"ר", אמר, "מצוי במצב תמידי של גרעון תקציבי קבוע ב-IT. תמיד יש פער של צרכים מול יכולת מימוש. מחשוב הענן נותן מענה חלקי לכך שיש לנו פחות כסף. עצתי לעמיתי המנמ"רים הוא לכו לענן, לא בהכרח זה של VMware, והטמיעו טכנולוגיות מובייל. זה העתיד וזה לא נשמע Cool, כי דיברו על זה יותר מדי, ויותר מדי שנים, אבל בפירוש זה הפתרון".

לדבריו, "ענן זה לא בהכרח אמזון (Amazon). ארגונים יריצו רק עד 30% ממערכי ה-IT שלהם בענן הציבורי. הרוב יהיה בענן הפרטי, או בן-כלאיים. הענן נותן כמה יתרונות לכל קווי העסקים. והיה ולא תבחרו בענן שלנו, נבנה לכם גשר בין הציבורי לפרטי".

מגמת המובייל בארגונים, אמר אייר, "מעניקה גם היא יתרונות של ייעול ותפוקה לארגונים. בהתחלה המיקוד היה על תפוקה וייעול של העובד הבודד, אחר כך על תפוקת הצוות וכיום זה כבר תפיסה עסקית של כלל הארגון. הדור הבא של ניידות עסקית, 2.0, הוא המענה: נדרש לחשוב ולפעול כמו Waze".

"המלצותי למנמ"רים", אמר אייר, "הן לרכוב על שני גלים: ענן ומובייל; מצא את הסביבה העסקית הדומה לך, בקר אצל שותפים וראה מה ניתן לחלוק; האזן לצליל הלקוח. אני בר-מזל, כי אני לקוח של VMware, וגם קונה מהם, ונותן ביקורת ומשובים; קבל נקודת מבט – למנמ"רים רבים אין נקודת מבט כי הם עסוקים בחשש מפני סיכונים ובמחשבות על איך לשכנע את המנכ"ל; טול סיכונים, זה בסדר אם תאבד את משרתך; הקף עצמך במומחים מוכשרים, ודאג להשיג איכות ולא כמות".

"עבדתי אצל הרבה אנשים רעים בקריירה שלי", סיכם אייר, "אבל הייתי צעיר והבנתי שזה חלק מתהליך הלמידה. ילדי יעבדו רק בחברות טובות עם אנשים טובים. זה העתיד ואני אופטימי לגביו, השינוי יהיה כשאנשים יבינו שלא הכל זה רק על להרוויח כסף".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים