"ה-IT צריך להיות נשק – ולא כל המנמ"רים מפנימים זאת"

כך אמר דיראג' פאנדי, מנכ''ל ומייסד נוטניקס ● לדבריו, "על המנמ''ר להיערך לאתגרי המחר; אל לו לחשוב על השנה, אלא איפה יהיה הארגון בעוד שלוש-חמש השנים"

דיראג' פאנדי, מייסד במשותף והמנכ''ל הפורש של נוטניקס. צילום: ניב קנטור

"ה-IT צריך להיות בעל תפקיד קריטי ומרכזי בכל ארגון עסקי, הוא נדרש להיות הנשק, חוד החנית של הארגון. אלא שלצערי, לא כל המנכ"לים והמנמ"רים מבינים ומפנימים זאת", כך אמר דיראג' פאנדי, מנכ"ל ומייסד נוטניקס (Nutanix), בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים.

פאנדי ביקר בארץ השבוע, ונפגש עם לקוחות החברה ושותפיה העסקיים בישראל. לדבריו, "האתגר הגדול ביותר מולו מתמודדים מנמ"רים היום, הוא להתאים את מערכות המחשוב הארגוניות לדרישות העסקיות של הארגון, לעשות את ה-IT לכלי המסייע להתחרות בשוק, להגיב בזריזות לשינויים הרבים".

"העולם הטכנולוגי נע לכמה כיוונים", אמר פאנדי, "הכל הופך להיות מוכוון-מידע. לצד זאת, הדגש הוא על התוכנה, אשר 'כובשת' עוד ועוד אזורים ב-IT. בדטה סנטר קורה תהליך, הדומה במובנים מסויימים לשינויים שקרו ל-PC, עם הופעת הטלפון החכם. הכל הופך להיות תוכנה טהורה. הדטה סנטר הופך להיות מוגדר תוכנה, SDDC, עם אחסון מוגדר תוכנה (SDS), ורישות מוגדר תוכנה (SDN)".

"אנו מספקים את התוכנה, ו'הופכים' את התשתיות ל'בלתי ניראות'. בדרך זו אנשי ה-IT יכולים להתמקד בפיתוח האפליקציות ובאספקת המשאבים והשירותים. תפיסת הארכיטקטורה לדור הבא של הדטה סנטר, אותה פיתחנו, היא בראייה ממוקדת אפליקציה – ולא תשתית. כך, לכל אפליקציה יתאפשר להמשיך לעבוד בכל תצורה".

לדבריו, "נדרשת התאמה רבה יותר בין הוצאות ה-IT לבין התועלות הנובעות ממנו. לצד כל אלה, על המנמ"ר להיערך לאתגרי המחר, אל לו לחשוב על השנה, אלא איפה יהיה הארגון בעוד שלוש-חמש השנים – ולהתחיל לתכנן ולבנות את תשתיות ה-IT שיתמכו בפעילויות הארגון. בעולם מונע-מידע כיום, טכנולוגיות חדשות בעולם הדטה סנטר משנות את סדרי הפעילות בארגונים מכל סוג ומגזר פעילות. ההוצאות העיקריות בתוך הדטה סנטר עוברות שינוי משמעותי – מהשקעה בחומרה להשקעה בתוכנה, ופה אנו נכנסים לתמונה".

"זה בסדר גמור להיכשל"

מה שנדרש לעשות, אמר פאנדי, "הוא לא לבנות את אותן תשתיות שנבנו עד היום. יש לבנות תשתיות אג'יליות, אלסטיות. צריך להתחיל לבנות אותן בקטן ובאופן ניסיוני – וזה בסדר גמור להיכשל. מנהלים עסקיים יודעים שזה בסדר להיכשל, כי הניסיון הבא יצליח, מנהלי IT לא מאמינים בהתנסויות, ועליהם לשנות תפיסה זו".

החברה, אמר פאנדי, קמה לפני שש שנים. "אנו פועלים בתחום מערכות IT משולבות ואחודות ברמה גבוהה (hyperconverged systems). זהו שוק ההולך ומתפתח, בשל היתרונות התפעוליים הגלומים בו, כך לפי IDC. כך, חברת המחקר מיפתה את השחקניות הפועלות בשוק זה, ובראשן מיצבה את נוטניקס".

לדבריו, "אנו מאפשרים לארגונים בכל גודל לבנות דטה סנטר ובו מערכות משולבות הפועלות באופן יעיל, כמו אלה שיש בגוגל (Google). יש לנו יותר מ-3,200 לקוחות ארגוניים, ביניהם בסט-ביי (BestBuy), טויוטה (Toyota) וסטארבקס (Starbucks). המוטו שלנו הוא לאפשר למנהלי ה-IT לעשות יותר בפחות, להקל על חייהם ולתת להם להתמקד בדברים החשובים להם, בהיבטים העסקיים בארגון".

"הפתרון שלנו מתאים לארגון רבים שהענן הציבורי מפחיד אותם, או שהם מנועים מלהשתמש בו בשל רגולציות", אמר פאנדי. "החלופה שלנו לענן הציבורי היא בכך שאנו מסייעים לארגונים לבנות ענן היברידי, אלסטי וגמיש. אנו מקדמים תפיסה של ענן המעניק לארגונים יכולות של ענן ציבורי, בלי לוותר על שמירת המידע המקומית, עם יכולות לניהול פנימי".

לבדוק מה הכי נכון

לשאלת אנשים ומחשבים על המתחרים, אמר פאנדי כי "אפל (Apple) לא התחרתה מול יצרניות המצלמות, או יצרניות הנווטנים (GPS), או חברות המוזיקה. מה שהם עשו היה פשוט לשים את כל הפונקציות השונות הללו כאפליקציות בטלפון החכם. לכן, אני מעריך כי בטווח הרחוק, חברות האחסון והרישות ייפלו. לצידן, יהיו שחקנים אחרים בשוק, שיפעלו במתכונת של 'שו-תחרות', Co-opetition".

את הסניף בישראל מנהל נדב טוביאס. השוק הישראלי, אמר פאנדי, "מתאים לנו מאוד וגם אנחנו לו, בשל החדשנות הזורמת בעורקיו ובשל היותו מאמץ מוקדם של טכנולוגיות. יש לנו פה כבר עשרות לקוחות ארגוניים, ואני צופה בו גידול משמעותי בהמשך השנה וב-2017. נמשיך להשקיע פה, ונגדיל את הצוות, לצד קידום שיתוף הפעולה שלנו עם השותפים".

"עצתי למנמ"רים היא לשנות את הלך הרוח שלהם", סיכם פאנדי. "עולם המחשוב עובר הרבה תהפוכות ומה שהיה לא יהיה. אם אני מגיע לישראל ליום אחד, אשהה במלון, אם לשבוע, אבדוק ב-Airbnb דירה, אם לחודש – אשכור דירה בבית דירות ואם אני בא לשנה, ארכוש דירה. כך גם ב-IT, יהיו דרכים שונות לצרוך ולרכוש IT, וכל ארגון צריך לבדוק מה הכי נכון עבורו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רון

    עוד חוכמולג עם דימויים צבאיים משנות השישים.

אירועים קרובים