מי משחק עם צוקרברג?

חשבונות המדיה החברתית של מארק צוקרברג, מנכ"לה של הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם, הפכו ליעד למתקפות של האקרים, והוכיחו שאף אחד לא חסין - אפילו לא צוקי

מארק צוקרברג. צילום ארכיון: מתוך יוטיוב

החשבונות של מייסד פייסבוק (Facebook) ומנכ"ל הרשת החברתית הדומיננטית באתרי מדיה חברתית מתחרים, בכללם חשבון האינסטגרם (Instagram), הטוויטר (Twitter), הלינקדאין (LinkedIn) ואפילו הפינטרסט (Pinterest), נפרצו ככל הנראה שלשום (א') לזמן קצר.

קבוצת ההאקרים המכונה Ourmine, שיש לה יותר מ-40 אלף עוקבים בטוויטר, נטלה אחריות לביצוע המעלל. הקבוצה התרברבה בטוויטר על הפריצות שביצעה, לכאורה, והזמינה את צוקרברג לפנות אליה לצורך הידברות בנושא.

בציוץ נכתב: "היי finkd@, השגנו גישה לטוויטר, לאינסטגרם ולפינטרסט שלך ואנחנו רק בודקים את האבטחה שלך, אנא DM (צור קשר פרטי בהודעה) איתנו". בינתיים נמחקו הציוצים המקניטים מחשבון הטוויטר.

אגב, ציוציו של צוקרברג לא באמת הושתקו, בעיקר מכיוון שמייסד פייסבוק לא עשה כל פעילות בחשבון הטוויטר שלו מאז 2012. מי שכן צייץ בהקשר, הוא המפתח בן הול, שפרסם בטוויטר צילום מסך של דף חשבון הפינטרסט הפרוץ של צוקרברג. לפי דיווח באתר ה-BBC, מערכות האבטחה של הענקית ממנלו פארק מנעו פריצה לחשבון האינסטגרם של צוקרברג, וזאת מכיוון שהשירות לשיתוף התמונות נמצא בבעלותה של פייסבוק.

לחשבון הלינקדאין של צוקרברג, שבו פרסם עד היום רק 30 תמונות, יש יותר מ-600 אלף עוקבים. בכמה דיווחים בתקשורת הועלתה סברה כי הפריצה לחשבונות לינקדאין מ-2012 – שגרמה לאחרונה ל-117 מיליון סיסמאות של משתמשי הרשת העסקית להיות מוצעים בשוק של הדארקנט הידוע בשם The Real Deal – עלולה להיות הסיבה להפרה שפגעה גם בצוקרברג. הסיסמאות של האתר היו אמנם מקודדות, אבל באופן שככל הנראה היה יחסית קל לפענוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים