מוכנים למכונית הסופר-אוטונומית של BMW, אינטל ומובילאיי?

המטרה של השלוש היא להוביל ליצירת רכב שלא יזדקק כלל למשוב אנושי, כך שהנוסע יהיה חופשי לחלוטין לעשות כל דבר אחר בזמן הנסיעה ● מדובר בניסיון להגיע לרמה 5, הגבוהה ביותר, שהיא נהיגה ללא אדם כלל

בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל. צילום: טוויטר

BMW מצטרפת גם כן לרשימת יצרניות הרכב שעולות על האוטוסטרדה האוטונומית, והיא מתכוונת להתחיל לייצר רכב כזה באופן סדרתי בעוד חמש שנים, כלומר החל ב-2021.

כדי לעשות זאת חתמה יצרנית הרכב הגרמנית הנודעת על הסכם שיתוף פעולה עם אינטל (Intel) שתספק את המעבדים למערכת, ועם מובילאיי (MobileEye) הישראלית שתספק את טכנולוגיות החישה שלה שיוטמעו במערכת העיבוד, כולל שירותי מיקום ונתונים מדוקים שיסופקו כשכבת מידע.

המטרה של ההסכם היא להוביל ליצירת רכב שלא יזדקק כלל למשוב אנושי, כך שהנוסע יהיה חופשי לחלוטין לעשות כל דבר אחר בזמן הנסיעה. מדובר בניסיון להגיע לרמה 5, הגבוהה ביותר שהיא נהיגה ללא אדם כלל. עם זאת, הפלטפורמה המשותפת שיפתחו שלוש החברות תאפשר מענה ברמות שונות, כולל רמות נמוכות יותר שהן נהיגה "בלי עיניים" ונהיגה "בלי לחשוב" – רמות 3 ו-4 בהתאמה.

פתרון מקיף באמת

כמו כן הפלטפורמה המשותפת, למרות שהיא כמובן אמורה לסייע קודם כל ל-BMW, לא תישאר נחלתה של זו בלבד והיא תועמד לרשותם של יצרניות רכבים אחרות שיהיו מעוניינות בה, וכן גם לתעשיות אחרות שיוכלו להפיק תועלת ממנה בזכות יכולת הלמידה העצמית שלה.

"מכוניות אוטונומיות לחלוטין וכל הדברים שיתחברו אליהן, יצריכו מוחות אלקטרוניים חזקים ואמינים ביותר. השותפות בין BMW, אינטל ומובילאיי תסייע לנו לממש במהירות את החזון שלנו להמציא מחדש את חוויית הנהיגה", אמר מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ. "אנו מביאים לשותפות מערך רחב של כלי מחשוב ענן, קישוריות, בטיחות ואבטחה לתוך המכונית וכן נכסים של למידת מכונה, שיאפשרו פתרון מקיף באמת".

"המומחיות המשולבת של אינטל, מובילאיי וקבוצת BMW תבטיח שלקוחותינו יוכלו ליהנות בקרוב מנהיגה אוטונומית לחלוטין כחלק מחיי היומיום, עם פתרונות פורצי דרך כגון אלה שהצגנו כחלק מ-100 דגמי הקונספט Vision Next שלנו", אמר הרלד קרוגר, יו"ר מועצת המנהלים של BMW AG.

"מובילאיי  גאה לתרום את מומחיותה בחישה, מיפוי ומדיניות הנהג על מנת לאפשר נהיגה אוטונומית לגמרי. עיבוד החישה, כמו עיבוד המיפוי שאנו כבר מבצעים כיום, יוטמע במערכת-על-שבב החדשה ביותר של מובילאיי, ה-EyeQ 5, והפיתוח השיתופי של היתוך אלגוריתמים יוטמע בפלטפורמות המחשוב של אינטל", אמר אמנון שעשוע, ממייסדי מובילאיי ומנהל הטכנולוגיה הראשי של החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים