בלקברי מכחישה את השמועות על סיום ייצור מכשירי BlackBerry 10

החברה הקנדית שוללת את המידע שדווח בנושא וטוענת שמעולם לא שלחה מכתב שמפרט החלטה שכזו ● בנוסף, היא דיווחה כי תשחרר בחודש הבא עדכון חדש למערכת ההפעלה

מטלפונים פורצי דרך לאבטחת סייבר. בלקברי

בלקברי (Blackberry) לא מפסיקה את ייצור מכשירי Blackberry 10 – כך טוענת החברה. ההכחשה מגיעה לאחר שביום א' השבוע נשלח מכתב, כך על פי הטענה, לפקידים הראשיים בסנאט האמריקני, שבו עודכנו כי מכשירי הבלקברי יפסיקו להיות מסופקים באופן רשמי לאנשי הגוף המחוקק.

החלטה זו, על פי המכתב, התקבלה משום שבלקברי הודיעה לספקיות AT&T ו-וריזון (Verizon) כי היא מפסיקה את הייצור של כל המכשירים המופעלים על ידי Blackberry 10, ביניהם ה-Z10, ה-Q10, ה-Z30, ה-Passport והדגם הקלאסי של בלקברי.

לפי הדיווח, במכתב לספקיות צוין כי "לאחר שיסתיים המלאי הנוכחי שכבר אצלכם, רכישת מכשירים חדשים תהיה מוגבלת לתנאי האחריות בלבד, עד גמר המלאי". אלא שבלקברי מפריכה את כל הטענות ואף מכחישה שאי פעם שלחה מכתב שכזה לספקיות המדוברות.

היצרנית פרסמה הצהרה שלפיה לא הופסק הייצור של המכשירים מהדגמים שצוינו ואין הוראה לחסל את הייצור לחלוטין בהדרגה, כפי שלכאורה נמסר במכתב לספקיות. בלקברי הוסיפה וכתבה כי היא רק הודיעה למפעילי הרשת השותפים שלה שנמצאים בארצות הברית כי "מחזור הייצור" של הבלקברי מהדגם הקלאסי ייפסק, אך הלקוחות יוכלו לקנות אותו באינטרנט (כשהוא לא נעול), או שבאפשרותם לבדוק עם הספקיות האם יש מכשירים זמינים לרכישה.

"ההצהרה על הפסקת שיווק מכשירי BlackBerry 10 ב-AT&T וב-וריזון אינה נכונה. האסטרטגיה במכשיריה של בלקברי מבוססת על מודל חוצה פלטפורמות, שעל פיו נמשיך לתמוך בפלטפורמת BlackBerry 10 שלנו תוך הרחבת הצעת המכשירים שלנו, כך שיכללו גם מכשירים מבוססי אנדרואיד (Android)", הודיעה החברה.

עדכון מערכת ההפעלה צפוי בחודש הבא

היצרנית הקנדית הפריכה בנוסף שמועות שטענו שהתמיכה במכשירים הללו תסתיים. החברה עשתה זאת בכך שמסרה שבחודש הבא תיחשף BlackBerry 10.3.3, גרסה חדשה של ה-Blackberry 10 בעבור המכשירים הקיימים. עדכון התוכנה השני למערכת ההפעלה צפוי גם הוא, ויתרחש בשנת 2017.

מכיוון שבכל זאת החברה לא העמידה למכירה מכשיר חדש שמבוסס על מערכת ההפעלה האחרונה שלה מזה זמן מה, ספקולציות הנוגעות לעתיד הפלטפורמה נפוצו זה מכבר. כמו כדי להוסיף שמן למדורה, נודע שהדור הבא של מכשירי בלקברי צפוי לרוץ על אנדרואיד. עם זאת, כשבלקברי מאשרת עכשיו כי היא שואפת להפעיל מודל חוצה פלטפורמות ולהמשיך לשלב את התמיכה במכשירים בעלי מערכת הפעלה Blackberry 10, אוהדי המכשירים הייחודיים, ובהם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יכולים כנראה להירגע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים