Pokémon Go כבש את המצעדים – והזניק את מניית נינטנדו

המשחק החדש, שמבוסס על היצורים החמודים משנות ה-90, הגיע לשיאי הורדות והזניק את השווי של החברה בשבעה מיליארד דולר בשני ימי מסחר בלבד

עורר היסטריה. המשחק Pokémon GO.

Pokémon Go, אפליקציית המשחק שמשלבת בין העולמות הווירטואלי והריאלי, כבשה את המצעדים מאז שחרורה לפני הימים ומעלה חיוך על הלחיים של המשקיעים בנינטנדו (Nintendo).

מניית החברה זינקה ביום ו' בבורסת טוקיו ב-9% והיום (ב') – ב-24.5%. בסך הכול הוסיפה החברה לערכה בשני ימי המסחר האחרונים 718 מיליארד ין, שהם 7.1 מיליארד דולר. שווייה הנוכחי הוא 28 מיליארד דולר.

ייתכן שהמשחק פופולרי מאוד בזכות הנוסטלגיה: הפוקימון נוצר בשנות ה-90' עבור Game boy – קונסולת המשחקים של נינטנדו – ולאחר מכן הפך לסדרת טלוויזיה מצוירת, קלפים ואף אסימונים. בשבוע שעבר חזר המשחק לתודעה עם Pokémon Go, שעל פי הנתונים של Similar Web הגיעה ל-5% מהסמארטפונים ועקפה בסיבוב אפליקציות פופולריות כמו אפליקציית ההיכרויות טינדר (Tinder), שמצויה ב-2% מהסמארטפונים. עוד בין האפליקציות ש-Pokémon Go הותירה אחריה ניתן למצוא את המשחק Game of War.

אם ימשיך בדרך הזו, ייתכן שהמשחק יעקוף גם את טוויטר (Twitter): שיעור המשחקים היומיים ב-Pokemon Go באנדרואיד (Android) עומד על 3% לעומת 3.5% שמשתמשים מדי יום ברשת החברתית.

הנתונים מקבלים משנה תוקף בהתחשב בעובדה שהאפליקציה הושקה בינתיים רק בכמה מדינות, בהן ארצות הברית, אוסטרליה, יפן וניו-זילנד.

האם Pokémon Go תחזיק מעמד?

מדובר אמנם באפליקציה חינמית, אבל לצדה עומדת נינטנדו למכור את הצמיד Pokémon Go Plus, שיתריע על הימצאות פוקימונים בסביבה גם ברגעים שבהם המשתמש לא מצוי באפליקציה.

השאלה היא האם Pokémon Go תחזיק מעמד לאורך זמן, הן מבחינת הפופולריות של המשחק והן מבחינת ההשפעה שלו על המשקיעים של נינטנדו. היו בעבר כמה משחקים להיטים, כמו Candy Crush, שהשאירו את המשקיעים מאושרים לאורך זמן, אבל לא מעט מהמשחקים נסקו ולאחר מכן נפלו באותה המידה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בן

    איך להתקין פוקימון גו באנדרויד : https://www.youtube.com/watch?v=qcwna3uyVmc

אירועים קרובים