לקוחות דורשים החזר כספי בעבור רכישות שביצעו ב-Pokémon GO

שחקנים מתוסכלים שטוענים כי שינויים שחלו ביישום מחבלים ביכולות המשחק שלהם תובעים את כספם בחזרה ● תרעומת כה גדולה מצד אוהדי המשחק הסוחף עלולה לחבל משמעותית בהצלחתו ובהמשך דרכו

ספורטיבי. Pokémon Go. צילום: יח"צ

אחרי ששחקנים מתוסכלים הביעו את מורת רוחם מעדכון משמעותי שערכה החברה המפתחת, Niantic Labs, באפליקציית המשחק המגה-פופולרי Pokémon GO, עכשיו מגיעה התגובה החריפה יותר, כשלקוחות החלו תובעים החזרים כספיים על רכישות שביצעו ביישום.

העדכון שבוצע במהלך סוף השבוע החיל שני מהלכים שגרמו לאוהדי המשחק לזעום: ראשית, העדכון החדש הסיר את מחוון העקבות (Footprint), שהיווה למעשה את האפשרות לזהות את מספר הצעדים שנחוצים בכדי ללכוד פוקימון קרוב; שנית, המפתחת חסמה אפשרות לשימוש בכל אפליקציות המעקב של צד שלישי, שבהן השתמשו השחקנים במקום, דבר שהפך את איתורם של פוקימונים מסוימים לבלתי אפשרי בשום צורה ואופן.

טעות קשה בחסימת מעקב דרך אפליקציות ואתרים אחרים

בתגובה החלו משתמשים כעוסים לבקש החזרים על רכישות המשחק הן ב-iOS והן באנדרואיד, ואף נענו בחיוב ובהחזרים בהתאם. הטענה לתביעת ההחזר הכספי היא כי המשחק פרסם אפשרות למעקב אחרי צעדים בזמן שנרכש, ואילו כעת התכונה אינה זמינה עוד.

עושה רושם ש-Niantic עשתה טעות בעיקר בכך שחסמה אתרים ואפליקציות שהתחברו לשרתי Pokémon GO והציגו מיקום מדויק של פוקימונים על המפה, בטרם תיקנה את אפשרויות המעקב המלאות של המשחק, ובכך קוממה עליה את קהילת אוהדיו הגדולה במיוחד.

מוצפים בבקשות להחזרים

שחקנים רבים הפגינו את זעמם על המהלכים האחרונים ברשתות החברתיות השונות. בכדי לעודד משתמשים לנקוט בדרישה להחזר כספי, התפרסם ב-Reddit שרשור עשיר בהוראות ובסיפורי הצלחה, כמו גם כמה אזכורים מטעם אנשי תמיכה טכנית שאומרים שהם מוצפים בבקשות להחזרים בעבור Pokémon GO.

דייב ת'ייר מפורבס (Forbes) כתב בדיווח שלו על האירועים, "קיבלתי החזר על רכישה של 4.99 דולר ואני יכול לאשר שזה יצא מושלם. אני עדיין צריך לראות את ה-Pokécoins מנוכים מהחשבון שלי. נותר לראות איך העניין הולך להיות מטופל כעת כשיותר ויותר אנשים מתחילים לבקש החזרים".

ייתכן ש-Pokémon GO צפוי לצרות אמיתיות ונרחבות אם לא ייפתרו בו לפחות חלק מהכשלים הללו, ובמהירות. התחלה נכונה לתיקון העוול תהיה אם החברה תאפשר לאתר Pokévision וליישומים אחרים לחזור לפעול עם שרתי המשחק.

לאחר מכן, על החברה להזדרז ולפתור את עניין היעדרן של התכונות שאותן חסרים השחקנים הזועמים. כפי שהדברים נראים כעת, Niantic ו-Pokémon GO שלה עלולים להפוך לטרנד הקצר בהיסטוריה, אם לא ישכילו לפעול במהירות ולהגיב בתבונה על הזעם המוצדק של ציבור השחקנים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ניק

    הטעות הגדולה שלהם היתה שהם חסלו את האפשרות לאתר פוקימונים ע"י הסרת הפצ'ר ש"ח העקבות אבל גם זה שהם אסרו אפליקציה לאיתור פוקימונים. וכרגע המשחקיות נהרסת בגלל זה. ואף אחד לא ילך לחפש פוקימונים ללא כיוון. כרגע זה נראה שזה הולך להיות טרנד חולף וזו המעידה הראשונה של niantec

אירועים קרובים