סורש וסודבן, נימבל: "אסור שהאחסון 'יתקע' את אלפי האפליקציות בארגון"

לדברי וסודבן, מנכ"ל החברה, "כל עסק נדרש לבחון כיצד הוא מנצל את הטכנולוגיה לטובת השינוי הדיגיטלי שעליו לעבור"

סורש וסודבן, מנכ"ל נימבל סטורג'

"בעבר ה-IT היה אי בודד, אבל לא עוד. היו אז מעט אפליקציות ארגוניות – וזה השתנה, וכיום יש אלפי אפליקציות וזה לא סופי. אסור שהתשתיות ה-IT, והאחסון בתוכן, 'יתקעו' את ההרצה של האפליקציות הללו", כך אמר בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים סורש וסודבן, מנכ"ל נימבל סטורג' (Nimble Storage).

לדברי וסודבן, "הבעיה הגדולה של מערכי ה-IT בארגונים היא איך להפוך לגורם המסייע בצמיחה של הארגון ולא כזה המעכב אותו. הטכנולוגיה צריכה להאיץ את העסק: בעבר, סניפי הבנקים היו המרכז שלהם, כיום ה'ליבה העסקית' של הבנקים הם הטלפונים החכמים של הלקוחות, כי דרך הטלפונים הללו הם גולשים באתר ובאפליקציות שלו – כך הם צורכים שירותים מהבנק".

"כל עסק נדרש לבחון כיצד הוא מנצל את הטכנולוגיה לטובת השינוי הדיגיטלי שעליו לעבור", אמר וסודבן. "ארגונים עוברים ממצב של עשרות מעטות של אפליקציות 'כבדות', כגון ERP ו-CRM, לאלפי אפליקציות בכל השדות – משרשרת הפצה, ועד העמקת הקשר עם הלקוחות. כל התהליכים מונעי-IT, והאתגר הוא לסייע בכל התהליכים והתפעול".

אמינות באופן קיצוני

"אתגר האחסון נגזר מאתגר המחשוב", אמר וסודבן. "על תשתיות ה-IT והאחסון להיות אמינות באופן קיצוני, ואם צצה בעיה – יש לאתרה במהירות. נדרש שינוי דרמטי בתשתיות: אל למנהלי התשתיות להיות מומחים באחסון, רישות, מחשוב ושרתים – אלא שהם יעסקו רק, ואך ורק – בהקצאת משאבי מחשוב. מנמ"רים רוצים להריץ אפליקציות במהירות, עם תמיכה, אמינות ושרידות".

מתחילת המילניום, אמר וסודבן, "שכבת האחסון בארגונים סובלת מארבע בעיות: בעת הרצת אפליקציות, צוואר הבקבוק המחשובי הוא האחסון; האחסון הפך למורכב וניהולו הפך לעוד יותר מורכב, עם דרישה למהנדסים מומחים; כשקורית תקלה, לוקח זמן רב לאתר את מקורה, יירוט השגיאה אורך שעות ולעתים אף ימים; הגידול העקבי בנתונים הגדיל את עלויות האחסון והתמיכה בו".

לרוב ספקיות האחסון, ציין, "יש מערכות לטובת ביצועים מהירים, והן יקרות, ולצדן מערכות המטפלות בהיבט הקיבולת, זולות יותר. אנו משלבים בין שני האתגרים, של ביצועים עם קיבולת, לצד יכולת גידול והתרחבות מהירה, הגנה משולבת, והתאוששות פרואקטיבית. אנו פותרים בעיה המאפיינת את כל ספקיות האחסון – ניצול חלקי ולא יעיל של המערכות".

האתגר – בניית בסיס לקוח נרחב

"לפלטפורמה שלנו יש פלאש (Flash) באופן חלקי, עם יכולת שינוע של המידע המאוחסן בצורה קלה ומהירה, ואינטגרציה פשוטה עם ספקיות גיבוי וניהול מידע. אנו משתמשים בפלאש ברוב מהמקרים, אולם לא תמיד. מוצר אחסון שלנו מגדיל דרמטית את ניצול הקיבולת – הן בשכבת האחסון של דיסק והן ברמת אחסון מבוסס פלאש. כך, אנו מעניקים ללקוחות פלטפורמת אחסון שבאופן דינאמי וחכם מספקת משאבי אחסון לפי צרכים משתנים של האפליקציות העסקיות – כשהכל נעשה באופן שקוף למשתמש, עם שרידות של 99.9997%. אנו מנטרים את מערכות הלקוחות בזמן קרוב לאמת, משתמשים בחיזוי אנליטי מבוסס אלגוריתמים – וכך מתקבלת יכולת למנוע 92% מהתקלות".

לגבי המתחרות, אמר וסודבן, "בעבר הרחוק שלטו בשוק יבמ (IBM), HP וסאן (Sun), לפני 15 שנה עלו EMC ונט-אפ (NetApp), ובאופן חלקי היטאצ'י (HDS). שלושתן נמצאות כיום הרחק מהשיא שלהן והן במגמת ירידה. המתחרות של ניבמל כיום הן EMC-Dell ו-HPE".

"יש שלוש חברות הנמצאות בצמיחה: נימבל, פיור (Pure Storage) ונוטניקס (Nutanix). לכל אחת מהן יש יתרונות, אבל הבעיה היא שקרנות הון סיכון משקיעות בתחום האחסון פחות מבעבר. להערכתי, חברה שאין לה אלפי לקוחות ומחזור רבעוני של לפחות 100 מיליון דולר – לא תחזיק לאורך זמן. בנוסף, לפיור אין היצע מלא. ל-SimpliVity יש אתגר איך לגדול. את Infinidat של משה ינאי אני מעריך, ולעתים אני רואה בה מתחרה. האתגר הוא בבניית בסיס לקוח נרחב, וזה יתרוננו מול כל השחקניות החדשות".

"אני מכיר את השוק הישראלי היטב", סיכם וסודבן, "כי ניהלתי את המו"פ בנט-אפ עד 2008. אני גם מכיר היטב את רפי שקולניק, העומד בראשו. השוק הישראלי הוא מאמץ מוקדם של טכנולוגיות, ולכן נימבל מתאימה לו ככפפה ליד. יש לנו הזדמנות צמיחה גדולה בישראל. אני צופה כי נשליש עד נכפיל פי ארבעה את היקף המכירות אצלכם בתוך שנתיים".

וסודבן יגיע לארץ בשבוע הבא לכנס שעורך הסניף הישראלי של החברה. להרשמה לאירוע לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים