כמה מעובדי מרקורי לשעבר יפוטרו מ-HPE?

תלוי את מי שואלים, אבל המספרים נעים בין 150 ל-400 ● לא התקבלה תגובה מהסניף הישראלי של החברה

מג ויטמן, מנכ''לית HPE. צילום: פייסבוק

לאחר שאנשים ומחשבים שאלו בספטמבר השנה מה יעלה בגורל 1,300 עובדי מרקורי (Mercury Interactive) ביהוד? הגיעה התשובה: חלק מהם יפוטרו.

HPE הודיעה לפני פחות מחודש, כי היא מפצלת את עסקי התוכנה שלה. מיקרו-פוקוס (Micro Focus) הבריטית תרכוש חלק מעסקי התוכנה שלה, בעסקת מיזוג בשווי של 8.8 מיליארד דולר. ל-HPE תהיה בעלות על 50.1% ממניות החברה המאוחדת, שתמשיך לשאת את השם מיקרו-פוקוס.

HPE מסרה כי המניע לפיצול הוא הרצון להתמקד בעסקי הליבה שלה, כאשר עסקי התוכנה שנמכרו אינם שכאלה. HPE ממשיכה במאמציה למצב עצמה כחברה של "רישות, אחסון, דטה סנטר ושירותים טכנולוגיים נילווים לתחומים אלה" – ולכן נפטרה משאר הנכסים שלה שלא קשורים ישירות לתחומים אלה.

המיזוג – הצפוי להסתיים בקיץ הקרוב, יביא ליצירת חברת תוכנה "טהורה", בעלת כמה פעילויות: Big Data, אבטחת מידע ארגונית, וכן הפעילות של מרקורי הישראלית לשעבר – ניהול מידע וניהול התפעול של ה-IT, וכן ניהול האפליקציות, ADL. אלה יפעלו לצד פעילותה המסורתית של מיקרו-פוקוס – המספקת תוכנה המאפשרת לחברות לפתח, לבדוק, להתקין, להעריך ולחדש יישומים ארגוניים קריטיים.

צעד חשוב במימוש החזון

אלא שלאחר הבשורה על המיזוג, החלו להגיע הדיווחים על הפיטורים הצפויים, כדרכם של פיטורים לאחר מיזוגים ורכישות. על פי מקור אחד, כמות המפוטרים ביהוד תעמוד על 100-150 עובדים, ואילו מקור אחר נקב במספר גבוה יותר, של למעלה מ-350 איש. הערכות נוספות היו כי חלק מעובדי החברה יועברו, אם ירצו, לעבוד בבריטניה. לא התקבלה תגובה HPE לדיווח.

מג ויטמן, מנכ"לית HPE, אמרה אז כי "המהלך הוא עוד צעד חשוב במימוש החזון שלנו להאצת הצמיחה, העלאת השווי של החברה ולתזרים מזומנים יעיל ומהיר יותר של החברה. הנכסים הנמכרים יניבו תמורה טובה יותר ללקוחות ולבעלי המניות, כחברה שתתמקד יותר בתחום התוכנה, ואשר תהיה מחויבת לפיתוח המוצרים בתחום".

הכנסות יחידת התוכנה של HPE ירדו ב-8% בשנה החולפת מ-3.9 מיליארד דולר, ל-3.6 מיליארד. הסיבה העיקרית לירידה במכירות נבעה מכך שלקוחות עברו לצריכת התוכנה במודל של תוכנה כשירות, SaaS. אנליסטים ציינו כי HPE אינה מעוניינת ביחידה המתמקדת בתוכנות לניהול התפעול בארגונים – אלא רק בתחום של תוכנות העוסקות בתשתיות, וברישות מוגדר תוכנה – SDN.

להטיל פצצה פיננסית

ביולי השנה דווח בראשונה על המהלך, במסגרתו בין השאר, תימכר מרקורי, שנרכשה ב-2006 תמורת 4.5 מיליארד הדולר. יחידת התוכנה של HP התבססה, במידה לא מועטה, על מרקורי, היושבת ביהוד. לאחר המכירה ל-HP מוצריה שולבו במערכת OpenView Internet Services.

חברות אחרות שנרכשו על ידי HP ונמכרות הן חברת התוכנה הבריטית השנויה במחלוקת, אוטונומי (Autonomy) ו-ורטיקה (Vertica Systems). HP רכשה את אוטונומי ב-2011 תמורת 10.25 מיליארד דולרים – ב-64% יותר ממחיר השוק בזמן הרכישה.

שם קוד להונאה

כשנה ושלושה חודשים לאחר ההודעה על הרכישה, נאלצה HP להטיל פצצה פיננסית, כשהודיעה כי היה עליה למחוק מהספרים החשבונאיים שלה סכום עתק של 8.8 מיליארד דולרים. הסיבות לכך, נימקה החברה, היו סילוף ו"ניהול חשבונאי לא הולם" – שם קוד להונאה – של אוטונומי. ורטיקה נרכשה על ידי HP ב-2011 תמורת 350 מיליון דולר.

באוקטובר 2014 HP פוצלה החברה. אנליסטים ציינו כי למרות מצבה הלא מדהים של HPE, הרי שמאז ההודעה על הפיצול עלו מניותיה ב-36%. הפיצול לווה בהודעה על פיטורי 25-30 אלף עובדים. זאת, לאחר שבשנתיים שבטרם הפיצול, כבר פוטרו 51 אלף מעובדי החברה.

במאי 2016 נפרדה החברה מ-ES, חטיבת השירותים המקצועיים שלה, ובנתה חברה חדשה, במיזוג עם CSC. ב-2008 רכשה HP את EDS (ר"ת Electronic Data Systems), תמורת 13.9 מיליארד דולר. עם הרכישה, בארץ היו אז ל-EDS ישראל 900 עובדים, אלא שבחלוף השנים המספר קטן ונותרו מאות עובדים.

מכירת ES ומכירת חלק מעסקי התוכנה תניב לחברה קופת מזומנים בסך 10 מיליארד דולר. חלק מהסכום יוקצה לרכישת חברות שפועלות בליבתה העסקית החדשה של HPE.

לשתי החברות, HPE ו-HP Inc, כמה אתרי פעילות בישראל, והיא מעסיקה בארץ יותר מ-5,000 עובדים. שני ארגוני המכירות, השיווק, השירות והתמיכה – של החברה המפוצלת – באזור התעשייה ברעננה; HP Labs – מעבדת המו"פ בפארק הטכניון, חיפה; HP Indigo – בקריית ויצמן בנס ציונה ובאזור התעשייה בקריית גת; HP Industrial Large Format, על בסיס רכישת סאיטקס (Scitex Vision) – באזור תעשייה החדש, נתניה.

HPE מונה 2,500 עובדים, לרבות חטיבת התוכנה, ביהוד, על בסיס רכישת מרקורי, המונה 1,300 עובדים; משרדי EDS בהרצליה, הנותנת שירותי IT ושהפכה ל-ES ובימים אלה הופכת לחברה נפרדת, בבעלות משותפת של HPE.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הפטיש

    מעולם עסקי התוכנה לא עניינו את אנשי hp.

  2. Crystal

    יוסי, איזה גיבוב של שטויות, חלקי אמיתות וברבורי ביצים. יש אנשים מאחורי הדברים שנלחצים מהזבל שאתה כותב. מי המקורות שלך? איזה קשקוש.

אירועים קרובים