סנאפצ'ט החליטה על הנפקת מניות ראשונה

בכדי לתת פייט לרשתות החברתיות האחרות, ובעיקר לפייסבוק, החליטה סנאפצ'ט - הצעירה והתוססת, שגורפת פופולריות רבה בשנה האחרונה - לצאת בהנפקת בכורה ציבורית

קופצת למים של טיק-טוק. סנאפ

ה-IPO – הנפקת המניות הראשונה – (ר"ת Initial Public Offering) של סנאפצ'ט (Snapchat) תצא לפועל במחצית הראשונה של 2017, בהצעה שתעריך ככל הנראה את יישום הרשת החברתי החם ב-25 מיליארדי דולרים.

ההנפקה של החברה – אשר רק לאחרונה מיתגה את עצמה מחדש כ-סנאפ (.Snap Inc), הודיעה על כוונתה להתרחב לתחום החומרה, ואף השיקה זוג משקפי שמש שהם גם מצלמת וידיאו משוכללת – עומדת לספק את הופעת הבכורה הגדולה ביותר של חברת טכנולוגיה בוול סטריט מזה שנים.

לתפוס נישה כמפרסמת ראויה

בזמנים הנוכחיים הפך שוק ה-IPO לרדום במקצת. בנוסף נדמה שהתנגדות להנפקה ציבורית הפכה לאופנתית בקרב חלק מחברות ההיי-טק. אם כך – למה סנאפצ'ט בוחרת לצאת בהנפקה שכזו כעת? לפי מקורות יודעי דבר, החברה רוצה לנצל את השווקים הציבוריים ממספר סיבות עיקריות, שכוללות בין היתר פרסום ותחרות.

החברה שעומדת מאחורי הרשת החברתית, שהתפרסמה בזכות פרסומים קצרי מועד ופילטרים משעשעים, מחפשת דרכים מוצלחות בכדי לסגור יותר עסקות פרסום של כסף גדול עם משווקי מותגים בולטים. בכדי לזכות באמון ולחדור לתודעה ולעניין של תעשיית הפרסום האמריקנית סנאפצ'ט מעדיפה להיתפש כחברה ותיקה וציבורית, ולא רק כסטארט-אפ שעלול שלא להישאר בסביבה בשנה הבאה.

להביס את הענקיות המיתולוגיות

בנוסף החברה רוצה לחזק עצמה בתחרות הניטשת בין הרשתות החברתיות השונות. בחמש השנים מאז שנוסדה, התפתחה סנאפצ'ט והפכה לאחד היישומים הפופולריים ביותר במדיה החברתית, במיוחד בקרב בני הדור הצעיר. משמעות הפופולריות הזו היא שסנאפצ'ט מטפסת יותר ויותר גבוה בדרכה אל הפסגה ועסוקה במיוחד במאבק נגד השחקניות הבולטות, שלכאורה יושבות היטב בצמרת, כמו פייסבוק (Facebook) וגוגל (Google). המימון ומטבע המניות שסנאפ עשויה לקבל בעקבות ההנפקה יכולים להוות בעבורה עזרה גדולה במשימה הלא פשוטה שלפניה, להביס את אחת הענקיות המיתולוגיות.

להנפקה הציבורית יש גם חסרונות, כמובן. המתחרות יכולות ללמוד פרטים נוספים על העסק, וניהולה של החברה חייב לרצות את וול סטריט.

פייסבוק, כידוע, התנגדה להנפקה ציבורית במשך שנים ולבסוף נעתרה בשנת 2012, כיוון שהיו לה יותר מ-500 בעלי מניות ושהייתה נדרשת להגיש דו"חות לרשות האמריקנית לניירות ערך בכל מקרה. טוויטר (Twitter) – רשת חברתית אחרת שגם כן עשתה IPO, אבל שמנייתה כבר הושמדה בינתיים – הותירה רבים בתהייה האם לא היה עדיף לה להישאר פרטית.

כך או כך, סנאפצ'ט ככל הנראה הגיעה למסקנה כי הפיכה לציבורית והצטרפות לליגות הגדולות שווה את יחסי הגומלין והיא תקפוץ ראש אל הקלחת הבורסאית של וול סטריט בתוך מספר חודשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים