גוגל שילמה לאירלנד מסים בשיעור של 0.2% בלבד

בזכות הטבות מס שקיבלה מממשלת אירלנד שילמה הענקית מסים בסך של 47 מיליון יורו בלבד על הכנסות במדינה זו בגובה של 22.6 מיליארד, שמהוות שליש מהכנסותיה הכלליות של החברה

אפל שילמה לאירלנד מסים מאוחרים שלא יפדו לפני סיום הערעור. אילוסטרציה: BigStock

כשר אבל מסריח? דיווחי החשבונות האחרונים של גוגל (Google) אירלנד מראים שבשנה שעברה, למרות זינוק של 23% בהכנסות, שילמה החברה במדינה מסים בסך של 47 מיליון יורו בלבד על מכירות בהיקף של 22.6 מיליארד יורו. מדובר ב-0.2% בלבד מהכנסותיה של החברה באירלנד. יצוין כי המכירות הללו מהוות שליש מהמכירות של גוגל בכל העולם.

ענקית החיפוש, שמשיקולי מס מעבירה את כל המכירות באירופה דרך רישום במשרד האירי שלה, הכריזה על רווח של 294 מיליון יורו על ההכנסות המדווחות.

לפי הדיווחים, מספר העובדים במשרדה של גוגל בדבלין – שמהווה חטיבת הפרסום של החברה לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) – עלה לכ-6,000, כאשר כמחציתם עובדים של החברה והיתר עובדי קבלן.

"ככל שגוגל צומחת, כך אירלנד ממשיכה להרוויח"

רונאן האריס, סגן הנשיא של חטיבת המכירות של גוגל ללקוחות גדולים ב-EMEA, השוכנת באירלנד, אמר כי המשך ההתרחבות הגלובלית של מוצריה, המפרסמים ובסיס המשתמשים שלה, כמו גם עלייה במספר המשתמשים בשירותי גוגל השונים, הם שתרמו לצמיחה הכללית של החברה במדינה.

"הפעילות שלנו בדבלין תורמת להצלחתנו הגלובלית דרך העבודה שלנו עם מפרסמים, שותפים ומשתמשים ברחבי EMEA, שנעשית משם", אמר האריס.

הוא נימק את הסיבה להטבות שלהן זוכה החברה בכך ש-"ככל שגוגל צומחת, כך אירלנד ממשיכה להרוויח. ב-2015 פתחנו את הדטה סנטר השני שלנו במדינה, כך שכלל ההכנסות בנכסי הון באירלנד עמדו על יותר מ-750 מיליון יורו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים