טוויטר הקפיאה חשבונות פעילים בולטים מתנועת alt-right האמריקנית

בין החשבונות שפעילותם נעצרה נכלל חשבונו של הפעיל המוביל, ריצ'רד ספנסר, אשר כתב בזמנו כי יש לגרש מארצות הברית אסייתים, היספנים, שחורים ויהודים

נלחמים בגזענות. אילוסטרציה: BigStock

טוויטר (Twitter) החליטה להשעות חשבונות של פעילים בולטים מתנועת הימין האלטרניטיבית האמריקנית, alt-right, כולל את חשבונו של הפעיל המוביל ריצ'רד ספנסר.

ההחלטה נפלה לאחר שהפרובוקטור הימני, מיילו יאנופולוס, שלח אל הקומיקאית והשחקנית האמריקנית לזלי ג'ונס מחרוזת של ציוצים פוגעניים במיוחד, שכללו עלבונות על הגזע והאינטליגנציה של חברת צוות השחקנים ב-SNL (ר"ת Saturday Night Live).

חסימת חשבונות פוגעניים בראש סדר העדיפויות

לא ברור בינתיים האם החלטותיה של הרשת המצייצת מסמנות עידן חדש שבו עוברת תעשיית המדיה הדיגיטלית לחזית הלוחמה כנגד גזענות ושמרנות פנאטית. מה שבטוח הוא שטוויטר הפכה את חסימת החשבונות הפוגעניים לעניין רב חשיבות, שנמצא בראש סדר היום שלה, ובצדק.

בזמנו הוציאה החברה הצהרה אשר בה הודיעה בין השאר כי "החוקים שלנו אוסרים הסתה או עיסוק בהתעללות ממוקדת או הטרדה של אחרים. ראינו עליות קלות במספר החשבונות המפרים מדיניות זו ונקטנו בפעולות אכיפה נגד חשבונות אלה, החל באזהרות שדורשות גם את המחיקה של הציוצים שהפרו את המדיניות שלנו ועד להשעיה קבועה".

"אנחנו מכירים הרבה אנשים שמאמינים שלא עשינו מספיק בכדי לרסן סוג זה של התנהגות בטוויטר", המשיכה והבהירה ההודעה, "אנחנו מסכימים. אנחנו ממשיכים להשקיע משאבים רבים בשיפור הכלים שלנו ובמערכות אכיפה טובות יותר, שיאפשרו לנו לזהות ולפעול מהר כנגד התעללויות בזמן שאלו מתרחשות, ולמנוע פגיעות חוזרות ונשנות".

ריקושטים למינויו המקומם של סטיב בנון

הדברים מגיעים לאחר היבחרו של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית וההודעה על מינויו של סטיב בנון, מנהל הקמפיין של טראמפ, לתפקיד היועץ הבכיר והאסטרטג הראשי של הנשיא הנבחר.

מינויו של בנון גרר גינויים רבין במדיה האמריקנית, וכן הבעת תרעומת מצד דמוקרטים ואפילו ביקורת מצד גורמים רפובליקניים שטענו כולם כי בנון – המתפקד גם כמנכ"ל אתר החדשות ברייטבארט (Breitbart) – הוא אנטישמי וגזען שלוקח חלק גם בתנועת הימין האלטרנטיבית שמהווה בפועל למעשה מצבור של קבוצות שוליים ימניות אמריקניות, שצמחו פרא בשנים האחרונות בייחוד סביב הקמפיין של טראמפ.

הוצאה דיגיטלית להורג

במסגרת פעולות אכיפת החוקים של הרשת המצייצת, השעתה טוויטר גם את החשבונות של המכון למדיניות לאומית (National Policy Institute) מווירג'יניה, מרכז alt-right ימיני ללבני עור, שבו מכהן ספנסר כנשיא, ואף מנהל את כתב העת רדיקס (Radix Journal) המשויך למכון. עוד הוקפאו חשבונותיהם של פול טאון, פאקס דיקינסון, ריקי ווהן וג'ון ריברס, כולם מקושרים לפעילות ולהלך המחשבה של alt-right.

בתגובה להקפאת חשבונו פרסם ספנסר סרטון ביוטיוב (YouTube), ובו אמר: "אני חי, פיזית, אבל מבחינה דיגיטלית, התבצעו הוצאות להורג ברחבי alt-right".

"הארגון הזה (טוויטר – ג"פ) סטליניסטי, במובן של טיהור גדול שמתחרש, והם מטהרים אנשים על בסיס עמדותיהם", אמר ספנסר שטען כי ההשעיות הנוכחיות אינן מוצדקות ואפילו לא מזכירות את המקרה של יאנופולוס.

בדבריו התעקש ספנסר כי במקרה של יאנופולוס, שבו הוא תומך, אפשר היה באמת לפרש את התנהגותו כמטרידה, לאחר שכינה את ג'ונס "בקושי יודעת קרוא וכתוב", "שמנה ומכוערת" ו-"בחור שחור חם". אך לטענתו יש הבחנה חדה בין האופן שבו עשה יאנופולוס שימוש בפלטפורמה לבין הדרך שבה נהגו הוא וחבריו.

"אני ועוד מספר אנשים אחרים שפשוט נחסמו אפילו לא עסקנו בטרולינג", הוא אמר. "השתמשתי בטוויטר בדיוק כמו שאני תמיד משתמש בטוויטר, בכדי לתת לאנשים כמה עדכונים ואולי להגיב על סיפור חדשותי פה ושם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים