פייסבוק, טוויטר, גוגל ומיקרוסופט יילחמו ביחד בטרור ברשת

ארבע החברות יקימו בסיס נתונים שאליו תעלה כל אחת מהן תכנים שנחשבים "קיצוניים ביותר" ● הכוונה היא להעלות תמונות וסרטוני וידיאו של טרוריסטים

מסרי טרור? פייסבוק לא אחראית. אילוסטרציה: BigStock

גוגל (Google), פייסבוק (Facebook), טוויטר (Twitter) ומיקרוסופט (Microsoft) יעבדו יחדיו בכדי לזהות ולהסיר מהרשת תכנים טרוריסטיים או שתומכים בארגוני טרור. החברות יעלו בסיס נתונים משותף ויכניסו לתוכו "טביעות אצבע דיגיטליות (Hashes)" – תמונות וקטעי וידיאו שתומכים בטרור. כשחברה אחת תגלה תוכן מסוים ותעלה אותו לבסיס הנתונים, החברות האחרות יוכלו להשתמש ב-Hash כדי לזהות ולהסיר את התוכן, אם הוא פורסם ברשתות או באתרים שלהן.

מאחר שלכל אחת מהחברות יש מדיניות שונה בנושא, הן יסירו בינתיים "רק את התכנים הקיצוניים ביותר, שסביר להניח שמפרים את המדיניות של כל החברות שחברו למיזם", נכתב בהודעה המשותפת. החברות הביעו תקווה כי המיזם המשותף יביא ליעילות רבה יותר בהסרת תכנים אלה מהרשת.

יצוין כי אין כאן מחויבות של מי מהחברות לגבי זהות התוכן שישותף. "כל חברה תחליט מה היא משתפת בבסיס הנתונים", נמסר.

סוף להסתה לטרור ברשת נגד ישראל?

בכל הנוגע לווידיאו הדבר משמעותי במיוחד משום שהוא כולל שניים מהשירותים הפופולריים ברשת – Facebook Live ויוטיוב (YouTube), ששייך לגוגל. עד כה הועלו לשירותים הללו סרטונים רבים של טרוריסטים וארגוני טרור, בפרט ליוטיוב, שם ניתן היה לראות, למשל, את עריפות הראשים שמבצע דאע"ש. סערה התעוררה ברשת גם כשמבצע של אחד הפיגועים בצרפת העלה סרטון ובו הוא מודיע על כוונתו לבצע את הפיגוע.

נראה שבסיס הנתונים הזה הוא מענה גם לדרישה של ממשלות מהחברות הללו להסיר תכנים טרוריסטיים, בהן ממשלת ישראל, שבשנה האחרונה הגבירה את דרישתה לכך, בעיקר מפייסבוק. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התבטא בנושא לא אחת, ובכירים ברשת החברתית הגדולה בעולם נועדו עם נציגי הממשלה כשהגיעו לביקור בארץ.

בפייסבוק סירבו למסור באיזו טכנולוגיה משתמשות החברות לצורך הפרויקט, אולם הן כבר מנהלות בסיסי נתונים משותפים למטרות אחרות. כך, הן משתפות פעולה בהסרת תמונות פורנוגרפיות של ילדים ומשתמשות בטכנולוגיית ה-PhotoDNA של מיקרוסופט כדי לזהות תמונות של ילדים שהותקפו מינית – תכנים שהחברות מחויבות להסיר לפי חוקי ארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים