נחשפה מתקפת סייבר של החמאס – באמצעות "נשים אטרקטיביות"

ארגון הטרור השתמש בפרופילים מזויפים של נשים יהודיות וישראליות כדי לפתות חיילים להוריד אפליקציה, שאפשרה לו להשתלט על הסמארטפונים שלהם ● בצה"ל חידדו בעקבות כך את הנהלים

כך ניסו בחמאס לפתות חיילים בצה"ל. צילום: דו"צ

החמאס ניסה לפתות חיילים בצה"ל להוריד אפליקציית צ'ט שפיתח, ממנה הוא יכול לחדור לטלפונים שלהם, באמצעות פרופילים מזויפים של צעירות – כך התגלה במבצע של מערכת הביטחון.

בארגון הטרור ביקשו באמצעות החדירה לטלפונים החכמים לאסוף מידע מודיעיני על פעולות צה"ל על גבול רצועת עזה ובבסיסים הקרובים אליה.

ממידע שליקטו מחלקת ביטחון מידע של צה"ל, יחידת הסייבר ההגנתי של אגף התקשוב והשב"כ עולה כי חיילים רבים, מרביתם לוחמים, "נפלו בפח" של החמאס והורידו את האפליקציה. ברגע שהם עשו כן, המכשיר עבר לשליטה מלאה של הארגון והוא יכול היה לעשות בו כבשלו: לאסוף מידע – כתוב, תמונות וסרטונים שקיימים במכשיר, לצלם, להאזין, להקליט ולשאוב את רשימת אנשי הקשר של בעל המכשיר. הם עשו זאת על ידי כך שמחקו את האפליקציה והתקינו אפליקציה אחרת, שבאמצעותה התאפשר המעקב.

חלק מה-"נשים" שבאמצעותן ניסה החמאס לפתות את החיילים. צילום: דו"צ

חלק מה-"נשים" שבאמצעותן ניסה החמאס לפתות את החיילים. צילום: דו"צ

גורמי הביטחון טוענים שאנשי יחידת הסייבר של החמאס תקפו בעיקר מכשירים של חיילים זוטרים, ולא הגיעו למשרתים שיודעים את הסודות הכמוסים של הצבא והמדינה.

יתרה מזאת, אנשי החמאס, שהתחזו לאותן "נשים" וניהלו עם החיילים שיחות בעברית מעודכנת, אם כי עילגת לעתים, עם הקצינים והחיילים שנפלו קורבנות למזימה באמצעות אותה אפליקציה. הזהויות של אותן נשים היו גנובות מפרופילים של ישראליות ושל יהודיות שביקשו לעלות לארץ. בסך הכול, מדובר ב-16 פרופילים מזויפים שבהם השתמשו אנשי החמאס.

החיילים שנפלו קורבן למתקפה תושאלו על ידי מחלקת ביטחון מידע בצה"ל והטלפונים שלהם עוברים בימים אלה פרמוט. בצה"ל רעננו את הפקודות בעקבות המקרה, ומעתה אסור למשרתים שרמת הסיווג הביטחוני שלהם היא "סודי ביותר" להעלות תמונות משירותו הצבאי או לפרסם שהוא חייל. הדבר נכון גם לגבי כל קצין מדרגת רב סרן, בניגוד למצב שהיה עד היום, שחייב כל קצין מדרגת סגן אלוף לעשות זאת.

עוד החליטו בצבא להגביר את ההסברה על חשיבות הנושא ולחשוף בפני החיילים את גודל האיום שנשקף מהרשתות החברתיות.

בצה"ל מעריכים שלא מדובר בסוף פסוק וכי החמאס ימשיך במלחמה הקיברנטית שלו. מאחר שפיתוח אפליקציות הוא דבר פשוט יחסית, החליטו בצה"ל שלא להתמקד בתקיפתן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים