נתי אמסטרדם, מנכ"ל VMware ישראל – עובר ל-Nvidia

אמסטרדם ינהל את פעילויות הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה לאזור EMEA ● גם אופיר זמיר, מנהל טכני אזורי בענקית הווירטואליזציה, עובר עם אמסטרדם ל-Nvidia ● לא התקבלו תגובות השניים לפרסום

נתי אמסטרדם, דירקטור בכיר ומנהל פעילות עסקית, Nvidia. צילום: ניב קנטור

נתי אמסטרדם, מנכ"ל VMware ישראל – עוזב את תפקידו ועובר ל-Nvidia – כך נודע לאנשים ומחשבים.

בתפקידו החדש ינהל אמסטרדם את כל פעילויות הבינה המלאכותית והלמידה העמוקה (Deep learning) מול לקוחות החברה באזור EMEA – אירופה, המזרח התיכון ואפריקה. אופיר זמיר, המשמש זה שנים כמנהל טכני אזורי בענקית הווירטואליזציה, עוזב אף הוא – וינהל את הפעילות הטכנולוגית ב-Nvidia תחת אמסטרדם.

טרם נקבע מי יחליף את אמסטרדם בתפקיד מנכ"ל VMware ישראל. השבוע, כך נודע לאנשים ומחשבים, יחל תהליך המיון והראיונות בין המועמדים הפוטנציאליים. המטרה היא להודיע על מינוי מנכ"ל חדש עד סוף חודש מרץ.

בישראל כבר יש פעילות מו"פ של Nvidia. לאנשים ומחשבים נודע כי במסגרת תפקידו החדש, אמסטרדם יהיה גם אמון על הקמת פעילות עסקית בישראל של החברה.

אופיר זמיר, מנהל טכנולוגי אזורי לאגן הים התיכון ב-VMware. צילום: ניב קנטור

אופיר זמיר, מנהל טכנולוגי אזורי לאגן הים התיכון ב-VMware. צילום: ניב קנטור

ביולי 2015 מונה אמסטרדם למנכ"ל VMware ישראל. אמסטרדם החליף את רענן ביבר, ששימש מנכ"ל VMware ישראל משך שלוש השנים, ועזב במפתיע במחצית 2015. ביבר החליף בתפקיד מנכ"ל VMware ישראל את רון קוהבלום, שעזב את החברה, פנה ליזמות בתחום הנדל"ן, שב לענף ה-IT המקומי, ומונה כמנהל לקוחות אנטרפרייז ב-EMC ישראל. לאחר מכן, בנובמבר האחרון קוהבלום מונה למנכ"ל SimpliVity ישראל.

לפני שמונה למנכ"ל, אמסטרדם שימש כמנהל מכירות אזורי לתחום מחשוב ענן וכלי ניהול לאגן הים התיכון ב-VMware. בעבר שימש כדירקטור שירותים מתקדמים באינטגריטי (Integrity Systems) במשך שנתיים וחצי. לאחר מכן היה מנהל הפעילות העסקית בתחום אבטחת מידע בבינת תקשורת ומחשבים, שם קודם והיה לדירקטור פיתוח עסקי ושיתופי פעולה בבינת תקשורת, יחידה חדשה אותה הקים. בהמשך היה אמסטרדם מנהל מכירות בסימנטק (Symantec) ישראל. אמסטרדם הוא בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון.

מרכז פיתוח בתל אביב

בנובמבר האחרון פורסם כי ענקית המעבדים הגרפיים Nvidia פתחה מרכז פיתוח בתל אביב. המהלך נעשה בלי הרבה פרסום, כשבמקביל לפתיחת המרכז בישראל היא פתחה מרכז דומה בדרום שבדיה. מרכז הפיתוח מונה 15 עובדים, והוא עוסק בעיקר במו"פ בתחום הבינה המלאכותית, עם דגש על Deep Learning. את הפעילות בישראל מנהל אבי שפירא, מהשותפים ב-Graphic Remedy, שנמכרה ל-AMD תמורת כחמישה מיליון דולר.

Nvidia היא חברה ותיקה בענף, שהוקמה ב-1993. החברה עוסקת בפיתוח מערכות גרפיות ממוחשבות. בראשית דרכה היא התמקדה בשוק הגיימינג, אך עם השנים החלה לבלוט בשוק המובייל, כמו גם בתחומי הבינה המלאכותית והמכוניות האוטונומיות. קצב הגידול של Nvidia מהיר יחסית, וב-2015 עמד המחזור העסקי שלה על יותר מחמישה מיליארד דולר. יותר ממחצית המכירות מגיעות מתחום הכרטיסים הגרפיים.

צמיחתה החדשה של החברה באה מעולם הבינה המלאכותית (AI). זאת כי התברר שהטכנולוגיה שמתאימה לעולם המישחוק, של יכולת הצגה גרפית, תלת-מימדית ובאיכות גבוהה – מתאימה לעולם החם בתחום ה־AI: הלמידה העמוקה (Deep Learning).

למידה עמוקה מאפשרת למחשב ללמוד בעצמו, ללא עזרת מתכנתים שנדרשים לקודד ידנית, והדבר מוביל לרמות דיוק חסרות תקדים בתחומים דוגמת זיהוי קול ותמונה. כך, ענקיות טכנולוגיה כגון גוגל (Google), מיקרוסופט (Microsoft), פייסבוק (Facebook) ואמזון (Amazon), קונות כמויות הולכות וגוברות של שבבים מ־Nvidia למרכזי הנתונים שלהן. כך, בתי חולים משתמשים בשבבים כדי לזהות חריגות בדימות רפואיות, כמו סריקות CT.

טסלה (Tesla) הכריזה בעבר שתתקין את השבבים של Nvidia במכוניות האוטונומיות שלה, ואלה הם גם הכוח המניע של חלק מקסדות המציאות המדומה. רבים מבין אלפי הסטארט־אפים הפועלים בעולם בתחום הבינה המלאכותית, משתמשים בפלטפורמה של Nvidia, כיוון שהיא התאימה את החומרה שלה ללמידה עמוקה.

לא ניתן היה להשיג את תגובתם של אמסטרדם וזמיר לפרסום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים