גוגל נגד אובר: גנבה מאתנו טכנולוגיה בתחום הרכב האוטונומי

ויימו, חברה בת של אפלבית, טוענת שהמנהל לשעבר שלה גנב מידע כשעזב אותה לטובת אוטו, סטארט-אפ שבבעלות אובר ● לטענתה, המידע הזה מאפשר לאובר להאיץ את פיתוח הרכב האוטונומי שלה - בצורה לא חוקית

טכנולוגיה לפיתוח רכב אוטונומי - לבית המשפט. אילוסטרציה: אימג'בנק

המרוץ להשגת המכונית האוטונומית הפך באחרונה למכוער, כששתי ענקיות החלו קרב משפטי. חברת ויימו (Waymo) של אלפבית (Alphabet), החברה האם של גוגל (Google), הגישה תביעה נגד אובר (Uber) בטענה כי השתמשה בטכנולוגיה שגנבה ממנה כדי להאיץ את פיתוח המכונית האוטונומית מתוצרתה. עילת התביעה היא גניבת סודות מסחריים.

"תחרות בתחום הנהיגה האוטונומית היא דבר טוב, שכן היא דוחפת את כולם לפתח טכנולוגיה טובה, בטוחה וזולה יותר, אבל את התחרות צריכה להניע חדשנות במעבדות ובדרכים ולא פעולות לא חוקיות", כתבו אנשי הצוות של ויימו בבלוג שבו הודיעו על התביעה נגד אובר והסטארט-אפ אוטו (Otto) שבבעלותה.

בכתב התביעה נטען כי המנהל לשעבר של ויימו, אנתוני לבנדובסקי, לקח עמו מידע כשעזב את גוגל כדי להקים את המיזם, שהפך להיות אוטו בבעלות אובר. עוד מציינת התביעה שלבנדובסקי הוריד יותר מ-14 אלף קבצי עיצוב חסויים, שכוללים גם קבצים שקשורים למה שמכנים ב-ויימו LiDAR – מערכת של טכנולוגיה דמוית רדאר, שמכוניות אוטונומיות יכולות באמצעותה למפות את השטח שסביבן, מה שמאפשר לאובר ולאוטו להאיץ את פיתוח הטכנולוגיה שלהן בתחום.

"השימוש הלא חוקי בטכנולוגיה זו דומה לגניבה של מתכון סודי מחברת משקאות", ציין דובר ויימו. הוא הוסיף ש-"מאות מהנדסים של החברה עמלו במשך אלפי שעות, והיא השקיעה מיליוני דולרים כדי לתכנן מערכת LiDAR ייחודית ובעלת מומחיות ברמה גבוהה".

אובר מסרה בתגובה כי התביעה היא "ניסיון חסר בסיס להאט את התחרות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים